O Sergio Marchionne το έχει δηλώσει πολλές φορές: θέλει να επαναφέρει το brand Alfa Romeo στην Formula 1, και θέλει να το κάνει με επιτυχία.
Πριν από δύο μέρες το είπε ξανά και έτσι οι φήμες και τα σενάρια φούντωσαν πάλι, άλλωστε η Alfa Romeo είχε παραβρεθεί ήδη σε συμβούλιο για το μέλλον της F1 έχοντας σαν εκπρόσωπο τον Harald Wester. Τώρα όμως το σενάριο γίνεται πιο συγκεκριμένο, πάμε να το δούμε από την αρχή:
Όπως είπαμε η Alfa Romeo θέλει να επιστρέψει στην F1, όμως το να ξεκινήσει από μηδενική βάση με μια εντελώς νέα ομάδα είναι κάτι πρακτικά ανέφικτο, οπότε μένει η εξαγορά κάποιας ομάδας από το grid που θα θέλει και την υποστήριξη της Ferrari.
Η μόνη ομάδα που υποστηρίζεται από την Ferrari και βρίσκεται σε οικονομική δυσχέρεια είναι η Sauber, αφού η Haas δεν έχει τέτοια προβλήματα. Επίσης η Sauber είναι ‘παλιά καραβάνα’ στην F1 και έχει τεράστια τεχνογνωσία στην εξέλιξη και κατασκευή των σασί, οπότε δεν χρειάζεται επιπλέον πόρους σε κάποιος δεδομένους τομείς. Μάλιστα οι πληροφορίες λένε πως άνθρωποι κλειδιά της FCA έχουν ήδη επισκεφθεί τη Sauber στην Ελβετία προωθώντας το πλάνο τους.
Κάπου εδώ αρχίζουν και τα σενάρια της silly season…η Sauber F1 δεσμεύεται από την συμφωνία με την Ferrari στο να χρησιμοποιήσει ένα πιλότο από την πρόγραμμα εξέλιξης οδηγών του Maranello και η θέση αυτή θα πιαστεί από τον πρωταθλητή F.2 Charles Leclerc, όμως ο Marchionne θέτει ως όρο για τη συνεργασία και την παρουσία ενός Ιταλού οδηγού από την Alfa Romeo, και αυτός δεν είναι άλλος από τον Antonio Giovinazzi, επίσης ‘προϊόν’ του Maranello.
Το πρόβλημα είναι ότι η Sauber αναμένεται να επιβεβαιώσει για το 2018 τον Marcus Ericsson και οι θέσεις είναι μονάχα δύο, οπότε? Μα η λύση (και το πρόβλημα…) είναι πάντα τα χρήματα! O Ericsson υποστηρίζεται από τους Σουηδούς της Longbow Finance, που είναι οι τωρινοί μεγαλομέτοχοι της Sauber F.1, όμως στην συμφωνία για την εξαγορά των μετοχών της Ελβετικής ομάδος, όρος ήταν η αποπληρωμή των δανείων της Sauber προς τις Ελβετικές τράπεζες, κάτι που ουδέποτε έγινε και μάλιστα μεγάλο μέρος αυτών κατέστησαν ληξιπρόθεσμα πριν λίγο καιρό.
Η Alfa Romeo υπόσχεται νέα εισροή χρημάτων με άμεση επένδυση εκ μέρους της αλλά και μέσο νέων χορηγών που μπορεί να φέρει εξ’ αιτίας του όλου ντόρου που θα δημιουργήσει. Σε αυτή τη περίπτωση η συμφωνία της Sauber με την Longbow ακυρώνεται και ο Giovinazzi θα βρει βρει μόνιμη θέση στο grid. Σύμφωνα με αυτό το σενάριο η Sauber-Alfa Romeo γίνεται ουσιαστικά ….σκέτο Alfa Romeo, αν και το πιθανότερο είναι να μην αλλαχτεί, τουλάχιστον όχι ακόμα, η ονομασία της ομάδος.
Το άλλο κομμάτι του puzzle είναι η Ferrari, rebranded κινητήρες της οποίας θα χρησιμοποιήσει η Alfa, που θέλει ένα μόνιμο συνεργάτη που να έχει όμως ανάγκη την Scuderia για λόγους και πέρα από την τεχνογνωσία. Υπάρχει η Haas αλλά όπως είπαμε υποστηρίζεται από πακτωλό χρημάτων και ανά πάσα στιγμή μπορεί να αλλάξει προμηθευτή κινητήρων ενώ η Ferrari θέλει μια δεύτερη ομάδα με σοβαρό υπόβαθρο αλλά και μόνιμη παρουσία για να την στηρίξει στην εξέλιξη. Ακόμα και αν η Alfa Romeo εξελίξει κάποιες διαφοροποιήσεις στον κινητήρα της Ferrari θα υπάρχει συνεχής ανταλλαγή πληροφοριών και δεδομένων και κυρίως μακροχρόνιος σχεδιασμός.
Το τρίτο και τελευταίο κομμάτι είναι η Liberty Media, που κατακρίθηκε για την NASCARοποίηση της F1 και που θα θελήσει να κάνει το χατίρι του Marchionne αλλά και να επωφεληθεί από την είσοδο ενός brand name με εκατομμύρια οπαδούς σε όλο το κόσμο.
Και μια παρατήρηση για το τέλος….η Liberty Media είναι Αμερικανική και η FCA θέλει διακαώς την εμπορική επιτυχία της Alfa στις ΗΠΑ, κάτι το οποίο μπορεί να βοηθήσει η Liberty με έξτρα προβολή…
Νίκος Κουμπής
Πηγή: www.f1sport.it
'Sauber-Alfa Romeo το 2018?' has 1 comment
13 Νοεμβρίου 2017 @ 18:34 giorgos alfa75 america
Η Alfa Romeo εχει τεραστειο και φανατικο κοινο.Απ την μια χαιρομαι για μια τετοια επιστροφη,απ την αλλη με προβληματιζει για το αν θελουν το σημα της Alfa να πρωταγωνιστησει ή να κανει τον κομπαρσο και το φυτωριο οδηγων της Ferrari.Αν προκειται για το δευτεορο καλυτερα να μην μπει…Διοτι το να φτιαξει ενα μονοθεσιο που καθηλωμενο λογω Ferrari δεν θα προσθεσει κατι στο image της Alfa με το να τερματιζει δεύτερη τρίτη ή τέταρτη.
Πρεπει να καταλαβουν οτι μπορει να υποστηριζουμε την Ferrari,αλλα μονο οι ζαμπλουτοι και οι ευκαταστατοι εχουν Ferrari…Δηλαδη για εμας ειναι μια φιρμα που την βλεπουμε μονο σε αφησες και σπανιως στον δρομο να περναει απο δίπλα μας.Ενω οσοι εχουμε Alfa θα νοιωθουμε διαφορετικα να βλεπουμε την εταιρεια που εχουμε στο γκαραζ μας να πρωταγωνιστει στην F1.
Αν λοιπον ειναι πρωταγωνιστρια η Alfa Romeo στην F1 τοτε καλως να την δουμε ξανα εκει,καθως εχει πολυ βαρια φανελα στον θεσμο και με τα δυο πρωτα πρωταθληματα F1 στο παλμαρε της.
Σε καθε αλλη περιπτωση θα ηταν καλυτερο για την Alfa Romeo να συμμετασχει στο DTM οπου θα τους εχει για κολατσιο τους Γερμανους της Mercedes -BMW-AUDI και θα της προσφερει και στο κυρος πουλ περισσοτερα πραγματα