Ο σχεδιασμός μιας νέας μοτοσικλέτας αποτελεί μια μακρόχρονη κι επίπονη διαδικασία. Χρειάζονται χρόνια ιδεών, τσαλακωμένων σχεδίων και συνεχόμενων υλοποιήσεων πριν η τελική μορφή της ολοκληρωθεί και παρουσιαστεί στο κοινό για την έναρξη της μαζικής παραγωγής. Έτσι και στην περίπτωση της νέας δημιουργίας απο το εργοστάσιο της Bologna.
Τα ακόλουθα σχέδια του νέου Panigale V4 της Ducati δείχνουν την δουλειά που έχει γίνει σε βάθος χρόνου αλλα και τις μοναδικές ιδέες πριν από την ολοκλήρωση του τελικού προιόντος απο το εργοστάσιο του Borgo Panigale. Μερικά από τα σχέδια χρονολογούνται από το 2015 ή ακόμα και το 2014. Για τις απόλυτες λεπτομέρειες του σχεδιασμού και το ποιες ιδέες έμειναν απλά στο concept αλλα και ποιες απο αυτές υλοποιήθηκαν, μόνο η ίδια η Ducati και ο σχεδιαστής της Panigale V4 νπορούν να μας δώσουν απαντήσεις…
Ο Julien Clement είναι ενας νεαρός 29χρονος Γάλλος, λιγομίλητος και ευγενικός, ο οποίος ανέλάβε να αναδείξει την τελευταία ναυαρχίδα της Ducati.
Αρχικά, εισήχθη στη Ducati μετά από την διπλωματική του εργασία του σχετικά με την εικόνα του Scrambler, τελικά προσλήφθηκε για να το ολοκληρώσει και στη συνέχεια ανέλαβε τον σχεδιασμό του Ducati SuperSport και τώρα του Panigale V4.

Ο Julien Clement εισήχθη στη Ducati μετά από το ακαδημαικό σκίτσο του σχετικά με την εικόνα του Scrambler.
Εκτός από την -προ τριετίας τουλάχιστον- σχεδιαστική επιλογή, πριν από την επίσημη διάθεση της νέας τετρακύλινδρης Panigale, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στα αρχικά σχέδια και συγκεκριμένα στην πίσω ανάρτηση, η οποία εδράζεται πίσω από το μπροστινό μέρος του μονόμπρατσου ψαλιδιού.
Ο ίδιος ο σχεδιαστής τονίζει την δυσκολία αυτού του εγχειρήματος καθώς αποτέλεσε για τον ίδιο μια αρκετά επίπονη άσκηση μιας και προσπαθούσε να προτείνει μια νέα διάταξη αναρτησης βασιζόμενη στην έλξη και όχι στην ώθηση. Σήμερα, η Panigale V4 χρησιμοποιεί ένα πολύ πιο συμβατικό σύστημα ρύθμισης των αναρτήσεων, με ένα σύνδεσμο σχεδόν κάθετο, ανάμεσα στο ψαλίδι και μπροστά από τον πίσω τροχό.

Ένα από τα πιο πρώιμα σκίτσα, το 2014
Η πιο ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια στο ακόλουθο σκίτσο είναι η ανάρτηση που τοποθετείται στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας, όπως ήταν άλλωστε και στην προηγούμενη γενιά των Panigale (1199 και 1299). Ο Clement αποκαλύπτει ότι το 2016 αποφάσισαν ότι δεν υπήρχε χώρος για την ανάρτηση στο πλάι, όμως το V4 είναι μικρότερο (σε μήκος και ύψος) από το εξερχόμενο L2, αλλά είναι όμως φαρδύτερο…

Rendering του 2016


Σχέδιο του 2016: Τονίζοντας το Airflow.


Ducati Panigale V4: Σχέδια του 2014 σχετικά με τα headlights.
Στο σημείο αυτό αξίζει να τονίζουμε το πόσο μικρότερο είναι το πλαίσιο στην πιο πρόσφατη εκδοχή όπως και την μη ρεαλιστική έξάτμιση. Το πάνω σκίτσο έχει τον σωλήνα να βγαίνει απευθείας κάτω από το κάθισμα, αλλά ο Clement παραδέχεται ότι η ιδέα αυτή ήταν καταδικασμένη από την αρχή για τον πιο προφανή λόγο: ‘Η εξάτμιση θα κάψει τα μαλακά σας μόρια! Η υψηλή θερμοκρασία του κινητήρα και η εκπεμπόμενη θερμότητα είναι επίσης ένα ζήτημα για τους επαγγελματίες αναβάτες’.

'Ο Julien Clement μοιράζεται μαζί μας τον σχεδιασμό της Panigale V4' has no comments
Be the first to comment this post!