Aπεβίωσε σε ηλικία 91 ετών ο καροσερίστας Sergio Scaglietti, πιθανότατα ο πιο αγαπημένος του γέρου. Aυτός που προς τιμήν του απέκτησε ονοματεπώνυμο ένα από τα πιο επιβλητικά σχήματα της Ferrari των ’00s, η 612 .
Η Carrozzeria Scaglietti που έστησε, μαζί με τον αδελφό του και έναν πρώην συνάδελφο, το 1951 στο Maranello της Ιταλίας ήταν στην ίδια γειτονιά με το εργοστάσιο της Ferrari.
Ήταν τόσο ευχαριστημένος ο Enzo από τη δουλειά που στα τέλη του ’50, μεσολάβησε στην χρηματοδότηση της καροσερίας , την επέκταση και την κατασκευή πολλών Ferrari σε σχέδια του άλλου αγαπημένου Pinin Farina.
Η έλλειψη περιττού βάρους και η αεροδυναμική στις by Scaglietti τους ανέδειξαν σε κορυφαίο κατάστημα για το αγωνιστικό πρόγραμμα της Ferrari.
O Scaglietti είχε την φήμη ότι σχεδιάζει με τα μάτια μόνο! Bασιζόμενος στο καλό γούστο του, την κατανόηση της αεροδυναμικής, και -φυσικά- το στυλ.
Στον Scaglietti αποδίδεται το “καρούμπαλο” στις οροφές πολλών αγωνιστικών Ferrari του’50 και του ’60, ένα σχέδιο που στην αρχή περιφρονήθηκε από τον Enzo, αλλά καθιερώθηκε από το γιο του Dino.
Οι δημιουργίες του οίκου Scaglietti είναι από τις πιο περιζήτητες στον κόσμο.
Τρια από τα σχέδιά του είναι θρύλοι και ανήκουν τα πιο ακριβά αυτοκίνητα στον κόσμο:
η Ferrari 250 GTO ,
η κομψή 250 GT California και
η “χυτή” 250 TR .
Oι Scaglietti έχτισαν επίσης κατά παραγγελίαν αμαξώματα για μεμονωμένους πελάτες πάνω σε σασί της Ferrari κυρίως αλλά και άλλων εργοστασίων. Μέχρι και Corvette για παράδειγμα.
Eξίσου εντυπωσιακά και σπάνια δείγματα δουλειάς του[ς] οι
Scaglietti Ferrari 375 MM Berlinetta
Scaglietti Ferrari 410 SA Coupe
121 LM Scaglietti Spyder
αλλά και μία μοναδική Chevrolet Corvette Coupe
Ήταν σχεδιαστής και κατασκευαστής,επίσης, της Scaglietti Alfa Romeo Sprint Veloce ενός one-off για λογαριασμό του Dominico Rabino, χτισμένου στο σασί μιάς Giulietta Sprint Veloce που την τρακάρησε ο ίδιος το 1957.
Στα τέλη του ’60 οι φίρμες Scaglietti και Ferrari εντάχθηκαν στον όμιλο Fiat, η οποία τις συγχώνευσε μεταξύ τους το ’77.
Ο Scaglietti συνέχισε να διοικεί την Carrozzeria μέχρι την αποχώρησή του στα μέσα της δεκαετίας του 1980.
Σήμερα το όνομα Scaglietti χρησιμοποιείται για τις εγκαταστάσεις παραγωγής αλουμινένιων πλαισίων της Ferrari και -όπως προείπαμε- στην 612 Scaglietti Coupe.
Πηγή: http://en.wikipedia.org/wiki/Carrozzeria_Scaglietti
Κ.Γ
'Sergio Scaglietti' has no comments
Be the first to comment this post!