Ένα σχήμα που θυμίζει από λίγο έως πολύ την Ferrari 500 Mondial του Scaglietti από το 1955. Μηχανικά μέρη ιταλικού ηχοχρώματος από 30 χρόνια αργότερα. Με την ανόθευτη αίσθηση ενός ανοιχτού διθέσιου του πάλαι ποτέ κατά νου, η Pagano μάς επιδεικνύει το σχήμα ενός τόσο απλού αυτοκινήτου που, όμως, κρύβει τόσες δυνατότητες στα χαρτιά όσες θα θέλαμε και στον δρόμο.
O θυρεός που τράβηξε το βλέμμα σας σίγουρα παραπέμπει και αποτελεί φόρο τιμής στον δότη της τεχνολογίας που κρύβεται κάτω από το καλλίγραμμο αμάξωμα.
Βάση για την κατασκευή αποτελεί το, σχεδιασμένο από τεχνικούς που έχουν εργαστεί στην Alfa Romeo, σωληνωτό χωροδικτύωμα. Πάνω του τοποθετούνται τα δομικά πάνελς από χάλυβα ή αλουμίνιο και τα μηχανικά μέρη.
Όπως κάθε σπορ ανοιχτό αυτοκίνητο που σέβεται το παρελθόν της Αυτοκίνησης, το Pagano είναι πιστό στην αρχή : κινητήρας εμπρός, κίνηση πίσω προσθέτοντας …ελαφρύτητα και δίνοντας μόνο τα απαραίτητα στους μάξιμουμ 2 επιβάτες.
Υιοθετεί την front – mid τοποθέτηση για τον κινητήρα [πίσω από τον νοητό άξονα των εμπρός τροχών αλλά εμπρός -ίσως και λίγο μέσα- από την καμπίνα] ενώ το κιβώτιο σε ενιαίο σύνολο με το διαφορικό βρίσκονται στον πίσω άξονα, κάτω από το ρεζερβουάρ ασφαλείας, επιδιώκοντας την ιδανική κατανομή του βάρους. Στην απόλυτη μορφή του ένα roadster της Pagano εφοδιάζεται με μία, ρυθμισμένη με τον οδηγό μέσα, coil over ανάρτηση. Το βάρος του αυτοκινήτου υπολογίζεται στην ζώνη των 750 Kg ανάλογα την επιλογή στην μονάδα ισχύος που ξεκινά από τους 150 Hp προσδίδοντας σύμφωνα με τον κατασκευαστή επιτάχυνση για το 0-100 της τάξεως των 6″.
Τα “μέτρα” για την τοποθέτηση των μηχανικών μερών έχουν παρθεί με γνώμονα τις διαστάσεις και την τυπολογία των Alfa Romeo σειράς 116 [Alfetta, Giulietta, Alfetta GTV, Alfa 75, Alfa 90] ως donor cars με πρόσθετα τμήματα για ενίσχυση των μέτρων παθητικής ασφάλειας.
* Να προσθέσουμε και τις SZ/RZ στην λίστα?
To μπροστινό σύστημα περιλαμβάνει σωληνωτά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκό και ομοαξονικά ελατήρια – αμορτισέρ ή πολυρυθμιζόμενη coil-over [εννοείται με κατάργηση των ράβδων στρέψης] αν και για λόγους οικονομίας μπορεί να τοποθετηθεί αυτούσιο το σύστημα μίας 75. Οι επιλογές και οι συνδυασμοί στα συστήματα πέδησης ξεκινούν από 4μπούλονα άκρα και απλούς δίσκους και φτάνουν σε επίπεδα ομολογκασιόν με 5μπούλονα άκρα, αεριζόμενους δίσκους, 4πίστονες δαγκάνες και μετατόπιση των πίσω δίσκων από την έξοδο το διαφορικού στο άκρο.
To σύνολο πίσω άξονα/κιβωτίου προέρχεται αυτούσιο από το αυτοκίνητο- δότη τροποποιημένο για να δεχθεί την coil-over. Περιλαμβάνει άξονα de Dion με ράβδο Watt και αντιστρεπτική.
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της κατασκευής είναι ότι το ελαφρύ αμάξωμα είναι διακοσμητικό !
Engine και drive train
Tα τετρακύλινδρα σύνολα της Alfa [είτε με καρμπυρατέρ είτε με ψεκασμό, είτε ατμοσφαιρικά είτε με υπερσυμπιεστή ] έχουν μία ιπποδύναμη που κυμαίνεται από 105 έως 200 ίππους . Ανάλογα το επίπεδο tuning και επιθυμητής αξιοπιστίας μπορούν να φτάσουν και τους 225 ίππους .
Επιλογές όπως ο 2,5 V6 έως κάθε εξέλιξη του εμβληματικού κινητήρα του eng.Busso περιλαμβάνονται στις λίστες μηχανικών μερών και η επιτυχία της εφαρμογής εξαρτάται απόλυτα από την … αντοχή της μετάδοσης. Η επιπλέον ισχύς και ροπή θα έχουν να αντισταθμίσουν ένα βάρος που αυξάνεται κατά περίπου 40 κιλά και να περάσουν στην άσφαλτο μετά από αναζήτηση ελεγχόμενων / μπλοκέ διαφορικών από 75 Turbo ή V6.
** να βλέπαμε και υλοποίηση με τα μηχανικά της σύγχρονης Giulia ?
Ο σχεδιασμός έχει λάβει υπ’όψιν του εξ αρχής την δυνατότητα προσαρμογής της θέσης οδήγησης σε κάθε ανάστημα με ρυθμιζόμενη πεταλιέρα , ζώνες και κώνο για το αποσπώμενο τιμόνι της Nardi.
Σχετικά με την Pagano : η εταιρεία μετρά, ήδη , 60+ χρόνια δραστηριότητας καθώς ιδρύθηκε στο Ockelbo της Σουηδίας το 1957. Αυτό ήταν και το όνομα του πρώτου μοντέλου του εργαστηρίου αυτού της Β.Ευρώπης πάλι βασισμένο στην 500 αλλά το προετοίμαζαν για τοποθέτηση πάνω σε διάφορα αμαξώματα παραγωγής της εποχής από Simca έως Volvo….
Στα 2020’s πλέον έχει αφοσιωθεί στην συντήρηση των υφιστάμενων συλλεκτικών οχημάτων της και παράγει kits ή συναρμολογεί κατόπιν παραγγελίας καινούρια σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές των πελατών της.
Στις 21 Μαϊου κατά την διάρκεια του Tjolöholm Classic Motor show ανακοίνωσε την παρουσίαση του Pagano 2.
Ελαφρώς ανασχεδιασμένο εξωτερικά αλλά με εμφανείς ενισχύσεις σασί και [στην έκδοση της παρουσίασης] 24βάλβιδο κινητήρα V6 από Alfa 166 με τις απαραίτητες τροποποιήσεις για διαμήκη τοποθέτηση.
…και εσωτερικό στο γούστο του ιδιοκτήτη
inside tij: άλλα άρθρα του ΚΓ
'Pagano: μια berlinetta spider τόσο νοσταλγική όσο μας χρειάζεται' has no comments
Be the first to comment this post!