To καραβάνι με τις νταλίκες της F1 ξεκίνησε από το Μονακό για να μεταφέρει μαζί του το ενδιαφέρον μας 700 χλμ νοτιότερα για τον 7o αγώνα της σεζόν, αυτό το Σαββατοκύριακο, στην Βαρκελώνη της Καταλονίας.
Δεύτερος αγώνας back-2-back με τις εικόνες από το κοσμοπολίτικο Monaco να είναι ακόμη κυριολεκτικά νωπές. Η πίστα «Circuit de Barcelona» φιλοξενεί για 33η φορά Grand Prix από το 1991.
Τι παρακολουθούμε?
Αναβαθμίσεις μονοθεσίων.
Μετά τα side pods της Mercedes , και το πάτωμά της που όλοι είδαν όταν η W14 σηκώθηκε από τον γερανό στο Monaco, όλοι ασχολούνται πλέον με τον σχεδιασμό της SF-23 στο συγκεκριμένο σημείο. Εδώ θα έχουν την πρώτη καλή ευκαιρία να δείξουν την διαφορά στις επιδόσεις.
Χάραξη πίστας
Η πίστα εδώ θεωρείται γνωστή στους οδηγούς καθώς αποτελεί το πεδίο δοκιμών για τις ομάδες τα τελευταία χρόνια. Θα λέγαμε ότι η χάραξη παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς έχει και υψομετρικές διαφορές και κλίσεις στις στροφές ενώ η άσφαλτος έχει αποτελέσει στο παρελθόν παράγοντα …εξέλιξης ελαστικών.
Με μόλις 14 στροφές πλέον, αφού αφαιρέθηκε ένα σικέιν, και επιστροφή στο σετάπ που είχε η πίστα μέχρι το 2006, τα μονοθέσια θα μπαίνουν στην ευθεία με περισσότερα και με ανοικτό drs θα έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις αερο-και-δυναμικής σταθερότητας στην ζώνη επιβράδυνσης όπως και στις 3-4-5 με το κάμπερ του οδοστρώματος να δίνει ωραίες εικόνες.
Λόγω των ταχυτήτων που αναμένονται να φτάσουν τα 350 χαω– οι υψηλότερες τελικές της σεζόν ? – οι διαχειριστές της πίστας έχουν πραγματοποιήσει διαπλάτυνση της ζώνης διαφυγής στην 1η στροφή κατά 70μ. και έδωσαν επιπλέον κλίση 5%
Θα δούμε άραγε προσπεράσματα σε άλλο σημείο εκτός της ευθείας ?
Με κίνδυνο να γίνουμε κουραστικοί [ή να χρεωθούμε τυχόν στραβοπάτημα] θα αναφερθούμε ξανά στον Fernando Alonso, που εδώ σημείωσε την τελευταία του νίκη πριν από 10 χρόνια , οδηγώντας τότε για την Ferrari.
Στο οδηγών μείωσε την διαφορά από τον 2ο, Perez, στους 12 βαθμούς αφού ο τελευταίος δεν πήρε βαθμό στο Μονακό, ενώ κρατά την Aston Martin σταθερά ψηλά στο Κατασκευαστών εν αντιθέσει με τον ομόσταυλό του [και γιο του αφεντικού] που δείχνει να έχασε το momentum ή την ψυχραιμία του
Τι άλλο βλέπουμε?
Υπάρχει και άλλος Ισπανός, όμως, στο grid ο οποίος ΔΕΝ έχει δει βάθρο φέτος. @Carlos όλα καλά ?
Την Alpine βλέπουμε στις σημειώσεις μας από την αρχή της σεζόν με ερωτηματικό στην αξιοπιστία και στο στριμωγμένο Monaco είδαμε μεν τον Ocon στο βαθρό όμως εδώ το σκηνικό είναι ολιστικά απαιτητικό.
Τις απογοητευτικές για εμάς εμφανίσεις της Alfa Romeo [Sauber] να τις αποδώσουμε στην αποχώρηση του Vasseur ? Στην αδιαφορία της … Ferrari να προσφέρει το κάτι παραπάνω αφού η συνεργασία τερματίζεται?
Τα ελαστικά
Η C1 φέτος είναι πιο μαλακή απ’ό,τι πέρισυ [έχει εισαχθεί και η C0 που δεν έχουμε δει , θα είναι μόνο για donuts και drift νομίζουμε] και στην διαδρομή που παραδοσιακά γίνονται δοκιμές ενδεχομένως να δούμε στρατηγικές που θα δοκιμάσουν μακρύ stint αν οι πιθανότητες βροχής αυξηθούν.
Οι 3 πιο σκληρές γόμες θα είναι διαθέσιμες στο Monaco: η C1 θα είναι η hard [λευκή], η C2 medium [κίτρινη] και η C3 θα είναι η soft [κόκκινη].
Τα καινούρια βρόχινα μπλέ Cinturato που δεν θα προθερμαίνονται σε “κουβέρτες” εμφανίστηκαν στο Μονακό και θα είναι διαθέσιμα και στην Καταλονία σε περίπτωση που ….
Ο Mario Isola, Διευθυντής της Pirelli Motorsport, ανέφερε σχετικά με τις επιλογές γόμας για τον αγώνα της F1 στην Βαρκελώνη, και τις δοκιμές που θα ακολουθήσουν “Παραδοσιακά η Βαρκελώνη αποτελεί προορισμό για δοκιμές: τόσο αυτοκινήτων όσο και ελαστικών. Είναι ένα ολοκληρωμένο σιρκουϊ με ποικιλία στροφών και διάφορα επίπεδα ταχύτητας και μία πολύ μεγάλη ευθεία . Ως εκ τούτου η αεροδυναμική απόδοση εδώ έχει ιδιαίτερη σημασία”.
Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους δυο sets hard (white), τρία sets mediums (yellow) και 8 sets μαλακά (red) ανά αυτοκίνητο συν τα intermediates (green) και wets (blue) σε περίπτωση αλλαγής του καιρού.
Σημείωση: Μία αναθεωρημένη κατασκευή ελαστικού και ουχί γόμα θα φέρει η Pirelli με 2 επιπλέον σετ Hards για τις ομάδες για δοκιμές αυτή την Παρασκευή κατά την διάρκεια των FP1 και FP2, με σκοπό να καθιερωθεί από το Grand Prix της Μεγ.Βρετανίας και μετά .
Συμπληρωματικές ΕΠΙΣΗΜΕΣ δοκιμές θα πραγματοποιηθούν και την ερχόμενη Τρίτη 6 και Τετάρτη 7 Ιουνίου με τον Mick Schumacher να οδηγεί την w14 για πρώτη φορά μετά την μεταγραφή του στην AMG – Mercedes.
Κατά τα άλλα θα είναι ένα παραδοσιακό σιρκουϊ πίστας μετά από πόλης [Μονακό] και αλάνας πάρκινγκ [Μαϊάμι] .
To SpanishGP σε αριθμούς
- 1η διοργάνωση– 1991
- Μήκος πίστας – 4.657 m
- Αριθμός στροφών – 14
- Αριθμός γύρων – 66
- Απόσταση – 307,236 χλμ
- Lap record –
- fastest lap – 1m 14.406s , Valtteri Bottas, AMG – Mercedes, 2019 – με την προηγουμένη χάραξη
- Περισσότερες pole positions –Michael Schumache (7)
- Περισσότερες νίκες – Lewis Hamilton και Michael Schumacher (6)
- Προσπεράσματα στον προηγούμενο αγώνα (2022) :75
- Εκτίμηση απώλειας χρόνου σε Pit stop– 23 sec
Η πίστα έχει μήκος 4.657 μέτρα, 14 στροφές , απόσταση από την γραμμή εκκίνησης έως την Κ1 595 μ , μία μεγάλη ευθεία όπου και η μία από τις 2 ζώνες DRS, ενώ τα μονοθέσια της Formula 1 θα αγγίζουν και φέτος τα 290 χλμ./ώρα.
Ακολουθήστε το #tijF1news στο FB
O πρώτος αγώνας μηχανοκίνητου στην πίστα της Βαρκελώνης έγινε το 1991 και oι εγκαταστάσεις της πίστας ήταν μέρος των υποδομών για τους Ολυμπιακούς αγώνες του 1992. Οπως εμείς γκρεμίζαμε γήπεδα πριν του Αγώνες του 2004.
O καιρός
Μέχρι στιγμής οι ενδείξεις για τον καιρό στην Καταλονία το Σαββατοκύριακο του αγώνα μιλάνε για … κλιματικές αλλαγές!
την Παρασκευή 3 προβλέπεται ένα ηλιόλουστο πρωϊνό με πιθανές σποραδικές βροχοπτώσεις κυρίως στις ορεινές περιοχές πέριξ της πίστας. Οι θερμοκρασίες από 15 έως 23 °C και πιθανότητες βροχής στην πίστα στο 40%.
ίδιος καιρός και το Σάββατο 4, ενώ
την Κυριακή, την ημέρα του αγώνα, προβλέπεται αστάθεια με τις πιθανότητες βροχής να κυμαίνονται σταθερά στο 40%. Ω καιροί !
tij tip: Όπως, ίσως, ξέρουν όσοι μας παρακολουθούν η πρότασή μας για τους φίλους της Formula 1 είναι να παρακολουθήσουν όλη την δραστηριότητα και τους υποστηρικτικούς αγώνες ΚΑΙ τα δεδομένα τηλεμετρίας [με σωστό σχολιασμό και περιγραφή] μέσα από την πλατφόρμα F1 TV Pro.
Κάνοντας κλικ ΕΔΩ μπορείτε να ενεργοποιήσετε την F1 TV Pro δοκιμαστικά για 7 ημέρες.
Το πρόγραμμα του αγώνα έχει ως εξής
Παρασκευή 2 Ιουνίου
Ελεύθερες Δοκιμές 1: 14:30-15:30
Ελεύθερες Δοκιμές 2: 18:00-19:00
Σάββατο 3 Ιουνίου
Ελεύθερες Δοκιμές 3: 13:30-14:30
Κατατακτήριες Δοκιμές: 17:00-18:00
Κυριακή 4 Ιουνίου
Αγώνας: 16:00
το πρόγραμμα του αγώνα σε ηλεκτρονική μορφή βρίσκεται ΕΔΩ
Λετ’ς γκόου σόσιαλ
'F1 | SpanishGP | preview' has no comments
Be the first to comment this post!