Πριν λίγες μέρες διαβάσαμε όλοι ότι η Fiat εξαγόρασε το τελευταίο κομμάτι της Chrysler και έτσι απέκτησε το 100% της Αμερικάνικης εταιρίας. Στο Χρηματιστήριο του Μιλάνο η μετοχή της Fiat έκανε Limit up, οι μέτοχοι χαρήκαν και, μετά από πολύ καιρό, στο Lingotto ανοίξανε σαμπάνιες, ο Lapo Elkann όταν συνήλθε από το πάρτι έστειλε ένα mail με ευχαριστίες στους εργαζομένους και η Ιταλοί Κυβερνώντες έσπευσαν, ως άλλοι Σαμαράδες, να εκμεταλλευτούν το δικό τους success story. Όλα ωραία και καλά και για μερικά 24ώρα στο Τορίνο υπήρχε η αύρα της δεκαετίας του ’80 όταν το Gruppo ήταν μεγάλο και τρανό και η Ιταλία στα ντουζένια της. Όλα αυτά μέχρι προχθές.. γιατί πριν δύο τρεις μέρες ο Sergio Marchionne ανακοίνωσε τους αναθεωρημένους, προς τα κάτω βεβαίως, στόχους και ότι η Lancia δεν έχει appeal (ορίστε?), και γι’αυτό θα την κλείσει.
Προσοχή: δεν θα πουληθεί το brand name αλλά απλά θα την κλείσει και τέλος.
Αμέσως μετά την ανακοίνωση αυτή η μετοχή της Fiat έκανε ένα μακροβούτι και για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις ο Sergio έσπευσε να ανακοινώσει ότι δεν θα κλείσει εργοστάσια σε Ιταλικό έδαφος και να θυμίσει ότι η Alfa Romeo σε δύο χρόνια θα έχει υπερπλήρη γκάμα (και όποιος θέλει το πιστεύει) μόνο που αρνήθηκε να διαψεύσει τις φήμες για μετακόμιση της Διοίκησης στο Ντιτρόιτ, και εδώ είναι όλο το ζουμί….
Υποτίθεται ότι το Gruppo Fiat εξαγόρασε την Chrysler και αυτό θα σήμαινε ότι θα έχει το πάνω χέρι και ότι ουσιαστικά οι Ιταλοί θα κράταγαν την παρτιτούρα και στην Αμερική θα χορεύαν αλλά στην πράξη είναι σαν να συμβαίνει το αντίθετο. Ο Ιταλικός Όμιλος με οδηγό τον Sergio Marchionne έχει ‘αμερικανοποιθεί’ μέχρι το μεδούλι, στόχος πλέον δεν είναι η παραγωγή αυτοκινήτων και η αύξηση των πωλήσεων αλλά μόνο και μόνο η αύξηση της τιμής της μετοχής, το ‘Greed is good’ του Gordon Geko έγινε το μότο τους και για να ικανοποιήσουν τους μετόχους αλλά και την Αμερικανική κυβέρνηση.
Κόπηκαν φιλόδοξα σχέδια για νέα μοντέλα για να προωθηθούν τα πατώματα της Chrysler, ο περίφημος V6 που σχεδίασε ο Stefano Domenicali για λογαριασμό των Alfa Romeo/Ferrari επανασχεδιάστηκε για να ταιριάξει στον V6 εξ΄Αμερικής και δολοφονήθηκε η Lancia προς όφελος των αμερικάνικων αυτοκινήτων που προφανώς είναι πιο αρεστά(?) στην Ευρώπη. Το κερασάκι στην τούρτα θα έρθει με την ονομασία του Gruppo απο Fiat Auto σε Fiat-Chrysler και με την μεταφορά της έδρας στις Η.Π.Α.
Είναι σαν να έχει ξεχρεώσει η Chrysler το bail-out του Ομπάμα με χρήματα της Fiat και των Ιταλών φορολογουμένων που εμμέσως την έχουν χρηματοδοτήσει άπειρες φορές στο παρελθόν και στο τέλος πήρε και δώρο τον Ιταλικό Όμιλο. Αυτή την εντύπωση μου δίνουν οι τελευταίες κινήσεις του Marchionne και ελπίζω να διαψευσθώ σύντομα.
Νίκος Κουμπής
Θέλεις να σχολιάσεις? κάνει log in η sign up στο Forum μας http://www.theitalianjob.gr/forum/viewtopic.php?p=79467#p79467