Το πέρασμα | il passo

ίσως είναι ανορθόδοξο το να ξεκινήσω από το συμπέρασμά μου , αλλά θα το τολμήσω.

Ομογενοποίηση λέγεται amici. Σημεία των καιρών.
έβγαλε η Alfa μοντέλο που «έπρεπε». Και κάτι-σαν-υβριδικό και τ.suv.
Μπες μεσα κρύψε λογότυπα και πες μου. βαλ’το μπρος και άκου. ΤΙ είναι?
Δεν είχε η Stellantis καρότσες ?
αλλά άμα ζυμώνεις 5 χρόνια μπαίνεις και τελευταίος στην κατηγορία.

 

Το γκαράζ που με προσκάλεσε φιλοξενούσε επίσης ένα 3008 και ένα KIA something επίσης C-suv.
Η παρουσία και των τριών στον ίδιο χώρο με έβαλε σε μία θέση αναποφάσιστου καταναλωτή.
Μία κατηγορία αυτοκινήτων πού έχει ξεχειλώσει, έχει φτάσει στα 4,5 m και διαθέτει ελάχιστες επιλογές σε παραδοσιακά sedan ή 5θυρα hatchback πού να πληρούν τα κριτήρια “μας”.

Δεν σχολιάζω ότι η αγαπημένη μας φίρμα απέχει από την Aγορά γενικώς…
επιλογές της και τις πληρώνει.

Μετά την Stelvio για την οποία έχω γράψει εδώ  ότι από μέσα και εν κινήσει σε κάνει να ξεχνάς ότι δεν είναι Giulia, ήρθε η ώρα για ένα μικρότερης κατηγορίας (αλλά όχι μικρό) και αντίστοιχης σχεδιαστικής συνταγής όχημα.

 

Tonale την είπαν .

 

 

διθύραμβοι γράφτηκαν διεθνώς για την σχεδίαση και εγώ, που δεν μπορώ να πιάσω μολύβι, χαρούμενος θα πω πώς μου φάνηκε χωρίς αντικειμενικότητα:

αρχικά το Grigio χρώμα που είχε αυτή που έβαλα για λίγο στο χέρι μού θύμισε την alfetta μου,
μου άρεσε η chrome-less σήμανση ,
με ενθουσίασε ότι κρύβει (επιτέλους ! ΔΕΝ θα δει χώμα ποτέ !) την 2χρωμια με τις πλαστικαδουρες στους τεράστιους θόλους και “δένει ” με μαύρους piano black καθρέφτες , έξυπνα ανάγλυφα μαρσπιέ (άλλη πλαστικαδουρα της μόδας εκεί )

και
μια μάσκα με τεράστιο θυρεό και φαρδιά πλατιά γρίλια από κάτω.
Σε μια γωνιά θέασης +/- 60° είναι #stile #tijApproved .

 

 

Το κομμάτι ανάμεσα στα εκπληκτικά designer’s signature φανάρια με τους μικρούς αεραγωγούς και την χαρακιά που ξεκινά από τα φλας και σβήνει στον θυρεό είναι κλασική τσαχπινιά της φίρμας και μία από τις πολλές γέφυρες προς άλλα μοντέλα…

Ομοίως το σύνολο πίσω αεροτομή (paint it black pls), κλίση παρμπρίζ και ανοιχτό V που έρχεται από τους ώμους.

Είναι σύνολο που φανερώνει πολλή δουλειά στον σχεδιασμο και σκέψη και #finezza

Σημειώνω και βαθμολογώ με άριστα την νέα παραλλαγή στο γνωστό μοτίβο των bobine σε “σωστό ” χρώμα … ζαντί (sic !).

 

Εύκολα την έβλεπα διάδοχο της Giulietta. Πιο χαμηλή, πιο σπορ , πιο macchina delle emozioni.

 

#8eios tip: όταν την κλειδώνετε ΠΑΝΤΑ να την κοιτάτε από πίσω.

Σας χαιρετά με μια wink wink😉φωτεινή υπογραφή.

 

 

Το να καταργήσει την Giulietta και να έχει μηδενική παρουσία σε μία καλοπουλημένη κατηγορία αλλά να παρουσιάζει άλλα μοντέλα στον όμιλο βασισμένα στο πάτωμα της και τις αναρτήσεις με mcpherson εμπρός πίσω μόνο ο #Luigi θα το σκεφτόταν.

Το γκαράζ που με φιλοξένησε λοιπόν , για να επανέλθω , θα μπορούσε να περιλαμβάνει και ένα … jeep compass e-hybrid όπως το λέει η… θυγατρική.
Με τα ίδια μηχανικά μέρη αλλά πιο αγριεμένη εμφάνιση. Το ίδιο πλαίσιο , τα ίδια μηχανικά μέχρι και το τούνελ που θα δεχθεί την 4κινηση υπάρχει (να κόβει χώρο από 3ο ενδεχομένως επιβάτη πίσω). Μίας και το ανέφερα, οι χώροι πίσω για δύο είναι ικανοποιητικοί,
το ύψος με αρκετό αέρα , ο χώρος για τα γόνατα επίσης άνετος, τα παράθυρα ανοίγουν έως κάτω και μία μικρή υποψία για παραπάνω θόρυβο ο οποίος κυμαίνεται στα όρια του … θροΐσματος όσον αφορά την αεροδυναμική αλλά αυτό αφήνει περιθώριο να σχολιάσω αρνητικά την έλλειψη ήχου !

Βρε ragazzi ΤΙ ΚΑΝΑΤΕ ?

Να ακούγεται πιο πολύ το beeper όταν το κιβώτιο αρνείται να πάρει ένα κατέβασμα (ή ένα ανέβασμα ) ?

Είναι που είναι πολλά τα κιλά (1.600+) είναι που είναι λίγα τα άλογα (130) είναι και ο κύκλος Miller (*ακολουθεί σχετικό τεχνικό σημείωμα ) είναι και ο ηλεκτροκινητήρας ο συνδεδεμένος στην μετάδοση (εφαρμογή με πολλά θεωρητικά πλεονεκτήματα)
αλλά αδύναμος (20hp το πολύ) για να προσφέρει στην πιο … ανήσυχη οδήγηση.

Να μην έχουμε και ηχόχρωμα ?!! Πάει πολύ !

 

Βέβαια ποιος έχει ανησυχίες και παίρνει δικίνητο C-suv με τέτοια αναλογία κιλών ανά ίππο?
Οι β(λ)αμμένοι ιταλόφιλοι προφανώς το βάζουν πρώτο στις επιλογές τους.

 

Οι ίδιοι που θα εκτιμήσουν από την όψη ακόμη το τιμόνι αλλά  θα επιθυμήσουν το τιμόνι του D ανεξαρτήτως θέσεως στο σχετικό περιστροφικό διακόπτη και ίσως κατ επιλογήν ρυθμίσεις .

Ειδικά για όσους επιλέξουν την (ακριβή ) ενεργητική ανάρτηση ένα πλήρως εξατομικευμένο προφίλ ρυθμίσεων θα έκανε διαφορά.
Θα δοκίμαζα την ηλεκτρονική ανάρτηση με τον 160αρη κινητήρα αλλά γιατί να βάλεις άλλη μια σκοτούρα βλάβης σε περίπτωση ηλεκτρονικής καταιγίδας ?

Αφού όλα είναι software , δώστε και κάποια λειτουργικά στον οδηγό .

 

Α! και λίγο πιο χοντρή στεφάνη και πιο δερμάτινη αίσθηση στην αφή . Ευχαριστώ.

 

Μπαίνοντας (δεν θα πω ανεβαίνοντας , δεν είναι τόσο ψηλή ) με το κλειδί στην τσέπη φωτίζεται και σε υποδέχεται ένας σύγχρονος πίνακας οργάνωνμε μια τετράγωνη οθόνη αφής στην μέση και
το κυρίως cluster να αποκαλύπτει μετά το γραφιστικό καλωσόρισμα γνώριμες από παλιά γραμματοσειρές.Καλύπτεται δε από καμπύλες που θυμίζουν τα 2 όργανα της veloce και υφή από 156 στα καλά της .

Μία οριζόντια μεταλλική φάσα πλέον θεωρείται έως και κοινότυπη. Καταλήγει σε χαρακτηριστικούς αεραγωγούς alfa romeo και έχει μερικούς διακόπτες για κάποιες λειτουργίες πού καλό είναι να γίνονται μηχανικά χωρίς να χρειάζεται να κοιτάς οθόνες αφής.

Τα υλικά και η συναρμογή δείχνουν καλής ποιότητας στα πολύ εμφανή σημεία.
καλύτερα από μία Mach-e τολμώ να πω ή κάποια φΤηνότερα της ίδιας (?) κατηγορίας.

Οι παρατηρήσεις για εμφανείς βίδες , φύσες στα ανοίγματα των θυρών , ελάσματα που στηρίζουν την μετώπη κλπ ισχύουν για όλα τα σύγχρονα ταχυσυναρμολογούμενα οχήματα.

Εμείς οι αλφίστοι άλλωστε αρκούμαστε σε ένα bare minimum αν μας δίνει “κάτι” σε #passione.

 

Και αυτό είναι το στήσιμο της.

Ξεκαθαρίζω , ΔΕΝ είναι κεφάτο theitalianjob way ΑΛΛΑ είναι αυτό που πρέπει να είναι .

Καλορυθμισμένο και με διόλου ενοχλητικά τα ηλεκτρονικά. Αν δεν το διαβασεις δεν θα το καταλάβεις το Torque vectoring , αν οδηγείς σαν ανθρωπος και δεν το σπας .
Δεν θα τα βάλεις με ένα super mini σε ένα βουνό αλλά θα στρίψεις όπως έρχεσαι, με την φορά και σε ένα κομμάτι.

Πώς να νικήσεις την πρόσφυση από 235 πέλμα ? Δεν γέρνει κιόλας οπότε μόνο αν την ζορίσεις άτσαλα και επί τούτου.

Οπότε μόνο να χάσεις έχεις (σε “χρόνο ” και διασκέδαση) αφού θα ζητήσεις και κάνα κατέβασμα που δεν θα το δεχθεί και θα περιμένεις την ροπή στις μεσαίες να σε τραβήξει.

Παρολους τους 20αρηδες τροχούς , λοιπόν , που είναι όμορφοι (το ξανάπα ?!), και το προφίλ φλοίδας μια χαρά περνάει από τα πλακόστρωτα χωρίς κτυπήματα χωρίς κραδασμούς σε τιμόνι και μηχανικά, χωρίς τριγμούς. (Σε αμάξι με 0 χλμ αλλά και αυτά δημοσιογραφικά)

Για τον μη-ήχο σάς είπα , να σάς πω και για το 2πλου συμπλέκτη κιβώτιο που είναι εχμ υποδεέστερο από το μόνου συμπλέκτη της Stelvio στο εξής.

Ο συνδυασμός με τον ηλεκτροκινητήρα έχει και μειονεκτήματα : Ενώ είναι σχεδόν αόρατη η συνέργεια των δύο και οι εκκινήσεις και όλη η συνηθισμένη χρήση σε κάνει να τους ξεχνάς, δείχνει να έχει ένα μυαλό δικό του,
προφανώς με γνώμονα την προστασία του , αλλά ούτε στο D είναι δεκτικό σε όλες τις επιλογές του οδηγού και αυτό σε ένα στενό εύρος χρήσης κόβει χαχ ( = χαμόγελα ανά χλμ)

Έχει όμως τα ίδια τέλεια σταθερά paddles !!

 

 

Ο ανταγωνισμός της είναι παραδοσιακά ευρωπαϊκός και θεωρω ότι όσοι την σκέφτονται και την γλυκοκοιτάνε στο μυαλό του θα έχουν μόνο Peugeot ή Volvo .ή μήπως και Seat (καλά καλά ) Cupra ? Άντε και τους 2 κορεάτες λίγο πιο κάτω δεξιά στο δέντρο των επιλογών .
Ούτε προσθιοκινητο Mini εεεε BMW που αλλάζει αυτό το φανταστικό x1, ούτε VAg, ούτε κακάσχημα Απονέζικα.
Τέλος, κάποιοι (κλασικά ) θα πουν για την τιμή της. Αυτοί ας δουν το karoq και ας πάρουν sandero…
#8eios tip n.2: Θέλετε να πουλήσει? Να σας πω τι από άλλες μάρκες να στήσετε έξω από τις εκθέσεις? και σε τι χρώματα? ε?

 

Φεύγοντας την ξανακοίταξα, το grigio της πάει. Ο ανιψιός μου θα την αναγνώριζε ως alfa romeo και ό,τι άλλο λέω εγω λίγο μετράει εν έτει 2022.
Το πέρασμα | il passo del Tonale  είναι εκεί, και η άνοιξη είναι καλή εποχή για …βΟΥόλτα.

Εν αννα μονή της καλής έκδοσης bravo alfa και οψόμεθα …

 

 

**Edit  επί του πιεστηρίου έχουμε εσωτερικό ανταγωνισμό και από 500 x hybrid που με τα ίδια μηχανικά είναι 20 πόντους μικρότερο, με 150 λίτρα μικρότερο πορτμπαγκάζ ΑΛΛΆ διαθέτει (και έκδοση με) πάνινη ηλιοροφή ? Pffff donne !
***στην Αγγλία να ξέρετε γελάνε με το λογοπαίγνιο της To nale -> Toe Nail ?

 


ιταλόφιλος αυτοκινητιστικά από σπόντα του πατρός. γαστρονομικώς κ περί του ωραίου φύλου από ... μακροχρόνια έρευνα και εμπειρία. από ιδέες και εξυπνάδες άλλο τίποτα ΑΛΛΑ γράφω "περίεργα" κ βαριέμαι να εξηγώ για 3η φορά . κάποια πράγματα μας αρέσουν απλά επειδή. και αυτό είναι αρκετό!


'Το πέρασμα | il passo' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved