Τις τελευταίες μέρες κυκλοφορεί η αναπαραγωγή σε διάφορα sites ενός άρθρου που ξεκίνησε από το autoevolution.com, και που βασίζεται σε εκτιμήσεις και ελλειπή στοιχεία, για το ότι στην FCA υπάρχει κατήφεια με το γεγονός ότι η Giulia δεν πουλάει όσο αναμενόταν και ότι μάλλον το σχέδιο ανάπτυξης ‘δεν βγαίνει’.
Επειδή βαρεθήκαμε τις θεωρίες συνωμοσίας, είτε έχουν βάση είτε όχι, είπαμε να κοιτάξουμε τα ποσοστά πωλήσεων και τις ημερομηνίες διάθεσης των Giulia και Stelvio στις σημαντικότερες αγορές, για να καταλήξουμε στο αν τελικά ο στόχος των 170.000 αυτοκινήτων για το 2017 μπορεί να επιτευχθεί η όχι.
Κατά καιρούς στο TheItalianJob.gr έχουμε αναφέρει τα στοιχεία ταξινομήσεων της Alfa Romeo, και αυτό όχι γιατί μας διακατέχει μια μανία με τα οικονομικά στοιχεία της FCA, αλλά γιατί θέλουμε να πετύχει η αναβίωση της Alfa ώστε να βρεθούν οι απαραίτητοι πόροι για την εξέλιξη των μοντέλων που ονειρευόμαστε, πέραν των αναγκαίων SUVs.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσιεύτηκαν η Alfa Romeo ταξινόμησε στην Ευρώπη τον μήνα Μάιο 8.714 αυτοκίνητα (εκ των οποίων 2.500 Giulia και 1.800 Stelvio) με μία άκρως ενδιαφέρουσα αύξηση πωλήσεων +47,8% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2016. Αυτό ανεβάζει το σύνολο αυτοκινήτων με σήμα το Σταυρόφιδο για το 2017 στα 37.020, +40,5% σε σχέση με πέρσι, με συνολικό μερίδιο αγοράς το 0,5%.
Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να τονίσουμε ότι η Stelvio, που αναμένεται να σηκώσει το βάρος των πωλήσεων, βρίσκεται στην αγορά από τον Μάιο, και όχι καθ’όλη τη διάρκεια του 2017 ως τώρα, και μάλιστα σε πολλές αγορές ούτε καν από την αρχή του μήνα. Δεν χρειάζεται λοιπόν να είναι κανείς ‘ειδικός αναλυτής’ για να καταλάβει ότι για το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης υπαίτια είναι η Giulia, ιδίως αν αναλογιστεί ότι η Giulietta πνέει τα λοίσθια με -15% περίπου και μόνο η Mito παρουσιάζει, παραδόξως, μια αύξηση +5%.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο, που επίσης δεν αναφέρει το άρθρο του autoevolution.com, είναι πως η Stelvio φέρνει στις αντιπροσωπείες ‘νέο αίμα’, δηλαδή πρώην κατόχους ανταγωνιστικών αυτοκινήτων, και δεν κάνει απλή ανακύκλωση αυτοκινήτων εντός του πάρκου οχημάτων των Alfisti. Αυτό σημαίνει ότι εκ των πραγμάτων η απόσταση μεταξύ της Alfa Romeo και των ανταγωνιστών της μειώνεται, μπορεί αριθμητικά να είναι ανεπαίσθητο αλλά συμβαίνει.
Άρα, αν στην Ευρώπη συνεχιστεί ο ίδιος ρυθμός η Alfa Romeo χωρίς τη Stelvio θα ταξινομήσει περίπου 85.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 30.000 θα είναι Giulia. Σε αυτά θα προστεθούν, εφόσον το SUV επιβεβαιώσει την πορεία 2:1 (όπως το Q5 έναντι του A4 περίπου), και μάλιστα με μια διόρθωση προς τα κάτω στο 1,5:1 για σιγουριά, +45.000 Stelvio. Αναμένεται λοιπόν η Ευρώπη να έχει καλύψει τα 130.000 οχήματα από τον στόχο των 170.000 αφήνοντας τις ΗΠΑ και τη Κίνα να μοιραστούν τα άλλα 40.000, για να μην στεναχωρηθεί ο Marchionne.
Το ανάγνωσμα βέβαια δεν αποτελεί θριαμβολογία καθώς μπορεί τα ποσοστά ανόδου να είναι εντυπωσιακά, αλλά μην ξεχνάμε ότι το όλο εγχείρημα ξεκινά από …τον πάτο του βαρελιού. Ο στόχος των 170.000 οχημάτων είναι κατά τι μεγαλύτερο από τις πωλήσεις μονάχα της BMW σειράς 3, οπότε σε ποσοτικό επίπεδο ο δρόμος της καταξίωσης είναι ακόμα μακρύς και δύσκολος.
Το συμπέρασμα είναι πολύ απλό: οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio τα πάνε μια χαρά από πωλήσεις σε σχέση με την προϊστορία της Φίρμας και στρώνουν το δρόμο για την σταδιακή άνοδο που θα έρθει τα επόμενα χρόνια με τα νέα μοντέλα που θα συμπληρώνουν τη γκάμα. Κανείς δεν περίμενε από την Giulia να μετατρέψει την Alfa Romeo σε VAG, κανείς δεν περίμενε να πλημμυρίσουν οι δρόμοι από νέες Alfa Romeo. Αυτό που θέλουν στην Ιταλία (και για πρώτη φορά στην ιστορία τους το προσπαθούν συντονισμένα και με σχέδιο) είναι να χτίσουν την κατάλληλη υποδομή για το μέλλον.
Και κάτι άλλο: με ποσοστά ανόδου +31,9% (Ιταλία), +42,3% (Γερμανία), +121,1% (Ισπανία), +58,4% (Γαλλία) ΚΑΝΕΝΑΣ υπεύθυνος πωλήσεων δεν θα ήταν απογοητευμένος…
Νίκος Κουμπής
'Τελικά η Alfa Romeo πουλάει η όχι?' has no comments
Be the first to comment this post!