Ε-ΠΙ-ΤΕ-ΛΟΥΣ!

Έπρεπε να περιμένουμε τόσους αγώνες με αστοχίες (Bahrain), λάθη (Baku, Monaco, Γερμανία), αδικίες (Καναδάς), κακές στρατηγικές (Αυστρία και όχι μόνο) να υπομείνουμε απίστευτα λάθη στην στρατηγική (όχι ότι σήμερα τα έκαναν όλα καλά, ο #Seb5 θα έχει να σούρει διάφορα στο motorhome αλλά τέλος πάντων….), να κάνει η FIA τα δικά της υπέρ Mercedes και Max Verstappen, οι χορηγοί να ‘ναι καλά,  για να φτάσουμε μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα της F1 να …μην μπορούμε να πανηγυρίσουμε την παρθενική νίκη του Charles Leclerc στην Formula 1 και την πρώτη της Ferrari στο φετινό Πρωτάθλημα.

Η Ferrari φάνηκε να έχει το πάνω χέρι από τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής, και ανάμεσα στους δύο πιλότους της Scuderia η υπεροχή, για 6ο συνεχόμενο αγώνα παρακαλώ, του πουλέν Leclerc ήταν αδιαμφισβήτητη. Ο νεαρός Μονεγάσκος έχει βρει όλα, τα όποια τέλος πάντων, κουμπιά της SF90 και φαίνεται ότι ξεζουμίζει από το περίεργο μονοθέσιο της Ferrari, που πότε πετάει και πότε σέρνεται, όλο τη δυναμική που διαθέτει, σε αντίθεση με τον Sebastian Vettel που συχνά δυσκολεύεται να φέρει το μονοθέσιο στα μέτρα του.
Το ίδιο καλά πήγαν όλα τα μονοθέσια με κινητήρα Ferrari, αφού και οι δύο Alfa Romeo αλλά και οι δύο Haas τοποθετήθηκαν ψηλά στην άτυπη κατάταξη των ελευθέρων δοκιμαστικών.

Δοκιμαστικά κατάταξης:

Καλά τα ελεύθερα αλλά τη σειρά εκκίνησης την καθορίζουν τα επίσημα δοκιμαστικά κατάταξης του Σαββάτου και εκεί οι οδηγοί της Ferrari δεν άφησαν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης στους άλλους διεκδικητές έχοντας κλειδώσει τις δύο πρώτες θέσεις και στις τρεις περιόδους. Εντυπωσιακά γρήγορα κινήθηκαν και οι δύο Alfa Romeo Racing, με τον Giovinazzi να δείχνει ταχύτερος του Kimi Raikkonen αλλά η γιορτή κράτησε λίγο.
Γενικά το Spa ζόρισε τους κινητήρες της Mercedes και της Ferrari και αφού ο κινητήρας Mercedes της Williams του Russell έσκασε στις αρχές του Q1 ήρθε η σειρά του Ιταλού της Alfa Romeo να εγκαταλείψει τη προσπάθεια του όταν ο κινητήρας Ferrari της C38 του έκανε μπαμ ενώ πιθανότατα θα μπορούσε να φτάσει μέχρι το Q3 και να εκκινήσει εντός δεκάδας.
Την σημαία της Alfa Romeo κράτησε ψηλά, πολύ ψηλά, ο Kimi Raikkonen που έγραψε τον 8ο ταχύτερο χρόνο και εκκίνησε τελικά 6ος μετά την απόδοση των ποινών στο υπόλοιπο grid.
Οι Haas-Ferrari βρέθηκαν στην 10η και 11η θέση ενώ οι Toro Rosso-Honda δεν τα πήγαν και τόσο καλά και έμειναν στο Q1 με αποτέλεσμα να βρεθούν στην 16η και 18η θέση με Gasly και Kvyat αντίστοιχα.

Αγώνας:

Ήδη από την εκκίνηση του αγώνα είχαμε δράματα αφού ο Max Verstappen θυμήθηκε τον παλιό κακό του εαυτό και είχε την απαίτηση να κάνουν άκρη όλοι για να περάσει η Αυτού Μεγαλειότατης του από την πρώτη στροφή, και τελικά έπεσε σαν καρπούζι πάνω στην Alfa Romeo του Kimi Raikkonen με αποτέλεσμα την εγκατάλειψη του ίδιου (Karma is a bitch, isn’t it?) αλλά και την καταστροφή του αγώνα του Φιλανδού που με λαβωμένο μονοθέσιο πάλευε στον πάτο της κατάταξης για δύο ώρες.
Στην αναμπουμπούλα ο Lewis Hamilton πέρασε τον Vettel για τη 2η θέση αλλά η χαρά του κράτησε μόλις μισό γύρο αφού ο Seb γρήγορα ξαναπήρε τη θέση του.
Ο Charles Leclerc, μόνος στην κορυφή έφευγε ανενόχλητος ενώ ο Vettel ουδέποτε πήρε απόσταση ασφαλείας από τις δύο Mercedes και πιο πίσω ο Lando Norris εκμεταλλεύτηκε το όλο σκηνικό και στρογγυλοκάθισε στην 5η θέση, μπροστά από τις Renault, Haas και τον Giovinazzi που ξεζούμιζε την Alfa Romeo του για να μπει στην βαθμολογούμενη δεκάδα.
Κάπου εκεί η Ferrari έκανε, πάλι, στρατηγικό λάθος και έβαλε στα pits τον Vettel υπερβολικά νωρίς για να αλλάξει τα ελαστικά του από μαλακά σε μεσαία με αποτέλεσμα να μην μπορεί να απομακρυνθεί από τις δυο Mercedes και να γίνει στη συνέχεια το εύκολο θύμα τους.
Είναι χαρακτηριστικό πως στο team radio ο Γερμανός ανέφερε ξεκάθαρα πως ‘οι Mercedes θα με περάσουν από πάνω’, κάτι που έγινε περίπου 15 γύρους από το τέλος όταν βρέθηκε από 2ος 4ος όταν τον προσπέρασαν διαδοχικά ο Hamilton και ο Bottas που έγραφε εκείνη την ώρα συνεχείς ταχύτερους γύρους.
Πιο πίσω ο Giovinazzi έδινε show με τσαμποκαλεμένες προσπεράσεις εις βάρος των Gasly και Ricciardo και ανέβηκε στην 8η θέση.
Η αγωνία στo pit wall της Ferrari χτύπησε κόκκινο καθώς ο Hamilton, που γυρνούσε περίπου 1.5δλ ταχύτερα το γύρο, πλησίασε τον Leclerc στα 3+δλ με 4 γύρους να απομένουν και έδειχνε πως ίσως θα βρισκόταν σε απόσταση βολής στον προτελευταίο η τον τελευταίο γύρο, όλα τελείωσαν όμως όταν ακριβώς τότε, και όταν ο Hamilton έφτασε στο 1.5δλ απόσταση ο Antonio Giovinazzi υπερέβαλλε εαυτόν και έχασε τον έλεγχο της Alfa Romeo C38 του με αποτέλεσμα να τεθεί ο αγώνας σε καθεστώς κίτρινης σημαίας, με απαγόρευση προσπεράσεων, και ο Leclerc να κλειδώσει έτσι τη πρώτη νίκη της καριέρας του και η Ferrari να φέρει επιτέλους ένα τρόπαιο στο Maranello.
Ο Sebastian Vettel άλλαξε ελαστικά για να πάρει τουλάχιστον τον βαθμό του ταχύτερου γύρου, κάτι που κατάφερε με ευκολία, και τερμάτισε 4ος.

Οι υπόλοιπες ‘ιταλικές’ συμμετοχές?


Toro Rosso-Honda:
Η ομάδα από τη Faenza είχε ένα δύσκολο σαββατοκύριακο αλλά τουλάχιστον είδε τερματισμό με τα δύο αυτοκίνητα της στη δεκάδα με τον Kvyat στην 7η θέση και τον, άρτι αφιχθείς από την Red Bull, Gasly στην 9η.

Haas-Ferrari:
Η Αμερικανική ομάδα φέτος βρίσκεται σε δύσκολα νερά, με ένα οδηγικό δίδυμο, Romain Grosjean και Kevin Magnussen δύσκολα διαχειρίσιμο. Αυτό δυστυχώς για τον Team Principal Gunther Steiner θα επαναληφθεί και του χρόνου αφού τη θέση του Γάλλου θα καλύψει μάλλον ο Nico Hulkenberg που θα φέρει μεν εμπειρία μεγάλης ομάδας, στα χαρτιά τουλάχιστον, από τη Renault αλλά στις βαλίτσες του θα κουβαλάει με αρκετά κιλά …απέχθειας προς τον μελλοντικό team mate του Kevin Magnussen. Στον αγώνα δεν έκαναν τίποτα το ιδιαίτερο και ήταν εύκολη βορά των αντιπάλων με αποτέλεσμα να τερματίσουν στην 12η ,Magnussen, και 13η θέση, Grosjean.

Alfa Romeo Racing-Ferrari:
Η δεύτερη ομάδα του πάλαι ποτέ Gruppo, νυν FCA, στην F1 είχε όλα τα φόντα να λάμψει στο Βέλγιο και να φέρει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, με δύο αυτοκίνητα στη δεκάδα, αλλά η υπεραισιοδοξία του Max Verstappen στο πρώτο γύρο και η υπερβολική προσπάθεια του Giovinazzi, στον προτελευταίο, έφεραν δύο συγκρούσεις που κατέστρεψαν τον αγώνα τον Ίταλοελβετών που συνέλεξαν μονάδα δύο εγκαταλείψεις και αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε ζημιές…

Επόμενος αγώνας στην ‘έδρα μας’, στη Monza το επόμενο Σαββατοκύριακο. Επιστρέψαμε!

Νίκος Κουμπής

 



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


'Ε-ΠΙ-ΤΕ-ΛΟΥΣ!' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved