Ινδοί, Κινέζοι, Αμερικάνοι και στο βάθος …Spin Off

Έχει γίνει πλέον το κακόγουστο αστείο του αυτοκινητόφιλου Internet… Αυτό το παραμύθι ‘ποιός αγοράζει την FCA αυτή την εβδομάδα?’ προφανώς πουλάει αρκετά, και έτσι εξηγείται η μανία των μεγάλων sites του εξωτερικού να φέρνουν νέο μνηστήρα για τις εταιρείες των Agnelli κάθε τρεις και λίγο.

Μετά το παραμύθι των Κινέζων και την ιστορία με την Hyundai, με την οποία δεν προλάβαμε να ασχοληθούμε, έρχεται η συνέχεια της Χολυγουντιανής παραγωγής: ‘Το ξεπούλημα της Alfa 3: Επιχείρηση Taj Mahal‘ με τις νέες φήμες να φέρνουν την TATA έτοιμη να εξαγοράσει απο τον Marchionne, που αγωνιά να πουλήσει (Not), την Alfa Romeo,την Maserati και την Jeep.

Σύμφωνα με το Automotive News (πάλι) η TATA, που ομολογουμένως έχει κάνει εξαιρετική δουλειά με τις Jaguar και Land Rover, βλέπει την επένδυση της στα Βρετανικά premium brands να κάνει μεν μεγάλο τζίρο αλλά να καθυστερεί να αποφέρει να αναμενόμενα κέρδη και έτσι αποφάσισε να εξασφαλίσει άλλα δύο brands του ίδιου βεληνεκούς ώστε διευρύνει την παρουσία στη κατηγορία.

Μέχρι εδώ όλα καλά αλλά ο αρθογράφος κάνει μια, εντελώς δική του, σκέψη και υπολόγισε πως αφού οι Ινδοί (ενδέχεται να) αγοράζουν, κάποιος πουλάει και αυτός ο κάποιος είναι ο Marchionne.

Το θέμα είναι όμως ότι σήμερα δημοσιεύτηκε η έκθεση της Mediobanca Securitis (εκ των μεγαλύτερων χρηματοδοτών της FCA) που προβλέπει την επίτευξη του break even για την Alfa Romeo στα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2018, δίνει Outlook για outperform (απόδοση μετοχής μεγαλύτερης απο του μέσου όρου του πίνακα) και επίσπευση του Spin Off των δύο Premium brands της FCA μέχρι το 2022, στα πρώτυπα της παρόμοιας κίνησης που έγινε με την Ferrari.

Ανοίγω μια παρένθεση εδώ

Το Spin Off δεν συνιστά ‘πούλημα’ και ούτε παραχώρηση αλλά απλώς διάθεση των μετοχών συγκεκριμένων εταιρειών-μελών ενός Ομίλου ξεχωριστά απο τον υπόλοιπο Όμιλο. Πιο απλά: μέχρι τώρα αν κάποιος θέλει να επενδύσει στην Alfa Romeo, γιατί προσβλέπει ανάπτυξη του συγκεκριμένου brand, θα πρέπει να αγοράσει μετοχές της FCA, δηλαδή και της Fiat, της Chrysler (+Jeep, Dodge), της Fiat Commercial κλπ κλπ χωρίς να είναι σίγουρος ότι τα χρήματα θα φτάσουν στο σωστό ταμείο, άρα είναι αποτρεπτικό.  Αυτό κρατάει την αξία της μετοχής σε ένα σημείο που αντιστοιχεί στο μέσο όρο της αξίας όλων των μελών του Ομίλου +- την όποια εμπιστοσύνη/δυσπιστία μπορεί να έχει το κοινό απέναντι στο σύνολο των εταιρειών της FCA. Με τον διαχωρισμό όμως, και με την διάθεση ανεξάρτητων μετοχών της Alfa και της Maserati (προφανώς μαζί σε ένα Premium mini Όμιλο) θα μπορέσουν να είναι πιο ελκυστικές και να προσεγγίσουν με μεγαλύτερη ευκολία τα κεφάλαια που χρειάζονται, ενώ παράλληλα η FCA θα έχει φροντήσει να διατεθούν δημοσίως τόσες μετοχές ώστε να φέρουν μεν επενδυτές αλλά χωρίς να διαταράξουν τις ισορροπίες στο ΔΣ.

ΟΚ? το πιάσαμε? …κλείνω τη παρένθεση.

Αυτό δείχνει ότι η FCA δεν χρειάζεται να πουλήσει την Alfa Romeo, τη Maserati και ούτε τη Jeep, αφού η απόδοση που θα έχει στο άμεσο μέλλον φαίνεται πως δικαιολογεί τις επενδύσεις και θα αποφέρει κέρδη. Άρα η θα υπάρξει συνεργασία με κάποιο άλλο μεγάλο Όμιλο (λέγε με GM…) η τίποτα. Απο την άλλη ‘Άβυσσος η ψυχή των Agnelli’ οπότε όλα μπορεί να τα περιμένει κανείς.

Τροφή για σκέψη: με αυτά και με αυτά η μετοχή της FCA σημείωσε για 6η φορά φέτος τη μεγαλύτερη άνοδο της ημέρας στο Χρηματιστήριο…

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved