Νέα Ferrari 488 GTO(?) – ΦΩΤΟ

Από την εποχή της μυθικής 360 Challenge Stradale η Ferrari μας έχει συνηθίσει σε track focus εκδόσεις για κάθε γενιά 8κύλινδρης berlinetta που παρουσιάζει.

Ferrari 360 Challenge και Challenge Stradale

Μετά την 360CS είχαμε την F430 Scuderia και ακολούθησε η Ε-Κ-Π-Λ-Ι-Κ-Τ-Ι-Κ-Η 458 Speciale, που θα μείνει στην ιστορία ως η τελευταία ατμοσφαιρική Ferrari παραγωγής.

Ferrari F430 Scuderia

Ferrari 458 Speciale

Το 2015 η ‘συμβατική’ Ferrari 458 Italia αντικαταστάθηκε από την 488 GTB, που χρησιμοποιεί ένα ολοκαίνουργιο κινητήρα V8 biturbo 3.9 λίτρων και απόδοσης 670 ps και που σηματοδότησε την επιστροφή της φίρμας στα υπερτροφοδοτούμενα V8 κεντρομήχανα κουπέ της μετά από 26 χρόνια και τον τερματισμό της παραγωγής της GTS Turbo, που βασιζόταν στην 328.

Ferrari 488 GTB και Ferrari 308 Gr.4 Rally

Τώρα έρχεται η ώρα η 488 να αποκτήσει την δική της ‘ειδική’ έκδοση, και που πολύ προδικάζουν πως θα ονομαστεί GTO (αν και εμείς έχουμε τις αμφιβολίες μας). Η νέα καυτή Ferrari 488 θα έχει σημαντικές βελτιώσεις στον κινητήρα της με σκοπό την αύξηση της απόδοσης στα 700-720ps. Tο ζουμί σε όλες αυτές τις track focused εκδόσεις από το Maranello όμως είναι οι αλλαγές στο σασί, με σαφής βελτιώσεις σε τιμόνι, αναρτήσεις αλλά και στο ίδιο το ελαφρωμένο πλαίσιο και την αεροδυναμική, αλλά και τα υπέρ υψηλών προδιαγραφών περιφερειακά, όπως κεραμικά φρένα και σφυρήλατες ζάντες εξωτικών κραμάτων που φροντίζουν να κρατάνε ψηλά την σημαία με το Cavallino Rampante. Αυτό που δεν αναμένεται να αλλάξει πολύ θα είναι η ροπή που θα αποδίδει καθώς το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Getrag έχει όριο ασφαλείας για εξασφαλισμένη αντοχή στα 760Nm.

Η ισπανική ιστοσελίδα motor.es εξασφάλισε αποκλειστικές φωτογραφίες από μουλάρι δοκιμών της επερχόμενης 488 GTO στις οποίες φαίνεται το αλλαγμένο ρύγχος σε σχέση με την ‘απλή’ έκδοση του αυτοκινήτου.

Γιατί GTO?

Tο ακρωνύμιο GTO, που σημαίνει Gran Turismo Omologato έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν από την Ferrari μόλις άλλες 3 φορές. Το όνομα αυτό υποδηλώνει ότι πρόκειται για έκδοση δρόμου που έχει δημιουργηθεί με μοναδικό σκοπό την έγκριση τύπου για την αντίστοιχη αγωνιστική, ένα homologation special δηλαδή.

Ferrari 250 GTO (1962)

Η πρώτη GTO, η μοναδικής σημασίας 250 του 1962, ανταποκρίθηκε 100% στο ρόλο της αφού η Berlinetta που σχεδίασε o Giotto Bizzarrini, και τελειοποίησε ο Mauro Forghieri δημιουργήθηκε πρώτα ως αγωνιστικό και έπειτα ως αυτοκίνητο δρόμου.

Ferrari GTO (1983)

Η δεύτερη Ferrari GTO, επίσης δημιουργήθηκε για να πάρει έγκριση τύπου για αγώνες και ήταν η 288 που βασιζόταν στο πλαίσιο της 308 και είχε εκτεταμένες τροποποιήσεις για να πάρει έγκριση τύπου για το Gr.B της FIA. Μάλιστα υπήρξε έντονη επιθυμία της Ferrari να συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally για πρώτη φορά με εργοστασιακή συμμετοχή, μετά από την αντίστοιχη δήλωση επιθυμίας της Porsche με την 959. Απλώς λόγω έλλειψης συμμετοχών στο Gr.B Circuit αλλά και την κατάργηση της κατηγορίας από τη FIA μετά από το ατύχημα του Henri Toivonen με Lancia S4 τελικά και οι 272 Ferrari GTO, το ‘288′ ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε επίσημα από το εργοστάσιο, παρέμειναν εκδόσεις δρόμου και το αυτοκίνητο δεν αγωνίστηκε ποτέ.

Ferrari 599 GTO (2010)

Η τρίτη φορά που μια Ferrari έλαβε τα μαγικά τρία γράμματα στην ονομασία της ήταν το 2010 με την 599 GTO, σε αυτή τη περίπτωση στο Maranello έκαναν ‘κατάχρηση’ της ονομασίας αυτής αφού η ειδική έκδοση της 599 GTB Fiorano βασιζόταν μεν στην πιστάδικη 599 XX, αλλά δεν έλαβε δε καμία έγκριση τύπου για συμμετοχή σε κάποιο πρωτάθλημα.

Στην περίπτωση της 488, αν και εφόσον ονομαστεί έτσι αυτή η έκδοση της, το ακρωνύμιο θα είναι δικαιολογημένο αφού υπάρχει ήδη αγωνιστική έκδοση του αυτοκινήτου για την συμμετοχή στο Πρωτάθλημα FIA GT σε δύο κατηγορίες, με την 488 GTE και την 488 GT3, και άρα τιμά την αρχική 250 που συμμετείχε στην κατηγορία Group 3 του Πρωταθλήματος FIA GT της εποχής της ενώ θα αποτελέσει, τρόπον τινά, την συνέχεια της 288 GTO του 1983 αφού μοιράζεται με εκείνη την φιλοσοφία του αμαξώματος και την τυπολογία κινητήρα, δηλαδή ανήκει στην σειρά των ‘μικρών’ V8 Ferrari και φέρει διπλή υπερτροφοδότηση.

Ουσιαστικά η 488 δικαιούται την ονομασία GTO πολύ περισσότερο απ’ότι η 599 πριν 7 χρόνια, αλλά λόγο της πολύ πρόσφατης χρήσης του ονόματος αμφιβάλλω αν η Ferrari θα το χρησιμοποιήσει εκ νέου.

Νίκος Κουμπής

 


Tagged: , , , ,


Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved