Η Alfa Romeo ενδιαφέρεται για το μέλλον της F1

Πριν μερικές μέρες έγινε στο Παρίσι μια σύσκεψη υπό τον Jean Todt για το μέλλον της Formula 1 και στην οποία παραβρέθηκαν και άλλοι κατασκευαστές πέραν όσων εμπλέκονται ενεργά σήμερα.

Το θέμα της σύσκεψης ήταν η πρώτη συζήτηση για την κατάθεση νέων προτάσεων για να γίνει η κορυφαία μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού πιο δημοφιλής και πως να προσελκύσει νέους κατασκευαστές αλλά και η ενδεχόμενη αντικατάσταση των ‘ξενέρωτων’ V6 Turbo που θα χρησιμοποιηθούν μέχρι, τουλάχιστον, το 2020.

To Group VAG εκπροσωπήθηκε και από τα τρία brand που διαθέτουν αγωνιστικό pedigree, με τα δύο να έχουν υπάρξει στο παρελθόν προμηθευτές κινητήρων για ομάδες F1 αφού η Lamborghini, επί εποχής Chrysler, εφοδίασε Larousse, Minardi και παρ’ολίγον την McLaren του Ayrton Senna ενώ η Porsche, σε συνεργασία με την TAG, είχε μια επιτυχημένη συνεργασία με την McLaren τη δεκαετία του ’80.

Η παρουσία του VAG ήταν έντονη, αφού δεν προσήλθε ως Όμιλος αλλά με ξεχωριστούς εκπροσώπους για κάθε brand, συνειδητή επιλογή για να κάνει ντόρο και να συζητηθεί. Το πραγματικό ενδιαφέρον όμως στράφηκε στην παρουσία της Alfa Romeo μέσω ξεχωριστού εκπροσώπου, τον Harald Wester, ενώ ο Marchionne θα μπορούσε κάλλιστα να χρησιμοποιήσει την Ferrari ως βιτρίνα.

Είναι σαφές πως ο ισχυρός άνδρας της FCA θέλησε να φουντώσει τις φήμες περί επιστροφής της Alfa Romeo στο Πρωτάθλημα Formula 1 με ξεχωριστή ομάδα, φήμες που ο ίδιος φροντίζει να τροφοδοτεί συχνά πυκνά. Σε διάφορες περιπτώσεις ο Marchionne, αλλά και άλλα στελέχη της FCA, έχουν αναφερθεί στην ανάγκη της Alfa Romeo να επιστρέψει στην ενεργό αγωνιστική δράση, τονίζοντας όμως ότι κάτι τέτοιο έχει νόημα μόνο αν γίνει σε κορυφαίο επίπεδο, και τι πιο κορυφαίο από την F1?

Οι φωνές της FCA λένε πως το εγχείρημα εξετάζεται πολύ σοβαρά από την Διοίκηση και πως θα λάβει το πράσινο φως αφού ολοκληρωθεί η επέκταση της γκάμας της φίρμας, ώστε η όλη δαπάνη να ‘μοιραστεί’ σε μια βεντάλια μοντέλων διαθέσιμων σε όλο τον κόσμο. Το σενάριο προβλέπει την εξαγορά υπάρχουσας ομάδας (Sauber? Toro Rosso?) και την συνεργασία αλλά και τον ανταγωνισμό με την Ferrari.

Η όλη δαπάνη δεν θα είναι πολύ ακριβότερη από μια μεγάλη παγκόσμια διαφημιστική εκστρατεία, και σίγουρα θα είναι μικρότερη από αυτή της εξέλιξης του δαπέδου Giorgio, που πλησιάζει τα 5 δις ευρώ, άρα υπό προϋποθέσεις είναι ένα λογιστικά εφικτό εγχείρημα.

Βέβαια όλα αυτά μπορεί και να παραμείνουν όνειρο θερινής νυκτός, η απλώς να αλλάξει κατεύθυνση και να αποφασιστεί η συμμετοχή στο, πολύ φθηνότερο, World Endurance Championship όπου κυριαρχεί η Audi και η Porsche. Άλλωστε στις αντίστοιχες συνεδριάσεις για το μέλλον του Πρωταθλήματος Αντοχής η Ferrari όχι μόνο παρίσταται αλλά προέδρευε, φουντώνοντας τις φήμες για επιστροφή στον θεσμό που την έκανε διάσημη παγκοσμίως (όχι δεν ήταν η Formula 1 και τα Grand Prix….) ενώ στο τέλος αποφάσισε να μην συμμετάσχει καθόλου.

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved