Η Electrogenic επανέρχεται με μία “plug ‘n’ play” πρόταση ηλεκτροκίνησης για το κλασσικό Mini, την στιγμή που η Mini Recharged φοράει επίσημο ένδυμα.
H Βρετανική φίρμα Electrogenic παρουσίασε μία πρόταση για EV conversion σε μορφή kit για το κλασσικό Mini και ισχυρίζεται ότι θα μπορεί να είναι bolt-on.
To kit της Electrogenic περιλαμβάνει και την μπαταρία των 20 kwh που τοποθετείται στον χώρο [κάποτε] αποσκευών και υπόσχεται αυτονομία έως 100 χλμ κάτι που καθορίζει και το πλαίσιο χρήσης του ηλεκτροκινούμενου Mini. Η προαιρετική επιλογή αυξημένης αυτονομίας είναι υπό ανάπτυξη αλλά απαιτεί συμβιβασμούς καθώς θα καταργεί τις πίσω θέσεις και θα αλλάζει αισθητά την κατανομή του βάρους.
Ο ηλεκτροκινητήρας Hyper 9 που έχει επιλεχθεί είναι συμπαγής και αποδίδει στην βασική υλοποίηση 60 ίππους, είναι ικανός όμως και για λίγο πάνω από 100 ίππους. Σε άλλες υλοποιήσεις της εταιρείας συνδυάζεται με το εργοστασιακό σύστημα μετάδοσης διατηρώντας μία ακόμη παράμετρο της παράδοσης.
Για το φρενάρισμα αναλαμβάνει ρόλο μία διάταξη regenerative braking όπου ένας αισθητήρας αντιλαμβάνεται την πίεση που ασκείται στο πεντάλ του φρένου και δίνει εντολή στον κινητήρα να τεθεί σε λειτουργία γεννήτριας και στην συνέχεια επεμβαίνει η [χωρίς υποβοήθηση πλέον] υδραυλική διάταξη. Το πόσο έντονο θα είναι το φρενάρισμα – ακόμη και αν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ του ρεύματος [και ουχί γκαζιού] – είναι θέμα προγραμματισμού του λογισμικού που ελέγχει το σύνολο.
Το kit, αυτονόητα ίσως, προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε αγοραστή και τις ιδιαιτερότητες κάθε τοπικής Αγοράς ακόμη και στο απλό: το βύσμα φόρτισης.
Το kit με αναμενόμενη τιμή κάτω από 20.000 € θα είναι διαθέσιμο από το ερχόμενο φθινόπωρο εφόσον διαθέτετε τον κατάλληλο δότη αμαξώματος και λοιπών μηχανικών μερών.
Έχοντας παρουσιάσει κατά το παρελθόν αντίστοιχες προτάσεις για άλλα, εξίσου κλασσικά, μοντέλα όπως την Citroën DS, το Fiat 500, την e-type και τα διάφορα Land Rover, ο σχεδιασμός υπόσχεται “εύκολο” και “απ’ευθείας” κούμπωμα στο αμάξωμα. Όλο το σύνολο συναρμολογείται σε ένα νέο υποπλαίσιο που βιδώνεται στο σασί χωρίς τροποποιήσεις . Ειδικό kit – πλεξούδα παραδίδεται επίσης ώστε να συνδεθούν τα όργανα στο ταμπλώ και τα χειριστήρια. Σημαντικό για τους συλλέκτες και την αξία του οχήματος ως Ιστορικού είναι το γεγονός ότι η όλη μετατροπή είναι αναστρέψιμη.
Η τάση του e-retrofit [R-EV τα ονομάζει η Electrogenic] έχει γεννήσει αρκετές εταιρείες – γκαράζ που καταθέτουν αντίστοιχες προτάσεις από λίγο ως πολύ εύκολες ή οικονομικές .
Η Mini Recharged προσφέρει την δική της πρόταση για το Mini έχοντας μάλιστα την υποστήριξη της επίσημης Mini, αλλά απευθύνεται μόνο στην Αγορά της Μ. Βρετανίας και το κόστος είναι σαφώς υψηλότερο.
H μετατροπή υλοποιείται από την Recharged Heritage και περιλαμβάνει την αντικατάσταση του θερμικού συνόλου με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 72 ίππων στην έκδοση pure ή 97 στην έκδοση sport και ροπής 130 ή 170Νm αντίστοιχα αλλά και ευθυγράμμιση του εσωτερικού με τις απαιτήσεις του sustainable [ας πούμε βιώσιμου] παρόντος.
Αφαιρούνται οι επενδύσεις και οι ταπετσαρίες από πλαστικό και δερματίνη και αντικαθίστανται από ανακυκλωμένα υφάσματα και μοκέτες από ανακυκλωμένο ελαστικό. Ανάλογα τροποποιούνται παραδοσιακά εξαρτήματα για να εξυπηρετήσουν νέας φιλοσοφίας χρήση.
Ενέργεια προσφέρει μία μπαταρία 19 KWh που κατά WLTP δίνει αυτονομία που αναμένεται στην ζώνη των 160 χλμ. H φόρτιση σε wallbox με ρυθμό 6,6kWh/h διαρκεί 3 ώρες και για την αξιοπιστία φροντίζει κύκλωμα υγρόψυξης.
Το Mini Recharged Pure επιταχύνει ώς τα 100 χαω από στάση σε 11,5″ και φτάνει μέχρι τα 120 χαω τελικής.
O οδηγός του Sport έχει επιλογή ανάμεσα σε 2 προγράμματα οδήγησης : City Mode (9,5 ” για το τυπικό 0-100 χαω) και Sports Mode όπου ο αντίστοιχος χρόνος μειώνεται στα 7,8″. H τελική είναι περιορισμένη στα 150 χαω.
Και εδώ το σύνολο του ηλεκτροκινητήρα έχει προγραμματιστεί για να προσφέρει regenerative braking, παρόλα αυτά το κύκλωμα των υδραυλικών φρένων έχει δεχθεί αναβαθμίσεις και η ανάρτηση περιλαμβάνει μέρη της νέας χιλιετίας συνεχίζοντας την παράδοση του Mini στον τομέα της ενθουσιώδους οδικής συμπεριφοράς .
Το kit της Recharged Heritage ξεκινά με μία εκτίμηση κόστους περί τα 45.000 € εφόσον διαθέτετε τον κατάλληλο δότη αμαξώματος προς ανακατασκευή και μπορεί να φτάσει και στις 60.000 για κάτι εντελώς προσωποποιημένο, έτοιμο προς κυκλοφορία με όλες τις νόμιμες εγκρίσεις και την σφραγίδα της Mini UK.
Αν κάποιος αναζητήσει υλοποιήσεις από ερασιτέχνες θα βρει DIY λύσεις με εξαρτήματα από το εμπόριο και κόστος χαμηλό, ίσως και κάτω από τα 5.000€ . Αυτό βέβαια απαιτεί αρκετές γνώσεις και εξοπλισμό, χώρο, χρόνο όπως και προσεκτική έρευνα Αγοράς και διάθεση για πειραματισμό.
Σε αρκετές χώρες του κόσμου δε τέτοιας έκτασης μετατροπές έχουν τεθεί εντός συγκεκριμένου πλαισίου προδιαγραφών και νομιμοποιηθεί για κυκλοφορία.
tij trivia
Θυμίζουμε ότι και στο remake του 2003 της ταινίας The Italian job τα Mini Cooper που οδηγούν οι Mark Wahlberg, Jason Statham και Charlize Theron στα τούνελ του μετρό του Λος Άντζελες ήταν ειδικά μετασκευασμένα R53 Cooper S ηλεκτρικά .
Αυτό αποκάλυψε μια 10ετία αργότερα ο σκηνοθέτης F. Gary Gray μιλώντας στο κανάλι Drivin’ Theatre όπου αποκάλυψε ότι ο υπεύθυνος για τα οχήματα John Carpenter από τα 32 custom MINI που χρησιμοποίησαν 3 ήταν all-electric μετατροπές.
“Δεν μας επέτρεψαν να κάνουμε γυρίσματα στα τούνελ με αυτοκίνητα με ΜΕΚ , οπότε απευθυνθήκαμε στην BMW και λάβαμε την απάντηση ότι δεν υπάρχουν ηλεκτρικά Mini.”
..
'Mini Recharged & Mini by Electrogenic | Κλασσικό με μεταμόσχευση e-καρδιάς' has no comments
Be the first to comment this post!