Επανέρχεται η Alfa Romeo Giulia TZ

Ο σχεδιαστικός Οίκος Zagato είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την Alfa Romeo, και στο παρελθόν έχει επιμεληθεί τον σχεδιασμό εικονικών μοντέλων της Ιταλικής φίρμας. Το 2019 θα γιορτάσει τα 100 χρόνια από την  ίδρυση του και ο Andrea Zagato θέλει να ετοιμάσει ένα αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής που θα αντιπροσωπεύσει επάξια την πορεία της εταιρείας που ίδρυσε ο παππούς του, Ugo Zagato.

Σύμφωνα με καλά διασταυρωμένες πληροφορίες του Auto Italia, που ισχυρίζεται πως έχει την επιβεβαίωση δια στόματος του ίδιου του Andrea Zagato, ο σχεδιαστικός Οίκος έχει έρθει σε συμφωνία με την FCA ώστε να χρησιμοποιήσει το πάτωμα ‘Giorgio’ και τον V6 biturbo της Giulia Quadrifoglio για να εξελίξει ένα νέο Coupe’ που θα φέρει την ιστορική ονομασία ΤΖ και θα αποτελεί τη φυσική συνέχεια των κλασικών, και πανάκριβων και υπερ-σπανίων, TZ1 και TZ2 της δεκαετίας του ’60.

Η Alfa Romeo Giulia TZ Coupe’, όπως αναμένεται να ονομαστεί, θα συνεχίσει την ιστορία από την TZ2, παρακάμπτοντας τις σύγχρονες εκδοχές του 2010 και 2011, και θα σχεδιαστεί και κατασκευαστεί σύμφωνα με το πνεύμα των αυτοκινήτων που εξέλιξαν οι Satta Puliga και Busso.

Ακόμα όμως δεν είναι σαφές αν θα είναι ένα ανεξάρτητο μοντέλο η αν θα αποτελέσει την βάση και για την επερχόμενη Giulia Coupe’ που θα εφοδιαστεί και με τους μικρότερους κινητήρες από την γκάμα της μπερλίνας της Alfa Romeo.

Μια μικρή αναδρομή:

Tubolare Zagato

Η μικρή και πανέμορφη Alfa Romeo Giulia TZ

Η αρχική Alfa Romeo Giulia Tubolare Zagato, όπως είναι η πλήρης και ορθή ονομασία της, ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο σχεδιασμένο από τους Orazio Satta Puliga και Giuseppe Busso. Βασιζόταν στα μηχανικά μέρη της Giulia TI τα οποία έβρισκαν θέση σε ένα σωληνωτό (Tubolare) πλαίσιο  που κατασκευαζόταν από την Autodelta του Carlo Chiti, που βελτίωνε την απόδοση των εργοστασιακών κινητήρων, σε συνεργασία με την SAI Ambrosini και έντυνε η Zagato με ένα ελαφρύ και αεροδυναμικό αμάξωμα.

Η έκδοση δρόμου (Stradale) παρήχθη από το 1963 έως το 1965 σε 112 αντίτυπα για την ομολογκασιόν του αυτοκινήτου στην κατηγορία ‘Sport 1600‘ και ζύγιζε μονάχα 660 κιλά. Ο κινητήρας 1.6 λίτρων της Giulia απέδιδε, με τη βοήθεια διπλών καρμπυρατέρ Weber 45 DCOE112 ίππους στις 6.500 σαλ, που σκαρφάλωναν στους 160+ ίππους της αγωνιστικής, εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 215 χλμ/ώρα για τα αυτοκίνητα δρόμου και 240+ στην τελευταία εξέλιξη των ‘πολεμικών’ εκδόσεων.

Tubolare Zagato 2

Μία Alfa Romeo Giulia TZ2 έξω από τις εγκαταστάσεις της Autodelta

Γνωστή και ως TZ2, η εξέλιξη της TZ παρουσιάστηκε στα τέλη του 1964 και δεν απέκτησε ποτέ έκδοση δρόμου. Σε σχέση με την αρχέτυπη TZ είχε αμάξωμα από fiberglass για χαμηλότερο κέντρο βάρους, ο κινητήρας είχε εξελιχθεί περεταίρω και διέθετε ανάφλεξη με διπλά μπουζί (Twin Spark) με απόδοση 170+ ίππους στις 7.600 σαλ. Στα τέλη του 1965, και μετά από πολλές νίκες, η FIA αποφάσισε να κατατάξει την TZ2 στην κατηγορία ‘sport πρωτοτύπων‘ και όχι στην ‘Sport 1600‘ με αποτέλεσμα η Alfa Romeo να σταματήσει την εξέλιξη της και να αποφασίσει να την αποσύρει ώστε να συμμετάσχει με την Giulia GTA στην κατηγορία ‘τουρισμού‘ και με την Tipo 33 στην κατηγορία ‘πρωτοτύπων‘.
Η TZ2 παρήχθη σε 9 αντίτυπα (αρ. πλαισίου 104-πρωτότυπο-,106,110,111,112,113,115,116 και 117) ενώ τα σασί 114 και 101 χρησιμοποιήθηκαν από Pininfarina και Bertone για την κατασκευή των ‘Giulia Sport‘ και ‘Canguro‘ αντίστοιχα.

TZ3 Corsa και Stradale

Η Alfa Romeo TZ3 Corsa

Η Alfa Romeo TZ3 Corsa παρουσιάστηκε στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este του 2010 στην επέτειο των 100 χρόνων της Alfa και των 90 από την έναρξη της συνεργασίας της με την Zagato. Είναι ένα one-off που κατασκευάστηκε κατόπιν παραγγελίας από ένα συλλέκτη Alfa Romeo-Zagato και δεν έλαβε ποτέ την έγκριση τύπου για κυκλοφορία στο δρόμο καθώς σχεδιάστηκε σαν συνέχεια της αμιγώς αγωνιστικής Tz2, αν και το τριπλό πίσω τζάμι φέρνει περισσότερο προς την TZ. Κινείται από τον κινητήρα της Alfa Romeo 8C Competizione με ξηρό κάρτερ και χάρη στην κατασκευή από ανθrακονήματα το βάρος της είναι μόλις 880 κιλά. Οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές με 0-100 σε 3.5δλ και τελική ταχύτητα πάνω από 300 χλμ/ώρα.

Η τελευταία TZ, η TZ3 Stradale βασισμένη στην Viper ACR

Το 2011 η Zagato ανακοίνωσε την παραγωγή της TZ3 Stradale (δρόμου) σε 9 τεμάχια, όσα και οι αγωνιστικές ΤZ2. Σχεδιαστικά μοιάζει με εξέλιξη της TZ1 αλλά η σχέση τους σταματάει εκεί. Ενώ η TZ ήταν ένα ελαφρύ και ευέλικτο sport αυτοκίνητο, κάτι σαν σημερινή Lotus αλλά με τον κινητήρα εμπρός, η Tz3 Stradale βασίστηκε στην τεράστια Viper για να τονιστεί η εξαγορά από την Fiat της Chrysler-Dodge. Ο κινητήρας V10 των 8.4 λίτρων εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις ενώ το δοκιμασμένο σασί του Viper ACR, με το ελαφρύτερο αμάξωμα από ανθρακονήματα φροντίζει για οδική συμπεριφορά αντάξια ενός supercar, δύσκολα όμως θα μπορούσε να θεωρηθεί ως η συνέχεια ενός ελαφριού και εύστροφου αγωνιστικού.

Νίκος Κουμπής

 



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved