Όλα καλά με την Giulia και τι εξαιρετικές κριτικές που πήρε απο τον ειδικό τύπο, αλλά πως τα πάει τελικά στις πωλήσεις? Θα καταφέρει να σηκώσει το βάρος της επιβίωσης της Alfa Romeo και να φέρει στο ταμείο τα απαραίτητα χρήματα για να συνεχιστεί η επένδυση σε νέες εκδόσεις?
Τα πρώτα στοιχεία είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά και δίνουν ελπίδες για τεράστια αύξηση τζίρου, και κερδών, μόλις ολοκληρωθεί η γκάμα εκδόσεων και αρχίσουν οι παραδόσεις στις ΗΠΑ και λανσαριστεί επίσημα και στην Κίνα.
Πάμε να δούμε όμως τι ακριβώς έχει πετύχει η αγαπημένη μας Ιουλία στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία πρώτο εννεαμήνου του έτους η εικόνα δείχνει ότι η Alfa Romeo Giulia βρίσκεται στην 5η θέση με 5.105 ταξινομήσεις, πίσω από Mercedes C-Class (35.568), BMW σειρά 3 (24.931), Audi A4 (23.803) και Jaguar XE (8.709).
Αυτή η επίδοση όμως δεν πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν καθώς η Giulia άρχισε να φτάνει στα χέρια των κατόχων της ουσιαστικά από τον Μάρτιο και μετά, και πάλι σε πολύ περιορισμένες εκδόσεις. Οι βενζινοκίνητες των 200 ίππων και οι Q4 άρχισαν να παραδίδονται μόλις στις αρχές Σεπτεμβρίου και οι Veloce των 280 ίππων βενζίνης και 210 ντίζελ ακόμα δεν έχουν σημειώσει σοβαρές ταξινομήσεις.
Άρα το πρώτο πραγματικό μέτρο για την απόδοση της ‘μετοχής’ Giulia είναι οι ταξινομήσεις Σεπτεμβρίου
Σε αυτές φαίνεται ότι η Ιουλία έρχεται με τέρμα τα γκάζια με 1.718 ταξινομήσεις και περνώντας την Jaguar XE πλησιάζει σε απόσταση αναπνοής το Audi A4 (2.091) που όμως διαθέτει πλήρης γκάμα αλλά και έκδοση 1.4 λίτρων, που είναι φορολογικό ατούς στις αγορές της Νότιας Ευρώπης.
Αυτό που όμως έχει ιδιαίτερη σημασία για το πώς αντιλαμβάνονται οι πελάτες την Alfa Romeo Giulia είναι το γεγονός ότι είναι το μοντέλο με το μεγαλύτερο ποσοστό ταξινομήσεων με κινητήρα άνω του μέσου όρου (6cyl/V8) στην αγορά.
Είναι χαρακτηριστικό πως το 10,9% των πελατών της Giulia προτίμησαν την Quadrifoglio έναντι του 5,6% των πελατών Mercedes C-Class (μαζί με coupe’ και cabrio….), του 4.4% για BMW Σειρά 3 και 3,8% για Jaguar XE που προτίμησαν κάποια έκδοση με πάνω από 4 κυλίνδρους. Κάπου στο βάθος υπάρχει και το A4/S4 με το συγκλονιστικό 0,4% των ταξινομήσεων να αφορούν κινητήρες V6 η V8.
Ακόμα μεγαλύτερη φαίνεται η απήχηση της Quadrifoglio αν μετρήσουμε μόνο τις Supersport εκδόσεις ///M, AMG κλπ, σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για κυριαρχία με το 46% του μεριδίου αγοράς έναντι του 37% της Μ3, του 12% της Mercedes C63 AMG και 6% για την Cadillac ATS-V, αν προστεθούν οι SW εκδόσεις η εικόνα δεν αλλάζει ιδιαίτερα αφού η Giulia υποχωρεί μόνο κατά δύο μονάδες, στο 44%.
Οι αντίπαλοι πρέπει να προσμετρήσουν ΟΛΕΣ τις διαθέσιμες εκδόσεις (Cabrio, Coupe’,SW, sedan) για να περιορίσουν την Giulia Quadrifoglio στο 17%, και πάλι με μερικές δεκάδες ταξινομήσεις παραπάνω από την πλήρη γκάμα της C-Class AMG.
Από την άλλη σε αυτή τη περίπτωση φαίνεται ξεκάθαρη η υπεροχή της BMW M4, με 47% του μεριδίου αγοράς, κάτι που κάνει ακόμα πιο επιτακτική την επιτάχυνση του προγράμματος Giulia Coupe’.
Αυτά προς απάντηση των ‘ειδικών’ που προεξοφλούσαν μια δύσκολη πορεία και μια μικρή απήχηση στην κατηγορία. Η αιτιολογία ‘τόσα λεφτά για Alfa Romeo’ εν τέλει φαίνεται στην πράξη εντελώς κάλπικη και εκθέτει όσους την στηρίζουν χωρίς να είναι εν δυνάμει αγοραστές, money talks…bullshit walks που λένε και στο χωριό μου.
Νίκος Κουμπής