Οι σημειώσεις μας από τα Ελεύθερα Δοκιμαστικά και τις Κατατακτήριες εν όψει του 7ου αγώνα που διεξάγεται για την σεζόν 2023 της F1, στην Βαρκελώνη της Καταλονίας.
…H F1 επιστρέφει σε κανονική πίστα, και μετά από δοκιμές, επεισοδιακά στιγμιότυπα, ήπιες αλλαγές του καιρού και ανακάτεμα της τράπουλας της σειράς εκκίνησης [από την 2η θέση και πίσω και μέχρι την 20η] οι θεατές από το σπίτι αναμένουν εντυπωσιακές εικόνες και μεγάλο αριθμό προσπερασμάτων ως είθισται.
Free Practice1
Με τις 2 Red Bull να κατοχυρώνουν το 1-2 με το που δοκίμασαν τα Softs η χαρά του Perez για την κορυφή κράτησε ελάχιστα. Ο Max επανήλθε και πήρε διαφορά 0,768s.
Με κεκτημένη ταχύτητα από το Μονακό ο Ocon ολοκλήρωσε 3ος εμπρός από την AlphaTauri του έκπληξη 1η- Nyck de Vries και την δεύτερη Alpine του team mate του Gasly.
Ο Alonso βρήκε [πάλι] μισό δευτερόλεπτο από τον 15ο Stroll και ανέβηκε 6ος μπροστά από τον έκπληξη 2η – Kevin Magnussen που είχε και τις 2 Ferrari πίσω του. To ανανεωμένο αεροδυναμικό πακέτο της SF-23 δοκιμάστηκε ΜΟΝΟ από τον Carlos Sainz.
Σημειώνουμε ότι η 1η Mercedes, αυτή του George Russell, βρέθηκε 10η, 0,15″ και 2 θέσεις εμπρός από τον Hamilton.
από αλλαγές :
O McLaren διατηρούν τα χρώματα με τα οποία έτρεξαν στο Μονακό?
>>Δείτε τα highlights του FP1 στην Βαρκελώνη
…
Free Practice2
Το #FP2 ήταν μια δοκιμή των Softs και πρόβα για τα Qualification του Σαββάτου την ίδια ώρα.
Η Red Bull με τoν VER να είναι πιο γρήγορος βρέθηκε στην 1η θέση αλλά με μικρότερο gap από τον Alonso που βρέθηκε 170 χιλιοστά του sec πίσω του , μόλις 100 χιλιοστά εμπρός από τον έκπληξη 3η – Nico Hulkenberg με την HAAS . Ο Perez ήταν 4ος και ο Esteban Ocon, ο οποίος έφερε πάλι την Alpine ψηλά , 5η.
Με τις δοκιμές του νέου αέρο ο Charles Leclerc βρέθηκε 6ος ακολουθούμενος από τον team mate του Carlos Sainz.
Ο Γιώργης ο Russell ήταν πάλι ο ταχύτερος από τις Mercedes, 8ος , ενώ ο Hamilton 11ος, πίσω από τον Bottas με την Alfa Romeo και τον Gasly με την 2η Alpine.
Αργά το απόγευμα έπεσαν και κάποιες ψιχάλες , στα τελευταία λεπτά του 2ου σκέλους ,αλλά δεν μετατράπηκαν σε βροχή ώστε να ανησυχήσουν οι ομάδες και οι οδηγοί.
Στην Ferrari είναι , απλά, Παρασκευή
“Pretty good” χαρακτήρισαν το νέο πακέτο της SF-23 οι οδηγοί ενώ ο λαλίστατος Sainz παρατήρησε πόσο δείχνει να έχει κλείσει η ψαλίδα στα δοκιμαστικά τουλάχιστον αφήνοντας αιχμές για υψηλή θέση στο … midfield!
O περσινός poleman Leclerc όταν ρωτήθηκε αν θα μπορέσει να το επαναλάβει απάντησε ότι είναι ιδιαίτερα δύσκολο με την διαφορά που δείχνει η δυναμική της Red Bull και “όλα θα κριθούν στο ποιος θα συνθέσει τον ιδανικό γύρο“. [σσ. αυτό δεν είναι ο ορισμός του ταχύτερου γύρου στο Quali monsieur Charles ?]
Στο 2ο σκέλος των Free Practice οι δοκιμές συνεχίστηκαν με το αεροπακέτο [sic!] να περνάει και στο μονοθέσιο #16 του LEC και να περιλαμβάνει και νέο κάλυμμα κινητήρα και sidepods και καθρέφτες και διαμόρφωση στο πάτωμα.
>>Δείτε τα highlights του FP2 στην Βαρκελώνη
Λετ’ς γκόου σόσιαλ: Μόνο χχχχχχχχχχχ
*ακολουθώντας το link προς την ομάδα μας στο facebook και το #tijF1news θα βρείτε την πλέον άμεση ενημέρωση που εντοπίζουμε…
…όπως τις αλλαγές στα μηχανικά μέρη των μονοθεσίων μέχρι τώρα όπου:
ICE + TC [turbo] + MGU–H +MGU–K αλλάζουν και οι 2 Red Bull και η McLaren του Lando Norris
ES [μπαταρία] οι Aston Martin του Alonso και Williams του Sargeant
CE [μονάδα ελέγχου] οι Aston Martin του Alonso, HAAS του Hulkenberg και Williams του Sargeant
ΕΧ [εξάτμιση] η McLaren του Oscar Piastri
UPDATE: η Ferrari αποφάσισε να ανανεώσει την SF-23 του Leclerc και αλλάζει ES + CE + GBX [gearbox] που σημαίνει εκκίνηση από το pit lane
ή/και τον απολογισμό της Pirelli από τα 2 σκέλη των Free Practice.
Free Practice3
Με την βροχή να έρχεται όλες οι ομάδες βιαζόντουσαν να ξεκινήσουν το σκέλος σε στεγνές συνθήκες αλλά στο τέλος ήταν ο Max Verstappen που έκανε το clean sweep παίρνοντας την 1η θέση και στο 3ο σκέλος των Ελεύθερων Δοκιμαστικών.
Στο ξεκίνημα της ημέρας το σκέλος διεκόπη όταν ο Logan Sargeant έχασε την είσοδο της τελευταίας στροφής και κατέληξε στις μπαριέρες.
Όταν επενεκκίνησε το σκέλος η βροχή είχε ήδη εμφανιστεί και είδαμε τον Lando Norris να δοκιμάζει με τα intermediates, όπως και οι Ferrari των Sainz και Leclerc.
Οι συνθήκες δεν ήταν ευνοϊκές για περαιτέρω βελτίωση των χρόνων οπότε έμεινε γραμμένο το 1:13.664 του Verstappen εμπρός από τον Perez κατά 0,250s, με τον Hamilton στην 3η .
Στην Ισπανική μάχη πρώτος ήταν ο Carlos Sainz, 4ος, μπροστά από τον Fernando Alonso που έμεινε εμπρός από τον Russell και τον Leclerc. Ο Valtteri Bottas ήταν 8ος με την Alfa Romeo, με την AlphaTauri του Yuki Tsunoda και την McLaren του Lando Norris να συμπληρώνουν την 10άδα.
Η δεύτερη Alfa Romeo, του Zhou Guanyu, ήταν 11η ενώ αρκετά ψηλά εμφανίστηκε η AlphaTauri του Nyck de Vries εμπρός από τον 13ο Lance Stroll που είχε και αυτός μία έξοδο στην στροφή 5 όταν έβρεξε..
Το Q1 αναμένεται με ενδιαφέρον καθώς 20 αυτοκίνητα θα ΠΡΕΠΕΙ να βρουν χώρο για ταχύτερους γύρους σε ενδεχομένως νωπές συνθήκες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: F1 | SpanishGP | preview – στο theitalianjob.gr
UPDATE
Τι έγινε στο
qualification
Q1
To session σημαδεύτηκε από τον αποκλεισμό του Charles Leclerc ο οποίος “βγήκε” στην 1, επέστρεψε στα pits όπου κλήθηκε για ζύγισμα και με το άγχος να μεγαλώνει όσο περνούσε η ώρα δεν κατάφερε να βελτιώσει ολοκληρώνοντας το Q1 μόλις 19ος.
Η βροχή είχε σταματήσει αλλά η πίστα παρέμενε νωπή στο ξεκίνημα του Q1 οπότε σχεδόν με την εκκίνηση διεκόπη καθώς ο Tsunoda “έχασε” την AlphaTauri στην 11, όπως και οι Bottas και De Vries αμέσως μετά. Ο Alonso βγαίνοντας από την 14 στην ευθεία κατέληξε βίαια έξω από τα όρια της ασφάλτου ενώ ο Albon είχε έξοδο στην 5.
Ο Alonso προφανώς [από την εξέλιξη] πλήγωσε το πάτωμα της Aston Martin με την βόλτα στα χαλίκια αλλά πέρασε 12ος με 13ο τον Stroll.
Με τις συνθήκες να βελτιώνονται στην κορυφή βρέθηκε ο Hamilton με 1: 12.937s, με τον Norris 2ο και 3ο τον Russell που έμεινε μπροστά από Sainz, Hulkenberg, τις δύο Alpine των Ocon και Gasly τον De Vries και τον Verstappen ο οποίος καθυστέρησε πίσω από τον Gasly και τον Zhou που προκρίθηκε 10ος.
Χαρακτηριστικό των συνθηκών είναι ότι απόσταση μεταξύ των 2 μονοθεσίων παρατηρήσαμε και σε άλλες ομάδες.
Αποκλείστηκαν από το Q2 οι Bottas, Magnussen, Albon, Sargeant και , όπως είπαμε Leclerc
Η δήλωση της ημέρας ήταν “το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι το αυτοκίνητο δεν οδηγείται στις αριστερές στροφές” και ανήκει στον Charles Leclerc και δεν έγινε στο … Μαϊάμι, αλλά στην Βαρκελώνη μετά το τέλος του Q1.
Η 2η δήλωση της ημέρας ανήκει στον 8ο παρόλα αυτά στο Q1 Νyck De Vries o οποίος δοκιμάζοντας τον προσανατολισμό του στην στροφή 11 αναρωτήθηκε μεγαλοφώνως “ΤΙ κάνω λάθος εδώ ?”
Q2
Όλο το ενδιαφέρον για την σειρά εκκίνησης , ή μάλλον, για τα φαβορί της 10άδας που θα ξεκινήσουν από τις πίσω θέσεις συγκεντρώνεται σε αυτό το 2ο σκέλος.
Ο Verstappen δεν έδειξε να χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να προκριθεί πρώτος στο Q3 αλλά η έκπληξη #4 Lando Norris βρέθηκε 2ος με τα τυχερά χρώματα της McLaren που λέγαμε πιο πάνω και ο Sainz ήταν 3ος. Ο Hamilton αφού το συζήτησε από πολύ κοντά με τον Russell ανέβασε ρυθμό και βρέθηκε 4ος.
Ο Ocon σε φάση σταθερότητας, ο Piastri, οι δύο Aston Martin των Stroll και Alonso, ο Gasly και ο Hulkenberg με την HAAS πήραν το εισιτήριο για τις πρώτες σειρές του grid στην εκκίνηση του αγώνα.
Το άγχος απόδοσης [ή σύγκρισης με τον Max ?] φαίνεται για άλλη μία φορά να καταβάλει τον Perez που έκανε το λάθος και χάλασε το session του, όπως έκανε και στον προηγούμενο αγώνα, παρόλο που οι δηλώσεις του παραμένουν σταθερά ότι τίποτα δεν έχει κριθεί στο Πρωτάθλημα Οδηγών.
Η σκηνή όπου οι… συνάδελφοι στην Mercedes αποφάσισαν να τροποποιήσουν και οι ίδιοι τα προφίλ των w-14 κατά την διάρκεια του Q2.
Contact between Russell and Hamilton during the final stages of Q2! #SpanishGP #F1 pic.twitter.com/JgQJmXphe5
— Formula 1 (@F1) June 3, 2023
Από την διαδικασία αποκλείστηκαν οι : Perez , Russell, Zhou, De Vries και Tsunoda
Q3
Όλο το σκέλος μάς έδειξε τις προσπάθειες για γύρους-πυροτέχνημα από όλους [είδαμε και τον αγαπητό Hulk να φιγουράρει 3ος κάποια στιγμή] .
Ήταν όμως τόσο γρήγορος ο Verstappen που τον απέτρεψαν από μία πολύ γρήγορη προσπάθεια στο 3ο sector της πίστας!
Οι Sainz με την sf-23 και Norris [τα τυχερά χρώματα του Triple Crown της McLaren που ξανα-λέγαμε] βρήκαν το σημείο εκείνο που τους έφερε στο top3 εμπρός από τον Gasly, ο οποίος όμως έχει κληθεί στους αγωνοδίκες για παρεμπόδιση των Sainz & Verstappen, και τους Ηamilton και Stroll με την γερή Aston.
UPDATE: Ανακοινώθηκαν οι 2 ποινές επί 3 θέσεις στον Gasly ο οποίος, τελικώς, θα εκκινήσει 10ος
O Ocon έφερε την δεύτερη Alpine στην 10άδα, με μία HAAS αυτήν του Hulkenberg 8η, τον Alonso 9ο και τον Piastri 10ο εντός 1″ από τον 2ο.
Αν οι συνθήκες το επιτρέψουν, η γρήγορη χάραξη με την μεγάλη ευθεία – ζώνη DRS θα φέρει έντονο ενδιαφέρον με την προσπάθεια των οδηγών που ξεκινούν από τις τελευταίες θέσεις να ανελιχθούν αλλά και των midfielders να διατηρήσουν θέσεις που δίνουν βαθμούς.
H Pirelli δεν [μας] λέει [πια] τίποτα αλλά με ενδιαφέρον θα παρακολουθήσουμε ποιος θα κάνει το μακρύτερο stint.
tij απορία: Na συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τις …”ενημερώσεις” της ??
…καθώς όλοι έχουν διαθέσιμα Softs : Ο Perez έρχεται από την 11η, ο Leclerc από το pit lane [και όχι την 19η αφού έκανε αλλαγές σε μηχανικά μέρη] ενώ όλη η Ισπανία θα παρακολουθεί τον Alonso στην εκκίνηση από την 8η [και ουχί 9η λόγω της ποινής του GAS].
Το ραντεβού μας αύριο μετά τον αγώνα που ξεκινά στις 4μμ και μεταδίδεται από το F1TV pro
To παρόν θα δεχθεί UPDATE με ό,τι σημαντικό προκύψει στο μεταξύ.
**
ΚΓ
'F1 | SpanishGP | preRACE [Free Practice και Quali report]' has no comments
Be the first to comment this post!