Φήμες πώλησης της Lancia στην κινεζική GAC

Σαν βόμβα έσκασε στο ιταλόφιλο Internet η φήμη, που δημοσίευσε πρώτη Βραζιλιάνική οικονομική εφημερίδα ‘Diario do Comercio‘, ότι η FCA έχει βολιδοσκοπηθεί από την Κινεζική GAC για την παραχώρηση της Lancia.

Η Ιταλική εταιρεία, που πρωταγωνίστησε στην ιστορία της Ιταλικής Αυτοκινητοβιομηχανίας χάρη στο ανήσυχο πνεύμα της οικογενείας Lancia, που έβλεπε την Αυτοκίνηση ως μορφή τέχνης και εφαρμογής προχωρημένης τεχνολογίας, αλλά και στις αμέτρητες νίκες σε όλων των μορφών τους αγώνες, με αποκορύφωμα την άλωση των rallies με Stratos, 037, S4 και Integrale, τα τελευταία χρόνια παραπαίει και δεν φαίνεται να υπάρχει φως στην άκρη του τούνελ.

Πολλές φορές η ορμή της Lancia σταμάτησε από την έλλειψη αποφασιστικότητας της Fiat αλλά και για χάρη της Alfa Romeo, και αυτή την περίοδο πάλι έμεινε στην άκρη ώστε οι -περιορισμένοι- πόροι της FCA να διατεθούν για την πολυπόθητη ανάκαμψη της Alfa και της Maserati.

Ο ίδιος ο Sergio Marchionne απέκλεισε την περίπτωση να ετοιμαστεί ένα come back της Lancia όσο το βάρος έχει πέσει σε άλλα σχέδια και ότι όποια σκέψη θα πρέπει να μεταφερθεί για -πολύ- μετά το 2020.

Η GAC από την άλλη είναι ο συνεργάτης της FCA στην Κίνα αφού κατασκευάζει για λογαριασμό του Ιταλοαμερικανικού Ομίλου τα Jeep Renegade και Cherokee για την τοπική αγορά, και τώρα σχεδιάζει την έξοδο στον υπόλοιπο κόσμο. Με τα ταμεία γεμάτα, αλλά έχοντας ανύπαρκτο brand name στην Γηραιά Ήπειρο, οι Κινέζοι επιθυμούν να επαναλάβουν την πολύ επιτυχημένη κίνηση των ομοεθνών τους της Geely που αντί να λανσάρουν ένα ξένο προϊόν με αμφίβολη απήχηση, επένδυσαν στην αγορά της Volvo και στην δημιουργία ποιοτικών αυτοκινήτων, πιστών στο πνεύμα του Σουηδού κατασκευαστή.

Στην περίπτωση της Volvo βέβαια οι Κινέζοι απέκτησαν και εργοστάσια αλλά και έτοιμο επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό και έβαλαν μόνο το managment, κάτι που με την Lancia είναι δύσκολο να γίνει αφού δεν έχει μείνει τίποτα από την εποχή της ανεξαρτησίας, εκτός και αν με το deal εξασφαλίσουν και την μεταβίβαση κάποιου εργοστασίου που υπολειτουργεί, κάνοντας χαρούμενη και την FCA που θα το ξεφορτωθεί αλλά και τα συνδικάτα που δεν θα δουν νέες απολύσεις.

Αν η είδηση αποδειχθεί αληθινή, ίσως είναι μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για την ορθή αναβίωση της Lancia χωρίς να αποτελέσει μεγάλο κίνδυνο για την αναβίωση της Alfa Romeo. Έχοντας ισχυρά κεφάλαια αλλά και μια τεράστια δεξαμενή άκρως εξειδικευμένου προσωπικού στην Ιταλία, θα μπορούσε να βρει και πάλι το δρόμο της και να αποτελεί μία άξια εναλλακτική για εύπορους πελάτες που προτιμούν το πολυτελές και αριστοκρατικό στυλ μίας Lancia από την αμιγώς σπορ συμπεριφορά και επιθετική εμφάνιση μιας Alfa Romeo, άλλωστε ακόμα και στα 60ies, στην ‘χρυσή εποχή’ των δύο εταιρειών, έβρισκαν τον τρόπο να προσελκύσει η κάθε μια το δικό της κοινό.

Νίκος Κουμπής


Tagged: , , ,


Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved