CR7, FCA και εργαζόμενοι….

Εδώ και αρκετές μέρες φημολογούταν αυτό που επιβεβαιώθηκε χθες, ότι δημαδή ο άσσος του ποδοσφαίρου Cristiano Ronaldo, για τους e-φίλους CR7, γίνεται απόκτημα της Juventus λαμβάνοντας την αστρονομική απολαβή των 105 εκ. ευρώ ετησίως για υπηρεσίες 4 ετών.

Στο άκουσμα της φήμης ακόμα το συνδυκάτο εργατοϋπαλλήλων της FCA στην Ιταλία δήλωσαν πως θα προχωρούσαν σε απεργειακές κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας για να εκφράσουν την αντίθεση τους στην τεράστια δαπάνη, την ώρα που οι ίδιοι δεν έχουν λάβει καμία αύξηση εδώ και 10 χρόνια και πολλές φορές ‘έβαλαν πλάτη’ για τα εργοστάσια.

Τελικά ο παίχτης αποκτήθηκε, και μάλιστα το deal έγινε στην Ελλάδα, στο ξενοδοχείο Costa Navarino, και το συνδικάτο πραγματοποίησε την υπόσχεση τους και έτσι οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Melfi ανακοίνωσαν διήμερη απεργία απο την Κυριακή 15/7 στις 22:00 έως την Τρίτη 17/7 στις 06:00.

Η ανακοίνωση είναι η εξής:

‘Είναι ανεπίτρεπτο πως, ενώ στους εργαζομένους της FCA και Cnhi η Εταιρεία ζητά συνεχώς εδώ και χρόνια τεράστιες θυσίες σε οικονομικό επίπεδο, η ίδια αποφασίζει να δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για την απόκτηση ενός ποδοσφαιριστού.
Μας λένε ότι η εποχή είναι δύσκολη, και ότι πρέπει να ανατρέξουμε στις Κοινωνικές Υπηρεσίες (σσ. Στην Ιταλία υπάρχει ειδικό ταμείο που καλύπτει μεγάλο μέρος του μισθού όταν μια επιχείρηση κάνει διακοπή δραστηριότητας για συγκεκριμένη χρονική περίοδο) εν αναμονή νέων μοντέλων που δεν έρχονται ποτέ.
Και την ώρα που οι εργαζόμενοι και οι οικογένειες τους σφίγγουν το ζωνάρι όλο και περισσότερο, η ιδιοκτησία αποφασίζει να επενδύσει τεράστιο ποσό σε έναν και μόνο άνθρωπο.
Είναι σωστό αυτό? Είναι σωστό ένας άνθρωπος να κερδίζει εκατομμύρια και χιλιάδες οικογένειες να μην μπορούν να βγάλουν το μήνα?
Είμαστε όλοι υπάλληλοι του ίδιου αφεντικού αλλά ιδίως σε αυτή την κοινωνική συγκυρία μεγάλων δυσκολιών, και ποτέ, δεν πρέπει να γίνονται ανεκτές τέτοιες διακρίσεις αντιμετώπισης.
Οι εργάτες της FIAT πλούτισαν της ιδιοκτησία για τουλάχιστον 3 γενιές, πλουτίζουν όλους όσους ασχολούνται γύρο απο αυτήν και σε αντάλλαγμα πάντα ζούσαν μια μίζερη ζωή.
Η Διοίκηση πρέπει να επενδύει σε νέα μοντέλα αυτοκινήτων που θα εγγυηθούν το μέλλον χιλιάδων ανθρώπων, παρά να πλουτίσει μονάχα έναν: αυτός πρέπει να είναι σκοπός αυτού που θέτει το μέλλον των συνεργατών του στη πρώτη θέση. Αν αυτό δεν συμβαίνει, είναι γιατί προτιμάται ο κόσμος της διασκέδασης και του παιχνιδιού έναντι όλων των υπολοίπων.’

Η FCA για να κατευνάσει τα πνεύματα ανακοίνωσε πως απο τα 11 νέα μοντέλα που θα παρουσιαστούν σύντομα, τα 9 θα παράγονται στην Ιταλία, σε όλα τα εργοστάσια που έχει ο Όμιλος στην χώρα. Συγκεκριμένα πρόκειται για 4 μοντέλα Alfa Romeo (C-Suv,E-Suv, 8C, GTV) και 2 της Maserati (D-Suv, Alfieri) αλλά και το νέο μικρό SUV της Jeep και κατά πάσα πιθανότητα το 500 Giardiniera, τέλος είναι πολύ πιθανό να ΜΗΝ μεταφερθεί στην Πολωνία η παραγωγή του νέου Panda και να παραμείνει σε Ιταλικό έδαφος.

Χωρίς να θέλουμε να μπούμε στην (σημαντικότερη) πτυχή του θέματος, που έχει να κάνει με την κοινωνική και φιλοσοφική βάση του ζητήματος των αμοιβών και της αρχαίας τακτικής ‘άρτου και θεάματος’, απλώς αναφέρουμε ότι η Juventus και η FCA είναι εντελώς ξεχωριστές οντότητες που όμως έχουν ως μεγαλομετόχους, με διαφορετικά ποσοστά στην κάθε περίπτωση, την οικογένεια Agnelli.

Μάλιστα η FCA πληρώνει την Juventus 20 εκ. ευρώ το χρόνο για την διαφήμιση της Jeep στις φανέλες και μάλιστα το συμβόλαιο είναι διαμορφωμένο με μια πολύπλοκη ρήτρα που υπολογίζει την πορεία των πωλήσεων της Jeep σε συνάρτηση με την διαφημιστική κάλυψη λόγω Juventus και μπορεί να φτάσει στα 58.3 εκ. ευρώ αν η ομάδα του Τορίνο φτάσει στον τελικό του Champions League. Επίσης μεγάλοι υποστηρικτές της Juventus είναι οι Allianz, Adidas και Samsung, οπότε είναι λογικό πως το κόστος της ομάδος, και κατά συνέπεια της μεταγραφής του Cristiano Ronaldo, δεν βαραίνει μονάχα την FCA.

Αυτό όμως δεν σημαίνει πως έχουν άδικο οι εργάτες της εταιρείας να αισθάνονται ‘ριγμένοι’….

Νίκος Κουμπής


Tagged: , , , , ,


Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved