Το Βρετανικό Grand Prix είναι ένας απο τους σημαντικότερους αγώνες της χρονιάς, όχι μόνο γιατί είναι η έδρα του Lewis Hamilton, όπου οι fans του τρέχουν να τον υποστηρίξουν κατά εκατοντάδες χιλιάδες, αλλά και για ιστορικούς λόγους. Εκεί διεξήχθη ο πρώτος αγώνας της σύγχρονης εποχής της F1 το 1950, όπου είχε επικρατήσει ολοκληρωτικά η Alfa Romeo Tipo 158 ‘Alfetta’ που κατέκτησε τις πρώτες τρεις θέσεις στο Podium με τους Giuseppe ‘Nino’ Farina, Luigi Fagioli και Reg Parnell.
Επίσης η πίστα του Silverstone ήταν και το μέρος απ’όπου ξεκίνησε η εποποιία της, αυτόνομης πλέον, Scuderia Ferrari, όταν το 1951 η ομάδα του Enzo έσπασε την παντοκρατορία της, πρώην εργοδότριας του, Alfa Romeo και ο Jose Froilan Gonzalez, στο τιμόνι μιας Ferrari 375, κατέκτησε την πρώτη εκ των 233 ως σήμερα νικών της ομάδος στην Formula 1.
Φέτος το Βρετανικό GP είχε ιδιαίτερη βαρύτητα για την ψυχολογία των διεκδικητών του Πρωταθλήματος. O Sebastian Vettel ταξίδεψε στην Μεγάλη Βρετανία για να διευρύνει την διαφορά του απο τον Lewis Hamilton και ο Βρετανός οδηγός της Mercedes ήθελε να εκμεταλλευτεί την εξαιρετική ως τώρα προϊστορία του στον αγώνα της πατρίδας του και να φτάσει στην 6η νίκη εντός έδρας, ώστε να επιστρέψει στην κορυφή της κατάταξης των οδηγών.
Παράλληλα ο Kimi Raikkonen, που βρίσκεται σε φόρμα, συνεχίζει να δείχνει πως, αν και εφόσων η φετινή θα είναι η τελευταία του χρονιά στην F1, είναι αποφασισμένος να φύγει σαν μαχητής.
Δοκιμές:
Στα ελεύθερα δοκιμαστικά φάνηκε ήδη ότι το πάρτι που έστησαν οι οπαδοί του Hamilton και της Mercedes μάλλον θα όδευε προς αναβολή για του χρόνου. Οι Ferrari, με την αναβάθμιση του πατώματος που έφεραν, έκαναν πολύ δύσκολη τη δουλειά του Lewis Hamilton και ήταν κολλημένες στους διαχύτες των ασημένιων βελών. Μάλιστα ήταν ο Kimi Raikkonen αυτός που βρέθηκε κολλημένος στο σβέρκο του Πρωταθλητή.
Το σκηνικό επαναλήφθηκε και στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά κατάταξης, όπου ομως αυτή τη φορά ο Sebastian Vettel ανέλαβε να ζορίσει τον Hamilton αν και έχασε την Pole Position για μόλις 44 χιλοστά του δευτερολέπτου. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Kimi Raikkonen και στην 4η ο Valtteri Bottas με τη δεύτερη Mercedes, ενώ στη μάχη των Red Bull επικράτησε πάλι ο Max Verstappen έναντι του Daniel Ricciardo.
Εξαιρετική ήταν πάλι η απόδοση των Haas-Ferrari, ουσιαστικά Ιταλική ομάδα με Αμερικανικά κεφάλαια μιας και το σασί είναι της Dallara και σχεδιάζεται και κατασκευάζεαι στην Parma, που ακολούθησαν τις πρωτοπόρες ομάδες κατακτώντας την 7η και την 8η θέση με τους Kevin Magnussen και Romain Grosjean αντίστοιχα.
Ακριβώς πίσω απο τις Haas εκκίνησε τον αγώνα ο Charles Leclerc, που πραγματοποιήσε άλλη μια άριστη εμφάνιση με την Alfa Romeo Sauber προσθέτοντας ακόμα μερικούς ‘πόντους’ στην υποψήφιότητα του να ντυθεί στα κόκκινα του χρόνου.
Οι άλλοι ‘ιταλοί’ ακολούθησαν πιο πίσω με τον Pierre Gasly της Toro Rosso-Honda στην 14η θέση, ο Marcus Ericsson της Alfa Romeo Sauber στην 15η.
Το σημαντικότερο γεγονός της διαδικασίας των δοκιμαστικών ήταν το τρομακτικό ατύχημα του Brendan Hartley στα Ελεύθερα δοκιμαστικά. Ο Βρετανός πιλότος της Toro Rosso έχασε παντελώς τον έλεγχο του μονοθεσίου του πριν τις στροφές 7-8, έπειτα απο την κατάρρευυση της ανάρτησης ακριβώς τη στιγμή που πάτησε φρένο. Η ομάδα δεν πρόλαβε να επισκευάσει το μονοθέσιο και έτσι ο Hartley δεν μπόρεσε λάβει μέρος στα επίσημα χρονομετρημένα.
Ο Αγώνας:
Στην εκκίνηση του αγώνα ο Sebastian Vettel πάτησε γκάζι και πέρασε τον Hamilton κυριολεκτικά σαν σταματημένος. Ο Βρετανός έκανε μια αγχωμένη εκκίνηση που τον έφερε στη 3η θέση πίσω και απο τον team mate του Valtteri Bottas αλλά και εντός βολή του Kimi Raikkonen που έδειξε τα δόντια του. Στη στροφή 3 ο Raikkonen θέλησε να εκμεταλλευτεί το κενό που άφησε η Mercedes No44 και χώθηκε στο εσωτερικό της στροφής, μπλοκάρισε όμως τα φρένα του και χτύπησε τον Hamilton σε ένα, κατά την άποψη μας, καθαρά αγωνιστικό συμβάν (ασχέτως των δηλώσεων του Kimi στο τέλος του αγώνα, όταν και θέλησε να λήξει την όλη φασαρία) που έκανε τετ-α-κε με αποτέλεσμα ο οδηγός της Mercedes να πέσει στην 18η θέση.
Για αυτή την επαφή ο Φινλανδός πιλότος της Ferrari τιμωρήθηκε απο τους αγωνοδίκες με ποινή στάσης 10δλ στα pits, ουσιαστικά καταστρέφοντας τις πιθανότητες του για νίκη. Μια απόφαση που είναι γελοιότερη του γελοίου ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι ΤΟ ΙΔΙΟ πράγμα έκανε ο Verstappen (καλά, αυτός έχει κάνει και χειρότερα) ακριβώς στο προηγούμενο GP στον Kimi, που όμως απλώς έχασε τη θέση του και δεν βγήκε εκτός πίστας, και δεν έτυχε καμίας τιμωρίας απο τη FIA. Ακόμα όμως και αν δεχτεί κανείς το δίκαιο της ποινής, στον προηγούμενο αγώνα ο Vettel δέχτηκε ποινή 5δλ για το ίδιο ακριβώς παράπτωμα, όταν και χτύπησε τον Bottas.
Απο εκεί και πέρα ο αγώνας ήταν ένα show τριών ατόμων, με τον Vettel να καταγράφει ταχύτερους γύρους και να απομακρύνεται, τον Kimi Raikkonen να κυνηγά τον Bottas και τον Verstappen για να φτάσει όσο το δυνατόν ψηλότερα και να επιρεαστεί όσο το δυνατόν λιγότερο απο την ποινή του, αλλά και τον Lewis Hamilton που …πάτησε κυριολεκτικά όλο το grid σε μια παθιασμένη ανάκαμψη μέχρι σχεδόν την κορυφή.
Την τράπουλα ανακάτεψε το Safety Car που μπήκε στην πίστα μετά απο την θεαματική έξοδο του Marcus Ericsson με την Alfa Romeo Sauber.
Οι Ferrari μπήκαν για αλλαγή ελαστικών ενώ οι Mercedes έμειναν έξω, με αποτέλεσμα να βρεθεί μεν στη πρώτη θέση ο Bottas και ο Hamilton να πλησιάσει ακόμα περισσότερο την κορυφή, αλλά οι Ferrari να έχουν καλύτερα ελαστικά για να βάλουν στο στόχαστρο τις δύο Mercedes και την Red Bull του Verstappen στο δρόμο για ένα κόκκινο βάθρο.
Στην επανεκκίνηση του αγώνα ο Bottas δεν ξεκόλλησε όσο θα ήθελε απο τον Vettel και ο Raikkonen είχε μια πολύ ωραία, και εντελώς fair, μάχη με τον Max Verstappen με εντυπωσιακές εναλλαγές θέσεων. Αυτό όμως κράτησε μόλις δύο γύρους αφού οι Carlos Sainz jr. και Romain Grosjean, που έδιναν τη δική τους μάχη, συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα να επανέλθει στην πίστα η γνωστή Mercedes AMG GT του Bernd Maylander.
Όταν ο αγώνας εκκίνησε εκ νέου ο Vettel έβαλε στο στόχαστρο για τα καλά τον Bottas και τον εκτέλεσε με συνοπτικές διαδικασίες μετά απο μερικούς γύρους. Η Mercedes έδωσε προφανώς οδηγίες για αλλαγή θέσης και έτσι ο Hamilton πέρασε δεύτερος, μόνο που υπολόγησαν χωρίς τον Kimi, που αφού καθάρισε τον Verstappen έκανε το ίδιο με τον ομοεθνή του της Mercedes που έτσι βρέθηκε απο 1ος, 4ος μέσα σε λίγες στροφές.
Ο Ιπτάμενος Ολλανδός της Red Bull μάλιστα λίγο αργότερα εγκατέλειψε απο μηχανική βλάβη.
Πιο πίσω ο Charles Leclerc εγκατέλειψε απο μηχανικό πρόβλημα μόλις βγήκε απο τα Pits για την αλλαγή ελαστικών και ενώ ήταν 6ος και έτσι την σημαία των ‘ιταλικών’ συμμετοχών, πέραν της Ferrari, σήκωσε ο Kevin Magnussen με την Haas-Ferrari στην 9η θέση ενώ ο Pierre Gasly με την Toro Rosso-Honda τερμάτισε 13ος.
Τα ….απόνερα:
Ήδη αμέσως μετά τον τερματισμό η ανεπάρκεια της Mercedes να διαχειριστεί μια ξεκάθαρη ήττα έγινε εμφανής σε όλο τον κόσμο. Ο Lewis Hamilton έδειξε ψυχρή στάση έναντι του Kimi Raikkonen και απέφυγε τους δημοσιογράφους με έντονα σημάδια συμπεριφοράς κακομαθημένης ντίβας.
Η αλήθεια είναι πως στην Μεγάλη Βρετανία, συνδέοντας το GP με την πολύ καλή πορεία της Εθνικής τους ομάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου της Ρωσίας, πόνταραν πολύ στην, σίγουρη γι’αυτούς, 6η νίκη του Hamilton εντός έδρας και ο πιλότος ήταν φορτισμένος συναισθηματικά, αλλά δηλώσεις που άφησαν να εννοηθεί πως η κίνητη του Raikkonen ήταν εσκεμμένη κρίνονται, ανάλογα με την συμπάθεια που τρέφει κανείς για τον Βρετανό, απο άτυχες ως γελοίες.
Ενώ όμως στον οδηγό, που να μην ξεχνάμε πως πρόκεται για ένα νεαρό που ζει το όνειρο του και έχει εκατομμύρια οπαδούς ανα την Υφήλιο, μπορεί να δικαιολογείται μια έπαρση πάνω στην ένταση της στιγμής, το ίδιο δεν μπορεί να γίνει για τον Toto Wolff, τον James Allison αλλά ακόμα ακόμα για τον ζωντανό θρύλο της F1 Niki Lauda.
Η ομάδα της Mercedes έδειξε ότι απλώς δεν ξέρει να διαχειρίζεται την ήττα, ιδίως όταν είναι βαριά και στα ίσια μέσα στην έδρα της, γιατί μπορεί να είναι γερμανική ομάδα αλλά η ‘έδρα της’ είναι το Silverstone.
Ο Toto Wolff επανέλαβε on camera την δήλωση του James Allison πως η κίνηση του Raikkonen δείχνει ‘σκοπιμότητα η ανεπάρκεια‘ και ο Arrivabene, παρ’ότι η Scuderia Ferrari δεν θέλησε να σχολιάσει την ποινή του Kimi ούτε όταν επιβλήθηκε αλλά ούτε μετά τον τερματισμό, και ο ίδιος ο πιλότος την αποδέχτηκε με δηλώσεις του για να μην υπάρχει συνέχεια, σήκωσε το γάντι.
Στην συνέντευξη του team principal της Ferrari στο Sky Italia o Arrivabene τόνισε πως ‘Δεν γίνεται κάθε φορά που συμβαίνει κάτι εναντίον μας, οι άλλοι να επικαλούνται το ‘αγωνιστικό συμβάν’ σαν δικαιολογία και όταν πρόκειται για εμάς να υπάρχει ποινή‘, και όταν του ανέφεραν τα λόγια του Wolff, που μετέφερε δημοσίως την άποψη του Allison περί σκοπιμότητας, δήλωσε ότι ‘…αν το είπε αυτό, πρέπει να ντρέπεται. Βρισκόμαστε στην Αγγλία όπου όλοι δηλώνουν gentlemen. O Κύριος Allison οφείλει να θυμάται πως απο το Maranello έβγαλε και δύο λίρες και πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός. Σε αυτό το επάγγελμα κάποιοι ξεχνούν ότι πρέπει να έχουν μια κομψότητα…‘
Βέβαια μετά απο ώρα σε νέες δηλώσεις ο Toto Wolff αναδιπλώθηκε λέγοντας πως επρόκειτο για ένα αστείο με τον Arrivabene να απαντά πως ‘…αν είναι αστείο, να το δεχτώ αν και κακόγουστο, αλλά όταν λέμε αστεία συνήθως μετά γελάμε, και σήμερα ο Wolff δεν γέλασε καθόλου…‘.
Και αν αυτή ήταν η ‘μάχη των Team Principals’ o Lewis Hamilton δεν πήγε πίσω αφού στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου, απο την οποία δεν μπορούσε να απουσιάσει καθώς θα είναι υποχρεωτική η παρουσία, άφησε υπόννοιες για εσκεμμένη επίθεση και ‘περίεργες’ στρατηγικές απο τους αντιπάλους.
Απο την άλλη μεριά υπάρχει ο Kimi Raikkonen που απλώς δεν δήλωσε το τι σκεφτόταν αν και ήταν προφανές απο την γλώσσα του σώματος του πως θα ήταν ένα μεγαλοπρεπέστατο ‘Στ’ @@ μου!’.
Την καλύτερη τοποθέτηση είχε ο Ivan Capelli: δικαιολόγησε μεν τον εκνευρισμό του Hamilton καθώς γνωρίζεια απο πρώτο χέρι πως είναι να αγωνίζεσαι σε ένα top team, παρ’ότι η Ferrari δεν είχε top επιδόσεις στα χρόνια του, και υπο την αφόρητη πίεση του εγχώριου τύπου. Επέκρινε όμως τη στάση της Mercedes λέγοντας πως ‘…ακόμα και αν δεχτούμε ότι ο Raikkonen έκανε λάθος, πρέπει να δεχτούν οι αντίπαλοι πως επιβλήθηκε μια ιδιαίτερα αυστηρή τιμωρία η οποία εφαρμόστηκε σχεδόν άμεσα και τελικά ο Kimi έχασε στο pit stop περίπου ότι έχασε ο Hamilton με το τετ-α-κε. Το να στέκεται η ομάδα στο συμβάν μειώνει την εκπληκτική απόδοση του ίδιου της του οδηγού και στρέφει, μάλλον εσκεμμένα, την προσοχή αλλού. Η Mercedes θα έπρεπε να σκεφτεί μόνο ότι έχασε εντός έδρας στα ίσια απο μια ταχύτερη και καλύτερη Ferrari η οποία, όπως δείχνουν τα πράγματα θα πήγαινε για το 1-2. Αν και τα παιχνίδια ψυχολογίας είναι δεδομένα σε αυτό το επίπεδο η Mercedes που τόσο έδειξε πως ξέρει να κερδίζει ακόμα έχει πολλά να μάθει στο να διαχειριστεί τις ήττες…‘
Ρανεβού στην έδρα του Vettel…
Νίκος Κουμπής
'Silverstone GP: Μέσα στο σπίτι τους!' has no comments
Be the first to comment this post!