Mε την ευκαιρία της παρουσίασης της Alfa Romeo Giulia είχα εκφράσει κάποιους προβληματισμούς και κάποιες σκέψεις, και η γνώμη μου δεν έχει αλλάξει.
Εξακολουθώ να πιστεύω ότι εμφανισιακά, παρ’ ότι πολύ όμορφη και με προσεγμένες λεπτομέρειες, θα μπορούσε να ήταν πιο… πιο ‘in your face’, που λένε στο χωριό μου, αλλά έχω και την επίγνωση ότι αν ήταν έτσι θα απευθυνόταν μονάχα στους 5-10 πυροβολημένους και θα έμενε στην κατηγορία των ‘ναι μεν αλλά’.
Μην ξεχνάτε ότι ζούμε στην εποχή που η BMW έχει στην γκάμα της τις εκδόσεις GT, X6 και Active Tourer και υπάρχει κόσμος που τις θεωρεί όμορφες, στην Audi έχουν ένα σχεδιαστικό τμήμα μόνο στα χαρτιά και για να δηλώνουν έξοδα (δεν εξηγείται αλλιώς το Α3 sedan και το Α4….) οι Mercedes είναι σαν να έχουν λιώσει στον ήλιο και περιμένουν να εντυπωσιάσουν με ένα laptop ακουμπισμένο στο ταμπλό και τα Lexus είναι…. αφήστε, δεν το λέω, οπότε καταλαβαίνετε ότι η Giulia σε σχέση με τον ανταγωνισμό της μπορεί άνετα να εκτεθεί στο Guggenheim.
Τέλος πάντων το αισθητικό μέρος της Ιουλίας το έχουμε καλύψει εδώ και καιρό, και στην τελική όποιος έχει μάτια (έχει όμως?) βλέπει και κρίνει, και ‘η ομορφιά είναι υποκειμενική’ (σηκώνει μεγάλη κουβέντα αλλά δεν πειράζει). Αυτό που ΔΕΝ είναι υποκειμενικό είναι οτιδήποτε μετρήσιμο και επιστημονικά τεκμηριωμένο και ακριβώς εκεί το διαδίκτυο έδειξε –πάλι- την παράνοια του.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή λοιπόν, λίγες μέρες μετά την παρουσίαση της Giulia Quadrifoglio η Alfa Romeo ανακοίνωσε τον χρόνο που πέτυχε στο Nurburgring, ένα συγκλονιστικό 7:39, 13 ολόκληρα δευτερόλεπτα ταχύτερη από την Μ4, μάλιστα η ανακοίνωση συνοδευόταν από ένα teaser video .
Αυτό ήταν! Τι δεν ακούστηκε και τι δεν διαβάστηκε, η επιχειρηματολογία των αμφισβητιών περιοριζόταν στο ‘video or it din’t happen’ (ξεχνώντας ότι η συντριπτική πλειοψηφία των χρόνων στο ‘ring ΔΕΝ έχει video) και στο γεγονός ότι μια Alfa Romeo δεν γίνεται, βασικά δεν δικαιούται, να κάνει καλό γυρολόγιο καθώς αυτό το προνόμιο το έχει κανονίσει σε ιδιαίτερη συνάντηση με τον Θεό η BMW και η Porsche.
Περνάει ο καιρός και διαβάσαμε από τον ειδικό τύπο διθυραμβικά σχόλια για την Giulia, ακόμα και για τις μικρές πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, η ανωτερότητα του σασί πλέον είναι αδιαμφισβήτητη και οφείλεται στο γεγονός ότι εξελίχθηκε αρχικά ως κορυφαία Quadrifoglio και πάνω σε αυτή πάτησαν οι ‘λαϊκές’ εκδόσεις.
Για κάποια σχόλια που αφορούν την ποιότητα του εσωτερικού και την ανάλυση της οθόνης (που είναι η ίδια που μπαίνει στην BMW σειράς 7 αλλά για κάποιο λόγο οι κορεάτες κάνουν voodoo και στην Alfa Romeo χάνει ανάλυση στο ταξίδι) θα κάνω την αθώα σκέψη ότι όντως, ίσως, τα αυτοκίνητα προ-παραγωγής που δόθηκαν στους δημοσιογράφους να μην ήταν τέλεια.
Το μεγάλο πανηγύρι όμως το άρχισε η …Porsche με την ανακοίνωση ότι η νέα Panamera Turbo είναι το ταχύτερο τετράθυρο αυτοκίνητο στο Νurburgring με χρόνο 7:38, δηλαδή 1 δλ στα 20+χλμ, δηλαδή τίποτα. Η Porsche δεν δημοσίευσε κάποιο video (αλλά είπαμε, αυτή έχει το συμβόλαιο με τον Θεό) αλλά και αυτή αρκέστηκε σε ένα μοντάρισμένο κλιπάκι στο όποιο φαίνεται ο οδηγός να φορά φουλ εξάρτηση, το αυτοκίνητο έχει roll cage και αγωνιστικό μπάκετ.
Πως είναι μια Panamera στην έκθεση? ε, καμία σχέση.
Η κοινωνική τάξη και η υπερηφάνεια του Internet αποκαταστάθηκε, ήρθε και η M4 GTS με τον ακόμα χαμηλότερο χρόνο (πάλι χωρίς video, νομίζω) και έτσι οι κάτοχοι Μ316i Μ Divizion Paket (δεν κάνω πλάκα, το είχα δε σε περιγραφή αγγελίας στο car.gr) μπόρεσαν να ξανακοιμηθούν.
Κάπου εκεί όμως η μεγάλη πλάκα που ετοίμαζαν οι Ιταλοί έσκασε… Σε ανύποπτο χρόνο η Alfa Romeo ανακοίνωσε χρόνο 7:32 ΜΕ video για την αυτόματη Giulia Quadrifoglio, και μάλιστα ο Fabio Francia (οδηγός αγώνων και εξέλιξης και για λογαριασμό της Maserati) οδηγούσε με …polo και jeans, χωρίς μπάρες, χωρίς αγωνιστικό κάθισμα και με Pirelli P Zero δρόμου.
Αυτό ήταν… το μίσος επέστρεψε, μα τέτοια προσβολή? Τέτοιο φτύσιμο στα μούτρα του ‘sheer driving pleasure’? και αν είναι τόσο γρήγορη η τετράπορτη ‘κανονική’ Quadrifoglio, τι θα κάνει η ‘Competizione’ με περισσότερα άλογα, πιο απόλυτο στήσιμο και μεγαλύτερα αεροδυναμικά βοηθήματα ? Α πα πα πα!
Και δεν τελειώνει εκεί… αφού ξεκαθάρισε το τοπίο στο ‘ring, έρχεται ο Chris Harris, που ενώ αρχικά μας τρέλανε υποστηρίζοντας πως παρ’ ότι η Giulia είναι πιο γρήγορη, πιο άνετη, με καλύτερο έλεγχο στο όριο, καλύτερο τιμόνι και καλύτερα φρένα από την Μ3 στο σύνολο υπολείπεται του γερμανικού κατεστημένου (κάποιος να μου εξηγήσει πως γίνεται) τώρα, με μια κωλοτούμπα άξια της Νάντιας Κομαντέτσι, δημοσιεύει ένα test του περιοδικού Top Gear όπου θεωρεί την Giulia Quadrifoglio καλύτερη ακόμα και από την ‘ειδική’ M4 GTS και την τοποθετεί στο Top 5 μαζί με Ferrari 488, 911R, McLaren 675LT, Golf Clubsport S (έλεος, η Μ2 ΕΠΡΕΠΕ να είναι εκεί).
Και μετά απ’ όλα αυτά έρχεται η δοκιμή ενεργητικής ασφάλειας του Km77.com όπου φαίνεται ΞΕΚΑΘΑΡΑ η ανωτερότητα του πλαισίου της Giulia, που μπορεί να διαχειριστεί τις δυνάμεις που ασκούνται στην ανάρτηση στην απότομη μεταβολή πορείας με σαφέστατα καλύτερο τρόπο, ακόμα και από ένα εξαιρετικό sport αυτοκίνητο όπως είναι η BMW M2.
Η παράνοια του Internet έδωσε ρέστα… τι συνωμοσίες με λάθος πιέσεις στα ελαστικά της BMW, τι ότι την Alfa την οδήγησε επαγγελματίας ενώ την BMW μια μαϊμού, τι ότι στην Alfa είχαν το ESP on και στην BMW off, ότι βλακεία μπορούσε να κατεβάσει ο καθένας την κατέβαζε.
Το ότι είναι δύο video τραβηγμένα σε εντελώς διαφορετική περίοδο και χωρίς καμία διάθεση άμεσης σύγκρισης (και άρα καμία συνωμοσία) και ότι οι μετρήσεις έγιναν στην ίδια πίστα και με τις ίδιες συνθήκες με πιστοποίηση ISO, ότι σε άλλο video το Km77.com τα έχει βάλει με την FCA για πρόβλημα στο φρενάρισμα του Renegade, και άρα δεν ‘τα παίρνει’, δεν τα σκέφτεται κανείς.
Η απλή ανάγνωση του αποτελέσματος και η απόλυτη κυριαρχία του πλαισίου της Alfa Romeo σε μια μέτρηση που βασίζεται σε απόλυτα νούμερα και επιστημονική μέθοδο και όχι στην ‘αίσθηση’ και την ‘κρίση’ σχολιάστηκε ως …κομπλεξισμός!
Ξέχασαν οι ‘ειδικοί’ ότι σπορ οδική συμπεριφορά και ακρίβεια στο τιμόνι δεν είναι οι ‘φτηνές’ ΜΠάντες… δεν είναι το πατάω γκάζι και ανοίγει η τροχιά χωρίς λόγο. Ξέχασαν ότι η BMW και η Alfa ξόδευαν ώρες και μέρες στις πίστες και στα σχεδιαστήρια για να ΜΗΝ ξεκολλάνε με το παραμικρό τα πισωκίνητα αυτοκίνητα τους, ξέχασαν ότι η πολυαγαπημένες τους Μ3 Ε30 και Ε46 έχουν ΚΑΛΟ κράτημα, δηλαδή δεν γλιστρούν με το παραμικρό αλλά έχουν πολύ καλό έλεγχο ΌΤΑΝ θα γλιστρήσουν.
Η κουλτούρα του κάγκουρα της πλατείας με το ΜΠαντιλίκι με πρώτη η δευτέρα (γιατί για να σπάσεις την πρόσφυση με πολλά θες κάκαλα και έλεγχο) δυστυχώς επικράτησε. Αυτό που κάποτε χαρακτηριζόταν ως σχεδόν επικίνδυνο τώρα είναι ‘ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά’ και διαβάζεις σχόλια από ανθρώπους, που με το ζόρι κουμαντάρουν Atos, ότι ‘είναι καλύτερο που η Μ2 είναι ασταθής γιατί έτσι μπορείς να παίξεις περισσότερο’… η αλήθεια είναι ότι ναι, ένας έμπειρος οδηγός θα παίξει περισσότερο με ένα ‘ασταθές’ αυτοκίνητο αλλά δεν αντιπροσωπεύει ούτε το 5% των αγοραστών της, οι υπόλοιποι σε μια απότομη αλλαγή πορείας απλά θα βάψουν καφέ το βρακάκι D&G τους (στην καλύτερη περίπτωση).
Γι’ αυτό Ιουλία σε παρακαλώ να εξαφανιστείς, να μην σε βλέπουμε!
Να πας από εκεί που ήρθες, που τόλμησες να βάλεις σε σκέψεις αυτούς που ποτέ δεν θα σε αποκτήσουν έτσι και αλλιώς (όπως και δεν θα αποκτήσουν και ///Μ).
Να φύγεις, να πας αλλού! Και να πάρεις μαζί σου τον άξονα από ανθρακονήματα που πιάνει το μισό χώρο και έχει τις μισές απώλειες!
Άντε παράτα μας με τα φρένα σου που ακόμα και όταν τα πιέζεις μέσα στη στροφή κρατάνε το αμάξωμα σταθερό, Βαρεθήκαμε την πρωτοποριακή σου ανάρτηση που επιτρέπει κορυφαίο έλεγχο χωρίς να κοπανάει.
Φύγε!
Άφησε μας να θαυμάζουμε ότι έχουμε συνηθίσει να θαυμάζουμε. Γιατί να θες να διευρύνεις τις επιλογές για όσους στ’ αλήθεια αγαπούν την αυτοκίνηση και δεν είναι θύματα του branding (αλλιώς δεν εξηγούνται οι Active Tourer και B Class)?
Τι δουλειά έχεις εσύ να δείχνεις ακρίβεια στο τιμόνι σε όσους έμαθαν απλώς να γυρνούν μια κυκλική συσκευή για να αλλάζει κατεύθυνση το όχημα?
Και τι σημαίνει ότι κάνεις καλύτερο χρόνο στην πίστα απ’όλους τους ανταγωνιστές σου? Και τι έγινε ότι στρίβεις ταχύτερα (άρα ασφαλέστερα)? Δεν μας νοιάζει ο χρόνος σου!
Ναι λοιπόν, κακό χρόνο να ΄χεις Ιουλία!
Να έχεις κακό χρόνο σε πίστα και σε δρόμο, να χαρούν οι ‘γνώστες’, να γελάσουν οι ‘ειδικοί’…άλλωστε στη χώρα που δεν παράγει ούτε σαμπρέλες, η γνώση γύρω από τα αυτοκίνητα περισσεύει!
Τι σημαίνει ότι η Mercedes σε επίσημο tweet σε καλωσόρισε στην παρέα των ‘κορυφαίων’?
Τι σημαίνει ότι έχουν πει τα καλύτερα ακόμα και στελέχη του ανταγωνισμού?
Αυτοί είναι γατάκια ρε… νιάου ρε Ιουλία!
Νίκος Κουμπής
ΥΓ Σε αυτό το σημείο οφείλω να επαναλάβω ότι η Μ2 μου αρέσει ΠΟΛΥ, θα ήθελα ΠΟΛΥ να είχα μια, την προτιμώ ακόμα και από την Μ4. ΔΕΝ είναι επικίνδυνη (ίσως να είναι οι οδηγοί της) και ΣΙΓΟΥΡΑ έχει εξελιχθεί με μεράκι, αλλά δεν την έφτιαξαν ξανθές παρθένες στα βουνά της Βαυαρίας, έχει και αυτή τα ελαττώματα της, όπως και η Giulia δεν είναι προϊόν Θεϊκής παρέμβασης και σίγουρα θα ξεπεραστεί από κάποιο άλλο αυτοκίνητο (μάλλον από την επόμενη 3άρα).