FCA Investors Day: Τι θα μάθουμε (μάλλον) αύριο?

Έφτασε επιτέλους η τελευταία μέρα του Μαιου και όλοι οι αυτοκινητόφιλοι αναμένουν με αγωνία τις ανακοινώσεις του CEO Sergio Marchionne για το άμεσο μέλλον της FCA και την πορεία των brands που την απαρτίζουν σε όλο το κόσμο.

Το σημαντκότερο νέο όμως δεν έχει να κάνει με κάποιο νέο μοντέλο η κάποια νέα δραστηριότητα, αλλά το γεγονός πως ο Marchionne αναμένεται να ανακοινώσει την απαγκίστρωση της FCA απο τον Τραπεζικό δανεισμό, τουλάχιστον όχι στη μορφή που είχε τα προηγούμενα χρόνια όταν, όντας υπερχρεωμένη, αναγκάστηκε να μπεί σε ….μνημονιακή εποχή και να καθυστερήσουν όλα τα πλάνα και οι επενδύσεις ώστε να αποπληρωθούν τα χρέη.

Το οξύμωρο είναι πως το ότι η FCA δεν θα χρειάζεται δανεικά χρήματα για τα επόμενα χρόνια, καθιστά πολύ πιο φθηνό το δανεισμό αν (όταν) χρειαστεί και αυτό γιατί ουσιαστικά οι τράπεζες θα αυτοπροτείνονται ώστε να διατηρήσουν το Portfolio ενεργό.

Έχοντας αυτό στο νου αλλά υπολογίζοντας επίσης την απογοητευτική πορεία της Fiat στις αγορές των ΗΠΑ/Καναδά αλλά και το γεγονός ότι ουδέποτε ‘έπιασε’ στη Κίνα, μαζί με άλλες σκέψεις και νέα που διαρρέυσανε ας κάνουμε μια πρόβλεψη του τι θα μάθουμε αύριο.

Fiat:
Κάτα πάσα πιθανότητα ο Marchionne θα ανακοινώσει τον περιορισμό της γκάμας της Fiat στις εκδόσεις του Panda και το 500 με τη μεταφορά της παραγωγής του πρώτου στην Πολωνία. Το Punto δεν πρόκειται να αντικατασταθεί, και μάλλον στη θέση του θα υπάρξει μια πιο απλή έκδοση του 500X σε δικίνητη ‘χαμηλή’ μορφή. Το Tipo επίσης δεν θα ανανεωθεί, η τουλάχιστον δεν θα προσφθερθεί η επόμενη γενιά του στην Ευρώπη, και θα παραμείνει ένα μοντέλο για τη Μέση Ανατολή και κάποιες χώρες της Ασίας, στη θέση του εμείς οι Ευρωπαίοι θα έχουμε περισσότερες επιλογές απο 500Χ και L.
To 124 Spider θα πάψει να προσφέρεται ως Fiat και θα παραμείνει μονάχα σαν Abarth, επίσης η Fiat Professional θα εξακολουθήσει αν διαθέτει τα Qubo, Doblo’, Ducato και Fullback.
Επίσης η Fiat μάλλον θα αποχωρήσει απο τις ΗΠΑ και θα παραμείνει μονάχα η Abarth.

Abarth:
Θα συνεχίσει να διαθέτει τα γρήγορα 500άκια σε πολλές παραλλαγές, το 124 Spider αλλά μάλλον θα αποκτήσει και έκδοση Abarth το 500X, και αυτό για να συνεχίσει να διατίθεται στις ΗΠΑ, αφού η Fiat θα αποχωρήσει, μιας και έχει συμπαθητική πορεία.

Alfa Romeo:
H Mito μας αφήνει για τα καλά, αν αντικατασταθεί θα είναι απο ένα μικρό Crossover που απο άποψη διαστάσεων θα βρίσκεται ανάμεσα στη τωρινή μικρή Alfa και την Giulietta.
Για την Giulietta απο την άλλη οι απόψει διίστανται, πολλές φορές έχει κυκλοφορήσει η φήμη της πλήρης κατάργησης της προς όφελος ενός μικρού SUV αλλά και άλλες τόσες διαρρέουν πληροφορίες για πισωκίνητο hatchback που θα πάει να πιάσει το νήμα που κόβει η Σειρά 1 της BMW που γίνεται προσθιοκίνητη.
Η Giulia θα αποκτήσει έκδοση Coupe’ που στην κορυφαία έκδοσης της θα έχει τον V6 με Mild Hybrid υποβοήθηση για απόδοση 600-600+ ίππων και να συνδυαστεί με την προσπάθεια στην F1 που θα ενταθεί τα επόμενα χρόνια.
H Stelvio παραμένει ως έχει και πλαισιωθεί απο ένα μαγαλύτερο SUV στο πάτωμα της Levante.
Νέα μοντέλα θα είναι η μεγάλη μπερλίνα, αυτή που ξέρουμε ως Alfetta, αλλά και ένα supersport αυτοκίνητο που θα ονομαστεί μάλλον 6C. Για την 4C ακόμα δεν έχει αποσαφηνηστεί αν θα έχει συνέχεια η όχι, μάλλον όχι.

Lancia:
Άγνωσται αι βουλαί του Sergio. Θα μπορούσε να την είχε πουλήσει αλλά δεν το έκανε, θα μπορούσε να την είχε κλείσει αλλά επίσης δεν το έκανε ενώ απο την άλλη η FCA Heritage έχει ρίξει πολύ βάρος στην ιστορία της Lancia με ανελέητο ‘σπρώξιμο’ των ιστορικών 037, Stratos και Integrale… ίσως σημαίνει halo models και revivals?

Maserati:
H Maserati είναι δύο όψεις: Η μία είναι η Levante που τα πάει εξαιρετικά, και πρόσφατα απέκτησε και κορυφαία έκδοση Trofeo, και η άλλη είναι οι Ghibli/Quattroporte που, η αλήθεια είναι ότι και έμειναν πίσω τεχνολογικά αλλά και δεν έχουν τη χάρη της γριάς Granturismo που είναι πολύ σκληρή για να πεθάνει. Οι δύο μπερλίνες της Τρίαινας δεν συνεχίζουν την πορεία που είχαν τα πρώτα χρόνια τους στην αγορά και η εξέλιξη νέων αυτοκινήτων κρίνεται αναγκαία. Αυτά όμως πρέπει ναι είναι κορυφαία, όπως ήταν η Giulia όταν παρουσιάστηκε, και έτσι είναι αναμενώμενο πως η Maserati θα ενωθεί με την Alfa Romeo σε ένα Luxury Πόλο του Ομίλου για να μοιραστούν έξοδα/πατώματα/κινητήρες.

Chrysler:
Μάλλον θα περιοριστεί στην αγορά τως Αμερικανικής Ηπείρου μίας και μόνο εκεί τα πάει καλά. Αυτό σημαίνει bye bye σε 300C (και ποιος νοιάζεται στην Ευρώπη, αλήθεια?) αλλά και και στο πολύ καλό Pacifica που είναι ένα απο τα κορυφαία οικογενειακά αυτοκίνητα.

Jeep:
Οι πόροι που θα εξοικονομηθούν απο την διακοπή διάθεσης των Chrysler στην Ευρώπη θα δοθούν στην ανάπτυξη της γκάμας της Jeep που δεν αποκλείεται να αποκτήσει και ακόμα μικρότερο εκπρόσωπο, πέρα απο το ήδη μικρό για τα standard της φίρμας, Renegade.

Όπως και να έχει, περισσότερα σε μερικές ώρες!

Νίκος Κουμπής



Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


'FCA Investors Day: Τι θα μάθουμε (μάλλον) αύριο?' has 1 comment

  1. 2 Ιουνίου 2018 @ 20:36 Θράσος Τσόχας

    Για την Ferrari δεν θα εχουμε νεα;Θα λειτουργει ξεχωριστα τελειως απο το group;

    Reply


Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved | Hosting by ComboWeb