Για την καλή χώνεψη απο την κραιπάλη του Πασχαλινού τραπεζιού ο άλλος Θεός, αυτός των αγώνων ντε, φρόντησε για δύο συναρπαστικoύς αγώνες, σε MotoGP και Formula 1.
Και ενώ το MotoGP της Αργεντινής θα μείνει στην ιστορία για την απαράδεκτη συμπεριφορά του Marquez και το υπέρμετρο χάδι που του προσφέρει η Αρχή του Σπορ (αλλά με αυτό θα ασχοληθούμε σύντομα σε άλλο άρθρο), αυτό της Formula 1 στο Μπαχρέιν θα μείνει στις καρδιές μας καθαρά για αγωνιστικούς λόγους. Για την απολύτως αλάνθαστη οδήγηση του Sebastian Vettel και την διαχείρηση ελαστικών που απο τώρα και στο εξής θα διδάσκεται σε όλες τις Σχολές Αγωνιστικής Οδήγησης του Πλανήτη, για τη μαχητικότητα του Lewis Hamilton, την επιστροφή στη κορυφή του Bottas, την επίδοση των Gasly και Magnussen, το ατύχημα στα pits του Raikkonen αλλά και τους πρώτους βαθμούς της Alfa Romeo στην F1 έπειτα απο μερικές δεκαετίες απουσίας.
Ας πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή… ήδη απο τις δοκιμές είχε φανεί πως η Ferrari είχε την δυναμική για να κάνει το απόλυτο 1-2 στο δεύτερο αγώνα της χρονιάς, αλλά και η Mercedes φάνηκε πως είχε βρει ταχύτητα και ο αναγεννημένος Bottas, μετά το απογοητευτικό GP της Αυστραλίας, έβάλε το μαχαίρι στα δόντια και θα έπεφτε στη μάχη της νίκης. Μία νίκη στην οποία πίστεψε πολύ, ορμώμενος απο την εξαιρετική του επίδοση στα ελέυθερα δοκιμαστικά, και ο Daniel Ricciardo της Red Bull.
Όταν δόθηκε η εκκίνηση ο Sebastian Vettel ξεκίνησε πολύ καλά και έστριψε πρώτος με σιγουριά, κάτι που δεν έκανε ο ομόσταυλος Kimi Raikkonen που έχασε τη θέση του απο ένα μαχητικότατο Valtteri Bottas. Απο εκεί και πέρα συνέβησαν όλα, με το σιρκουί της ερήμου να μας χαρίζει προσπεράσεις επι προσπεράσεων!
Εντωμεταξύ οι Red Bull βγήκαν εκτός αγώνα στον 4ο γύρο, πρώτα ο Max Verstappen έπειτα απο επαφή με τον Hamilton και ύστερα απο μερικά δευτερόλεπτα ο Daniel Ricciardo, το μονοθέσιο του οποίου …απλώς πέθανε φέρνωντας την απόγνωση στο πρόσωπο του Adrian Newey στο Pit Wall της ομάδας.
Αρχικά φάνηκε πως η τριπλέτα Vettel-Bottas-Raikkonen ήταν σε άλλο αγώνα έναντι όλων, την ώρα που ο Lewis Hamilton, οδηγώντας δίχος αύριο, ανέβαινε στην κατάταξη καταπίνωντας τους αντιπάλους του τρεις τη φορά. Και δεν είναι μεταφορικός ο λόγος αφού το μαζίκό προσπέρασμα του σε Fernando Alonso, Nico Hulkenberg και Esteban Ocon δύσκολα θα ξεπεραστεί και χαράσσεται με πύρινα γράμματα δίπλα σε αυτό του Piquet έναντι του Senna στην Ουγγαρία το 1986 και του διπλού προσπεράσματος του Mika Hakkinen στον Michael Schumacher στο Βέλγιο του 2000.
Όταν ήρθε η ώρα των Pit Stop οι δύο Ferrari έβαλαν τη μαλακή γόμα και βγήκαν στο κυνήγι των Mercedes, με τον Vettel μάλιστα να βρίσκει τον προσωρινό πρωτοπόρο Lewis Hamilton και να τον προσπερνά πειστικά, πριν μπει και αυτός για να αλλάξει ελαστικά, για να πάρει τα ηνία του αγώνα και να χτίσει διαφορά ασφαλείας.
Οι δύο Mercedes τοποθέτησαν τη μεσαία γόμα και έβαλαν πλώρη για τον τερματισμό χωρίς άλλες αλλαγές ελαστικών.
Στην πορεία φάνηκε πως η στρτηγική των δύο Pit stops στην οποία πόνταρε η Scuderia θα έφερνε,στη καλύτερη περίπτωση, τη δεύτερη θέση οπότε αποφασίστηκε να τη διαφοροποιήσουν καλώντας τον Kimi Raikkonen σε αλλαγή ελαστικών απο Soft σε SuperSoft. Αυτή η επιλογή ελαστικών ήταν αναγκαία για να μπορέσει ο Φινλανδός να έχει την απαιτούμενη ταχύτητα έναντι των Mercedes και να μπορεί να αντισταθεί τουλάχιστον στον Hamilton, αν όχι να φτάσει και τον Bottas. Επίσης οι 3-4 γύροι του Kimi, πρωτού έρθει η σειρά του Vettel για την δική του αλλαγή, θα έδιναν το στίγμα της δυναμικότητας των ελαστικών ώστε να αποσαφηνηστεί και η στρατηγική για τον πρώτο πιλότο της ομάδας.
Το pit stop του Raikkonen όμως εξελίχθηκε σε θρίλερ. Καθώς το πράσινο φως άναψε πριν καν γίνει η αλλαγή του πίσω δεξιού τροχού το μονοθέσιο του Iceman παρέσυρε και τραυμάτισε τον μηχανικό αγώνα Francesco Cigarini, που έσπασε κνήμη και περόνη, και έγινε ένας μικρός χαμός στο box της Scuderia που έφερε και την εγκατάλειψη της δεύτερης συμμετοχής της Ferrari.
Αποτέλεσμα της όλης καθυστέρησης ήταν τελικά η εγκατάλειψη του σεναρίου για δεύτερο Pit Stop του Vettel και την επιλογή του Plan B, δηλαδή την οδήγηση μέχρι τέλους με ελαστικά Soft, κάτι που δεν επιχειρήσει κανείς ως τώρα.
Απο εκείνη τη στιγμή ο #Seb5 δεν είχε άλλη επιλογή απο το να διαχειριστεί με μαεστρία τα ελαστικά και να προσπαθήσει απο τη μία να μην χάσει πολύ χρόνο έναντι του Bottas, που ερχόταν για να πάρει τη νίκη, και απο την άλλη να μην καταστρέψει εντελώς το πέλμα. Ο κίνδυνος ήταν όχι απλώς να χάσει την πρωτιά αλλά να κινδυνέψει ο Γερμανός ακόμα και με εγκατάλειψη, είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Ivan Capelli στην Ιταλική Τηλεόραση πως ‘ο Vettel τρέχει με παντόφλες‘
Μέχρι 10 γύρους πριν το τέλος η κατάσταση φαινόταν διαχειρήσιμη, αλλά κάπου εκεί επήλθε η κατάρρευση απόδοσης των ελαστικών Soft με αποτέλεσμα ο Bottas να φτάσει τον Vettel σε απόσταση αναπνοής 3 γύρους πριν τη καρό σημαία.
Λίγα χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό ο Valtteri μπήκε στη ζώνη DRS (αυτή η βλακεία που δημιουργεί πλασματικό αναταγωνισμό) και δοκίμασε να προσπεράσει, αλλά ο Vettel κρατήθηκε με τα νύχια στη κορυφή για να περάσει πρώτος τη γραμμή τερματισμού με μόλις 0,6 δευτερόλεπτα υπεροχής έναντι του Φινλανδού της Mercedes.
Σίγουρα αν ο αγώνας κρατούσε 1 η δύο γύρους ακόμη η Ferrari θα βρισκόταν στη δεύτερη θέση αλλά αυτή τη φορά η Κόκκινη Αρμάδα ήταν αυτή που γέυτηκε το …ροδόνερο της νίκης που αφιερώθηκε στον μηχανικό που τραυματίστηκε.
Ήταν η 50ή νίκη του Sebastian Vettel στην 200η του συμμετοχή σε Grand Prix ενώ βρέθηκε στο ίδιο βάθρο με τον Hamilton για 41ή φορά, ισοφαρίζοντας τις συνυπάρξεις Senna-Prost, αυτό και είναι σημαδιακό!
Η όλη αγωνία για τη νίκη της Ferrari η της Mercedes και το ατύχημα στα Pits της Scuderia όμως 7τρσχεδόν επισκίασαν τις εξαιρετικές επιδόσεις άλλων συμμετοχών, που τυγχάνουν να έχουν όλες Ιταλικό ενδιαφέρον.
Πρώτος και καλύτερος ο Pierre Gasly της Toro Rosso-Honda που κατέκτησε μια εξαιρετική 4η θέση. Η ομάδα απο τη Faenza, που αποτελεί τη φυσική συνέχεια της αγαπημένης Minardi, πανυγήρησε μαζί με τους μηχανικούς της Honda που επιτέλους βλέπουν φως στην άκρη του Τούνελ, και μάλιστα ο Gasly …τρόλαρε και τον Alonso λέγοντας ‘Now we can fight!‘ στο Team Radio, επαναλαμβάνοντα τη δήλωση του Ισπανού της McLaren στη λήξη του GP της Αυστραλίας.
Πίσω απο τον Gasly ήρθε η Haas-Ferrari του Kevin Magnussen, που οδήγησε σαν να ήταν αυτός ο πρώτος οδηγός της ομάδας, και που θα μπορούσε να είχε διεκδικήσει και τη θέση της Toro Rosso αν ο ομόσταυλος του Romain Grosjean δεν τον εμπόδιζε αψυχολόγητα να περάσει μπροστά όταν είχε φρέσκα ελαστικά, αναγκάζοντας τον να χάσει πολύτιμο χρόνο επί δύο γύρους. Σίγουρα στην Αμερικανική ομάδα θα πρέπει να κάνουν ένα meeting…
Πολύ θετικό αποτέλεσμα και για την Alfa Romeo Sauber που βρέθηκε στη πρώτη δεκάδα με τον Marcus Ericsson να κατακτά τους δύο βαθμούς της 9ης θέσης. Η Ιταλοελβετική ομάδα έδειξε ότι σε συνθήκες αγώνα είναι αρκετά ταχύτερη απ’ότι στα δοκιμαστικά και ότι μπορεί να ανταγωνιστεί την Force India και τουλάχιστον τη μία Toro Rosso, μένει μόνο να αποδείξει την αξία του και ο Charles Leclerc που ακόμα δεν φαίνεται να έχει εγκληματιστεί πλήρως στην F1.
Επόμενο ραντεβού στη Κίνα!
Νίκος Κουμπής
'Bahrain GP: Sheikh Seb Al Vettel' has no comments
Be the first to comment this post!