‘Αγοράζουν’ οι Κινέζοι την FCA?

Ο Umberto Eco είχε πει ότι ‘τον ‘Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις’ οπότε καμιά φορά πρέπει να δημιουργείται μία. Απο την άλλη ο σοφός λαός λέει ότι ‘όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά’ οπότε ας δούμε λιγάκι τα διάφορα σενάρια γύρω απο την νέα φημολογία του Internet που αφορά την FCA και κάποια αδιευκρίνιστη Κινέζικη Αυτοκινητοβιομηχανία.

Όλα ξεκίνησαν στις 14/8 (μιλάμε για ντάλα καλοκαίρι, έτσι?) όταν το site Autonews ανέφερε ότι η FCA δέχτηκε προσφορά απο ‘Μεγάλη και γνωστή Αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας’ για εξαγορά, ενώ την ίδια στιγμή κλιμάκιο στελεχών του ΙταλοΑμερικανικού Ομίλου ταξίδευε προς το Πεκίνo για διπαραγματεύσεις με την Great Wall Motors, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή της Κίνας.

Αρχικά η η φήμη αυτή, γιατί μία δημοσίευση με τόσο γενικόλογες αναφορές δεν είναι είδηση, οφείλεται να αντιμετωπίζεται με δυσπιστία, άλλωστε κατά καιρούς οι αγοραπωλησίες της FCA που αναφέρονται στα διάφορα sites είναι τέτοιες που μέχρι τώρα ο Όμιλος η θα έπρεπε να έχει μετατραπεί η σε περίπτερο στις Τζιτζιφιές η στη Giant του Γιάγκου Δράκου.

Πάμε λοιπόν να πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή:

Γιατί θα μπορούσε να γίνει:

  • Είναι γεγονός ότι η FCA στην Κίνα δεν τα πήγε πολύ καλά, οι συνεργασίες με τους ντόπιους δεν ‘της έκατσαν’ και οι καθυστερήσεις είναι εκνευριστικά πολλές και εξ’αιτίας αυτών η εμπορική πορεία των αυτοκινήτων ‘για τους κοινούς θνητούς’ είναι ακόμα απογοητευτική σε σχέση με των κυριοτέρων ανταγωνιστών. Μπορεί η Maserati να καταγράφει αυξήσεις ρεκόρ, αλλά και πάλι βλέπει ακόμα τους Γερμανούς με τα κυάλια, ενώ η Alfa Romeo με τις Giulia και Stelvio καθυτερεί αδικαιολόγητα να αποκτήσει σοβαρή παρουσία, όποτε θα μπορούσαν οι Ιταλοί αντί για συνεργασία απλώς να πουλήσουν ένα μέρος της FCA για ζεστό ρευστό έναντι αμφιβόλων μελλοντικών κερδών.
  • Στην Κίνα οι Αμερικάνικες εταιρείες έχουν ένα ιδιαίτερο appeal οπότε είναι λογικό να υπάρχει ενδιαφέρον απόκτησης τους απο κάποια Κινεζική Αυτοκινητοβιομηχανία, άλλωστε τα προϊόντα της Jeep εταιριάζουν γάντι στην Αχανή χώρα όπου το επαρχιακό οδικό δίκτυο δεν είναι και το καλύτερο.
  • Η Fiat εξακολουθεί να θεωρείται η εταιρεία με ‘το μαγικό ραβδί’ στην σχεδίαση και εξέλιξη μικρών αυτοκινήτων με πολύ καλό value for money και δυνατότητα να αποφέρουν κέρδη (βλέπε 500 και προσφάτως Tipo), κάτι που δεν αντιγράφεται μεν αλλά …αγοράζεται δε.
  • Η FCA έχει, και χάρη στη Fiat, τεράστιο μερίδιο πωλήσεων στην Λατινική Αμερική, μια περιοχή με μεγάλο πλυθισμό και τρομερές προοπτικές ανάπτυξης για τις κύριες αγορές, και όπου τα Κινεζικά προϊόντα αντιμετωπίζονται με μισό μάτι, αφού η ανερχόμενη μεσαία τάξη θα προτιμήσει να αγοράσει μαζί με το αυτοκίνητο και ένα κάποιο status που δεν προσφέρει καμία Geely η Dongfeng.

Γιατί ΔΕΝ θα μπορούσε να γίνει:

  • Πρώτο και καλύτερο γιατί απο την Κίνα άρχισαν ήδη η επίσημες διαψεύσεις απο τους μεγαλύτερους κατασκευαστές.
  • Γιατί η FCA κατέστησε σαφές πως Alfa Romeo και Maserati, το κερασάκι στη τούρτα, δεν είναι προς πώληση για κανένα λόγο.
  • Γιατί η FCA έχει επενδύσει ήδη τόσο μεγάλα ποσά στην ανάκαμψη της και στην μελλοντική παρουσία στις παραπάνω αγορές, ενώ έχει ρίξει τόσο πολύ τον λόγο ρευστότητα/δανειακές υποχρεώσεις που το αντίτιμο για την πώληση θα πρέπει να είναι εξωφρενικό, και χωρίς τα Premium Brands θα ήταν και ανόητη κίνηση.
  • Γιατί προχθές η FCA ανακοίνωσε το Μνημόνιο Συνεργασίας (χωρίς φόρους) με BMW, Intel και Microsoft για την συμμετοχή στο πρόγραμμα εξέλιξης αυτόνομης οδήγησης, άρα και αυτό το κενό καλύφθηκε.

ΑΝ γίνει τι επιπτώσεις θα είχε στην Ιταλία?

Ουσιαστικά καμία.. η παραγωγή Αυτοκινήτων στην Ιταλία απασχολείεται σχεδόν αποκλειστικά με Alfa Romeo και Maserati, αφού ήδη δρομολογούνται οι μεταφορά των αλυσίδων παραγωγής των Fiat Panda και Jeep Renegade εκτός χώρας για να κάνουν χώρο για τα νέα μοντέλα των Premium Brands.

Ίσα ίσα που η γενναία ένεση ρευστού θα μπορούσε να τροφοδοτήσει την ταχύτερη ανάπτυξη της Alfa Romeo και ίσως ακόμα και την αναβίωση της Lancia.

Και μιας και αναφέρθηκε η Lancia….θυμάστε που πριν λίγο καιρό φημολογούταν η πώληση του brand πάλι σε Κινέζους? Αποδείχθηκε πως τελικά ο Marchionne δεν παραχωρεί κανένα δικαιώμα του brand (σήματα και ονομασίες/σχέδια) και παρ’ότι την αποσύρει απο την αγορά θα εξακολουθεί να κρατάει το branding (και καλά για τα ιστορικά), άρα μήπως κάτι έχει στο νου του για (αρκετά) αργότερα?

Και τι ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ να ισχύει?

Όπως είπαμε, όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά, οπότε μάλλον όντως η FCA ανακινεί τα νερά για την εύρεση ενός partner, και αυτός δεν είναι άλλος απο την General Motors. Το πρόβλημα του Sergio Marchionne είναι πως η CEO του Αμερικανικού Μεγαθήριου, Mary Barra, που πρσφάτως ξεφορτώθηκε τον καρκίνο Opel στην PSA, έχει δηλώσει επανελειμμένα πως αρνείται μια συγχώνευση με την FCA.
Απο την άλλη όμως ο Donald Trump, που έχει άριστες σχέσεις με την οικογένια Agnelli που ελέγχει την FCA μέσω της Exor, δεν θέλει με τίποτα να παραδώσει τα κλειδιά των Αμερικανικών μελών του Ομίλου στον ‘εχθρό απο την Κίνα’, άλλωστε πως θα έκανε την America Great Again αν άρχιζε να ξεπουλάει?
Άποψη του γράφοντως είναι ότι εκεί πατάει ο Marchionne, που χρησιμοποιεί αριστοτεχνικά τις φήμες, και ουσιαστικά απειλεί τις ΗΠΑ με ξεπούλημα των Dodge, Chrysler και Jeep αν δεν μεσολαβήσει η Ουάσινγκτον στο ‘να τα βρούνε’ με την GM.

Επίσης χάρη στις φήμες αυτές η μετοχή της FCA σημείωσε άνοδο….

Τροφή για σκέψη στη παραλία….

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved