CanadianGP f1

F1 | CanadianGP | preview

Η F1 περνά στην Βόρεια Αμερική, για δεύτερη φορά φέτος, για τον 8o αγώνα της σεζόν, αυτό το Σαββατοκύριακο, στο Μόντρεαλ του Καναδά.

Το νησί Notre Dame στον ποταμό St Lawrence δημιουργήθηκε το 1967 για την Expo 67 World’s Fair. Όταν ολοκληρώθηκαν και οι Ολυμπιακοί του 1976 οι δρόμοι του νησιού αποτέλεσαν το Circuit Ile Notre-Dame.

Καναδικό Grand Prix είχαμε στο ημερολόγιο, όμως, από πριν το Circuit Ile Notre-Dame φιλοξενήσει αγώνα για πρώτη του φορά το 1978 όπου η παρθενική νίκη του Gilles Villeneuve με Ferrari έδωσε [μετά θάνατον] και το όνομα που διατηρεί έως σήμερα.
Για την ιστορία το 1ο CanadianGP ήταν το ’61 στο Οντάριο.

Πρόκειται για ένα γρήγορο σε ροή σιρκουί , με πολλά σικέιν , μία φουρκέτα 1ης και τον τοίχο πολύ κοντά στα όρια της ασφάλτου σε πολλά σημεία και στο κλείσιμο του γύρου τον διάσημο Τοίχο των Πρωταθλητών όπου έχουν αφήσει την υπογραφή τους αρκετοί. Ο Damon Hill, ο Jacques Villeneuve και ο Michael Schumacher κατά την διάρκεια του αγώνα το 1999.

canadianGP ferrari poster

Τι παρακολουθούμε? 

Αναβαθμίσεις μονοθεσίων.

Μετά την ανασχεδιασμένη W14 η Mercedes πήρε τον τίτλο της πιο βελτιωμένης ομάδας στην Βαρκελώνη , ενώ ο σχεδιασμός της SF-23 από την Ferrari έφερε αντιδιαμετρικά σχόλια. Στο Μόντρεαλ είναι η σειρά της Aston Martin να φέρει νέα πλαϊνά και κάλυμμα κινητήρα. Εδώ οι αεροδυναμικές απαιτήσεις επικεντρώνονται στην ομοιογενή συμπεριφορά και όχι στις ταχύτητες ευθείας ή τη μέγιστη downforce.

Χάραξη πίστας

Με 14 στροφές, η διαδρομή του σιρκουί δεν χρησιμοποιείται μόνιμα, και ενώ η άσφαλτος θεωρείται ομαλή, αναμένεται να βελτιώνεται όσο προχωρούν οι εκδηλώσεις και τα περάσματα. Αρκεί να βοηθήσει ο καιρός.

Στροφές υψηλών ταχυτήτων δεν υπάρχουν στην πίστα και πιο σημαντικό ρόλο αναμένεται να παίξει η πρόσφυση στις εξόδους και, κυρίως η σταθερότητα στα φρένα και τις εναλλαγές κατεύθυνσης.

 

Θα δούμε άραγε προσπεράσματα σε άλλο σημείο εκτός της ευθείας ?

ή, Τι άλλο θα δούμε στην άσφαλτο ?

 

Τι άλλο βλέπουμε?

Η Ferrari θα πρέπει να βρει ταχύτητα και ρυθμό εκεί που πραγματικά μετράει, στον αγώνα. ΑΝ θέλει 13η νίκη στο Μόντρεαλ.

Την Alpine βλέπουμε στις σημειώσεις μας από την αρχή της σεζόν με ερωτηματικό στην αξιοπιστία και μετά το Monaco όπου είδαμε τον Ocon στο βάθρο εδώ , στα κλειστά κομμάτια με τις πιο χαμηλές ταχύτητες και τα σικέιν που ακολουθούνται από έντονη επιτάχυνση το σκηνικό είναι ολιστικά απαιτητικό.

Η McLaren θα διατηρήσει τα τυχερά εορταστικά χρώματα στα μονοθέσιά της ? 13 νίκες έχει στον Καναδά.

Την εμφάνιση της Alfa Romeo του Zhou μετά τους βαθμούς στην Βαρκελώνη αλλά και την 8η θέση που κατέκτησε πέρσι εδώ.

Θα γιορτάσει το 200ο Grand Prix της η Alfa Romeo [με την συνδρομή της Sauber] με μία καλή εμφάνιση που “χρωστάει” στους οπαδούς της [εμάς] ?

23091973 Canadian Grand Prix f1 safety car Porsche

Τα 50 χρόνια παρουσίας στην F1 συμπληρώνει και το Safety Car που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Καναδικό GP του 1973.

H ιστορία λέει ότι εκείνη την βροχερή Κυριακή στο Mosport Park οι αγωνοδίκες πήραν μία απόφαση που αποτέλεσε κομβικό σημείο στα μέτρα ασφαλείας των αγώνων:
Όταν προέκυψε χάος με τα pit stops , την πίστα να μισοστεγνώνει και τους Jody Scheckter και François Cevert να συγκρούονται στον 33ο γύρο έβγαλαν στην πίστα μία κίτρινη Porsche 914 ως safety car με οδηγό τον άσημο ιδιώτη περιστασιακό οδηγό F1 Eppie Wietzes, που έμεινε και αυτός με αυτόν τον τρόπο στην Ιστορία της Formula 1.

 

Τα ελαστικά

Οι 3 πιο μαλακές γόμες θα είναι διαθέσιμες στο Montreal: η C3 θα είναι η hard [λευκή], η C4 medium [κίτρινη] και η C5 θα είναι η soft [κόκκινη].
Τα καινούρια βρόχινα μπλέ Cinturato που δεν θα προθερμαίνονται σε “κουβέρτες” εμφανίστηκαν στο Μονακό και θα είναι διαθέσιμα και σε αυτόν τον αγώνα σε περίπτωση που ….

Ο Mario Isola, Διευθυντής της Pirelli Motorsport,  ανέφερε σχετικά με τις επιλογές γόμας για τον αγώνα της F1 στον Καναδά “Το Καναδικό Grand Prix είναι παραδοσιακά ένα από τα πιο θεαματικά στο καλεντάρι, συχνά έχει συμβάντα και εκπλήξεις, προσφέρει πολλές ευκαιρίες για προσπεράσματα αλλά δεν συγχωρει. Αναμένουμε οι ομάδες να χρησιμοποιήσουν την C5 στα qualifying, και οι C4 και C3 να είναι οι επιλογές αγώνα”.

Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους δυο sets hard (white), τρία sets mediums (yellow) και 8 sets μαλακά (red) ανά αυτοκίνητο συν τα intermediates (green) και wets (blue) σε περίπτωση αλλαγής του καιρού.

Κατά τα άλλα θα είναι ένα παραδοσιακό σιρκουϊ πάρκου με τον ποταμό στα πλάνα από ψηλά και την σκιά των δέντρων να φτιάχνει εικόνες  .

To CanadianGP σε αριθμούς

Circuit Gilles-Villeneuve

  • 1η διοργάνωση– 1978
  • Μήκος πίστας – 4.361 m
  • Αριθμός στροφών – 14
  • Αριθμός γύρων – 70
  • Απόσταση – 305,27 χλμ
  • Lap record – 1m 13.078 ,Valtteri Bottas, AMG – Mercedes, 2019
  • fastest lap –  ,
  • Περισσότερες pole positions –Michael Schumacher και Lewis Hamilton (6)
  • Περισσότερες νίκες – Lewis Hamilton και Michael Schumacher (7)
  • Προσπεράσματα στον προηγούμενο αγώνα (2022) :51
  • Εκτίμηση απώλειας χρόνου σε Pit stop– 19 sec

Η πίστα έχει μήκος 4.361 μέτρα, 14 στροφές , απόσταση από την γραμμή εκκίνησης έως την Κ1 186 μ , μία μεγάλη ευθεία όπου και η μία από τις 3 ζώνες DRS, ενώ τα μονοθέσια της Formula 1 θα αγγίζουν και φέτος τα 340 χλμ./ώρα.

tij fact 1: Από τους οδηγούς του grid μόνο οι Hamilton, Alonso [με Renault το 2006] και Verstappen [με Red Bull το 2022] έχουν ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Νησί της Παναγίας.

Ακολουθήστε το #tijF1news στο FB

tij fact 2: Το 2011, στο Μόντρεαλ έγινε ο μεγαλύτερος σε διάρκεια αγώνας στην σύγχρονη ιστορία της F1 με διάρκεια τέσσερεις ώρες, τέσσερα λεπτά και 39 δευτερόλεπτα.

Διαβάστε το αφιέρωμα του F1.com στον αξέχαστο εκείνο αγώνα του 2011.

Canada_Circuit

 

O καιρός

CanadianGP weather forecast

Μέχρι στιγμής ο καιρός απασχολεί τα … υψηλής ανάλυσης άρθρα μας περισσότερο από τα λάστιχα και τις στρατηγικές. Στον προηγούμενο αγώνα εδώ τα qualifying έγιναν με 17 βαθμούς θερμοκρασία και ο αγώνας με 40 !!!!

Tην Παρασκευή 16 προβλέπεται ένα ηλιόλουστο, στεγνό πρωϊνό με πιθανή ασθενή βροχόπτωση την ώρα του FP2. Οι θερμοκρασίες από 14 έως 22 °C και πιθανότητες βροχής στην πίστα στο 60%.
Περισσότερη βροχή [πιθανότητες στο 80%], αέρας και συννεφιές το Σάββατο 17 με θερμοκρασίες από 14 έως 20 °C , ενώ
την Κυριακή, την ημέρα του αγώνα, προβλέπεται να κυριαρχήσει ο ήλιος με διαλείμματα για λίγη βροχή με τις πιθανότητες να κυμαίνονται στο 40% και μέγιστη θερμοκρασία την ώρα του αγώνα τους 23 °C. Ω καιροί !

 

 

tij tip: Όπως, ίσως, ξέρουν όσοι μας παρακολουθούν η πρότασή μας για τους φίλους της Formula 1 είναι να παρακολουθήσουν όλη την δραστηριότητα και τους υποστηρικτικούς αγώνες ΚΑΙ τα δεδομένα τηλεμετρίας [με σωστό σχολιασμό και περιγραφή] μέσα από την πλατφόρμα F1 TV Pro.

Κάνοντας κλικ ΕΔΩ μπορείτε να ενεργοποιήσετε την F1 TV Pro δοκιμαστικά για 7 ημέρες.

Το πρόγραμμα του αγώνα έχει ως εξής

Παρασκευή 16 Ιουνίου
Ελεύθερες Δοκιμές 1: 20:30-21:30

Σάββατο 17 Ιουνίου
Ελεύθερες Δοκιμές 2: 00:00-01:00
Ελεύθερες Δοκιμές 3: 19:30-20:30
Κατατακτήριες Δοκιμές: 23:00-00:00
Κυριακή 17 Ιουνίου
Αγώνας: 21:00

το πρόγραμμα του αγώνα σε ηλεκτρονική μορφή βρίσκεται ΕΔΩ

 

Λετ’ς γκόου σόσιαλ 

#tijF1news #CanadianGP

 


F1 – The Italian Job – theitalianjob.gr



ιταλόφιλος αυτοκινητιστικά από σπόντα του πατρός. γαστρονομικώς από ... μακροχρόνια έρευνα και εμπειρία. από ιδέες και εξυπνάδες άλλο τίποτα ΑΛΛΑ γράφω "περίεργα" κ βαριέμαι να εξηγώ για 3η φορά . κάποια πράγματα μας αρέσουν απλά επειδή, και αυτό είναι αρκετό! #αυτοκινητάκια


'F1 | CanadianGP | preview' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved | Hosting by ComboWeb