Η γνωστή μέχρι περισυ Formula W ή F1 Academy όπως ονομάζεται από εφέτος ξεκίνησε αυτό το Σαββατοκύριακο στο Red Bull Ring στην Αυστρία με την συμμετοχή 5 ομάδων (ART, Campos, Carlin, MP Motorsport και Prema) και 15 οδηγών (από 10 χώρες).
O θεσμός που μας ξανασυστήθηκε με πολιτικά (πιο) ορθό (?) τρόπο και σκοπό να αποτελέσει μια βαθμίδα προσέγγισης για τις γυναίκες οδηγούς προς την κορωνίδα του Motorsport, την F1, φέτος θα αποτελείται από 7 αγώνες:
Αυστρία – Σπίλμπεργκ, 28-29 Απριλίου
Ισπανία – Βαλένθια, 5-7 Μαΐου
Ισπανία – Βαρκελώνη, 19-21 Μαΐου
Ολλανδία – Ζάντβοορτ, 23-25 Ιουνίου
Ιταλία – Μόντσα, 7-9 Ιουλίου
Γαλλία – Λε Καστελέ, 29-30 Ιουλίου
Η.Π.Α. – Όστιν, 20-22 Οκτωβρίου
Τα μονοθέσια που έχουν επιλεχθεί είναι τα ιταλικά επιπέδου Formula 4 Tatuus T421, με κινητήρα turbo της Autotecnica ισχύος 175 ίππων και βάρος κάτω από 600 κιλά (μαζί με την οδηγό) και οι κανονισμοί που έχουν οριστεί σκοπό έχουν να προσφέρουν αγωνιστικά χιλιόμετρα στις οδηγούς παρόλο το περιορισμένο πρόγραμμα.
Το πρόγραμμα των αγώνων
Κάθε αγωνιστική περιλαμβάνει δύο Free Practice / περιόδους ελεύθερων δοκιμών (40 λεπτών η καθεμία) και δύο περιόδους Qualification / κατατακτήριων δοκιμών (διάρκειας 15 λεπτών η καθεμία). Η κάθε κάτοχος της pole position κερδίζει δύο βαθμούς.
Σε κάθε έναν από τους 7 γύρους του πρωταθλήματος θα διεξάγονται τρεις αγώνες.
H σειρά εκκίνησης στον πρώτο αγώνα (διάρκειας 30 λεπτών + 1 γύρος) προκύπτει από την πρώτη περίοδο κατατακτήριων δοκιμών. Και στον τερματισμό βαθμολογούνται οι 10 πρώτες οδηγοί, με σύστημα αντίστοιχο της F1: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 και 1 βαθμούς.
Η εκκίνηση στο δεύτερο αγώνα διαμορφώνεται με reverse grid για τις 8 πρώτες οδηγούς, από τα αποτελέσματα της πρώτης περιόδου κατατακτήριων δοκιμών. Π.χ. η 1η θα εκκινήσει 8η, η 2η θα εκκινήσει 7η κ.ο.κ. Θα βαθμολογούνται οι 8 πρώτες οδηγοί, με 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 και 1 βαθμούς (+1 βαθμός για τον ταχύτερο γύρο).
Το grid στον τρίτο αγώνα (30 λεπτά + 1 γύρος) θα προκύπτει από τη δεύτερη περίοδο κατατακτήριων δοκιμών και βαθμολογούνται οι 10 πρώτες οδηγοί: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 και 1 βαθμούς (+1 βαθμός για τον ταχύτερο γύρο).
F1 Academy: Είναι μυστικό;
Δυσαρέσκεια στους κύκλους των συμμετεχόντων (οδηγών, ομάδων αλλά και χορηγών ) έχει δημιουργήσει η έλλειψη τηλεοπτικής κάλυψης οποιασδήποτε μορφής και η παρεπόμενη μειωμένη προβολή
ενώ στο παρελθόν οι αγώνες του Πρωταθλήματος αποτελούσαν υποστηρικτική διοργάνωση ΠΡΙΝ τα Grand Prix της Formula 1 και μεταδίδονταν από τον promoter την Formula Motorsport Ltd company που έχει την ευθύνη και για τις Formula 2 και 3 οι αγώνες των οποίων συνεχίζουν να μεταδίδονται διεθνώς.
Για φέτος οι δύο θεσμοί θα συμπέσουν μόνο στον αγώνα στο Circuit of the Americas τέλη Οκτωβρίου που, όμως, είναι ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς για την Formula 1 Academy !
Μέχρι τότε (ή μέχρι νεοτέρας) οι θεατές και οι δημοσιογράφοι θα έχουν περιορισμένη ενημέρωση από τα social media της διοργάνωσης και των ομάδων και στοιχειώδη πρόσβαση σε δεδομένα τηλεμετρίας και μαγνητοσκοπημένα highlights.
Θυμίζουμε ότι τη σεζόν 2022 ο θεσμός Formula για τις γυναίκες αντιμετώπισε οικονομικές δυσκολίες και ολοκληρώθηκε διεκπεραιωτικα (με 3 αγώνες να ματαιώνονται) ενώ για το 2023 ακολουθεί μειωμένο πρόγραμμα , υποστηρικτικά και εμφανίζεται παράλληλα με αγώνες του World Endurance Championship, του DTM αλλά και του NASCAR Euro Whelen Series.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό το πρωτάθλημα του 2024 είναι αυτό που θα ακολουθήσει πλήρως το πρόγραμμα της F1. Και αν κάθε οδηγός (υπολογίζεται ότι) πρέπει να βρει από χορηγούς ή να διαθέσει ένα ποσό που πλησιάζει τις 200.000€ για να συμμετάσχει στο φετινό πρόγραμμα των 7 αγώνων, ΠΩΣ θα βγεί η άσκηση με τους τουλάχιστον 23 αγώνες το ’24;
Οι δε ομάδες;
Παρόλη την εξασφαλισμένη όσο και εξειδικευμένη διείσδυση στο Κοινό η ελλιπής ενημέρωση και προβολή αποτελεί πισωγύρισμα ενώ ερωτηματικά έχει αφήσει και η χλιαρή συμμετοχή υποψηφίων οδηγών στις φάσεις αξιολόγησης.
F1 Academy : Ο πρώτος αγώνας στο Red Bull ring
H πρεμιέρα διεξήχθη το Σάββατο 29 Απριλίου ( τα highlights είναι διαθέσιμα από την Δευτέρα 1η του Μάη) και ο αγώνας είχε ενδιαφέρον μέχρι και τον τερματισμό του 3ου σκέλους όπου η 1η από την 2η οδηγό απείχαν 3 δέκατα…
Just 0.3 seconds between them!
This is how the final lap went down between Marta Garcia and Hamda Al Qubaisi ????#F1Academy pic.twitter.com/i5GQUT9DOo
— F1 Academy (@f1academy) April 29, 2023
…ενώ στις 3 πρώτες θέσεις των τριών σκελών είδαμε 7 οδηγούς!!
Η Marta Garcia προηγείται στο Οδηγών με 58 βαθμούς με την Amna Al Qubaisi 2η με 36, την Hamda al Qubaisi 3η με 26 και εντυπωσιακή η Abbi Pulling στην 4η με 25 η οποία πήρε και τις δύο pole (!) πριν ακυρωθεί η ομάδα της λόγω ενός εξαρτήματος που ενώ δεν επέφερε βελτίωση επιδόσεων παρόλα αυτά ήταν παράτυπο. Παρόλο που ξεκινούσε από τις πίσω θέσεις έκανε εξαιρετικές εμφανίσεις και μάλλον δικαιούται το driver of the day.
Οι καλύτερες στιγμές (ΜΕ σχολιασμό) εντείνουν τα παράπονα για την ελλιπή προώθηση.
Ο 2ος αγώνας, στην Βαλένθια, έρχεται back-2-back με τον 3ο στην Βαρκελώνη τα δύο επόμενα Σαββατοκύριακα και μια περιέργεια την έχουμε. Αγωνία όμως όχι.
…αντί επιλόγου
Κατανοούμε τις δυσκολίες που ενέχει η δημιουργία ενός νέου πρωταθληματικού θεσμού όμως έχουμε δει ιδιωτικές προσπάθειες να διοργανώνουν και να καθιερώνουν νέα ΑΘΛΗΜΑΤΑ χωρίς την ύπαρξη ενδιαφέροντος, ζήτησης, ή… κοινού. Από την άλλη, καθώς πρόκειται για ένα πολύ περιορισμένο πρόγραμμα με μόλις έναν αγώνα εκτός Ευρώπης ο οποίος θα μπει κάτω από την ομπρέλα των εκδηλώσεων της F1 στο COTA θα περιμέναμε την υποστήριξη από τα τοπικά/εθνικά δίκτυα ΑΝ πιστεύουν στο μέλλον και θελήσουν να ξαναδιοργανώσουν αγώνα με επιχειρήματα…
F1 Academy, είναι άραγε (άλλο) ένα mediaκό stunt των συμφερόντων γύρω από την F1 ;;
Περισσότερα για την F1 Academy στο επίσημο site και στα social media.
'Η Formula W άλλαξε. Έγινε F1 Academy και ξεκίνησε αυτό το Σάββατο [29/4] με ένα σοβαρό πρόβλημα.' has no comments
Be the first to comment this post!