Mattia Binotto: Δεν είμαι μόνος, έχω την υποστήριξη της ηγεσίας και εμπιστεύομαι τους ανθρώπους μου

Ο Mattia Binotto βρίσκεται σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση, δεδομένης της καταστροφικής χρονιάς που διανύει η Scuderia Ferrari στο φετινό Πρωτάθλημα Formula 1. Και το κακό είναι πως με το πάγωμα των κανονισμών η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί το 2021.
Πολλοί τον αμφισβητούν και οι Ιταλοί Tifosi ήδη ζητούν το κεφάλι του σε ασημένιο πιάτο αλλά, τουλάχιστον προς το παρόν, φαίνεται να απολαμβάνει της εμπιστοσύνης της οικογενείας Agnelli και του Louis Camilleri.

Χθες παραχώρησε μια συνέντευξη στην Corriere della Sera και στους δημοσιογράφους Daniele Sparisci και Giorgio Terruzzi, και σας την παραθέτουμε μεταφρασμένη:

Mattia Binotto, εσείς κοιμάστε τα βράδια?
Πολύ βαθιά

Monza: γιατί θα μπορούσε να πάει άσχημα όπως το Spa, και γιατί καλύτερα?
θα μπορούσε να πάει σαν το Βέλγιο γιατί τα αδύνατα σημεία μας βρίσκονται στον κινητήρα. Θα μπορούσε να πάει καλύτερα γιατί το Spa είναι πιο αυστηρό για την αεροδυναμική. Επίσης από την Monza θα υπάρχουν νέοι κανόνες: μπορεί να χρησιμοποιθεί μια και μοναδική χαρτογράφηση για δοκιμές και αγώνα. Θα έπρεπε να μας δώσει κάποιο ατού.

Λιγότερα άλογα στον κινητήρα. Και μετά? ποια είναι τα λάθη στο σχεδιασμό αυτή της Ferrari?
Γεννήθηκε για να βρούμε μεγαλύτερο αεροδυναμικό φορτίο γνωρίζοντας πως μπορούσαμε να υπολογίσουμε σε ένα ανώτερο κινητήρα. Ύστερα ήρθανε οι τεχνικές οδηγίες και βρεθήκαμε με ένα αυτοκίνητο με μεγάλη αντίσταση και λίγους ίππους. Από την πρόσθεση των δύο πραγμάτων γεννήθηκε το πρόβλημα

Μα είναι δυνατόν να χαθεί ένα δευτερόλεπτο σε μια χρονιά? Εξηγήστε μας αυτή τη ‘τιμωρία’ της FIA
Δεν είναι μια τιμωρία γιατί έπληξε όλες τις ομάδες. Όλοι οι τεχνικοί κινητήρων χάσανε απόδοση, ποιος περισσότερο και ποιος λιγότερο. Το 2019 καλύπταμε τις αδυναμίες του αυτοκινήτου με τον κινητήρα.

Και γιατί δεν εργαστήκατε για να βελτιώσετε το σασί?
Το κάναμε, αλλά έχοντας κατά νου εκείνο το πλεονέκτημα ιπποδύναμης, που ύστερα εξαφανίστηκε. Και όταν το συνειδητοποιήσαμε ήταν πλέον αργά.

Πότε μάθατε ότι δεν θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε δεδομένα συστήματα στην Power Unit?
Προς τα τέλη του 2019 με αρχές του 2020, και όταν μπορούσαμε να αρχίσουμε τις διορθωτικές κινήσεις ήρθε το Covid και ύστερα το πάγωμα των κανονισμών και βρεθήκαμε σε αυτή τη κατάσταση.

Εμπιστεύεστε την ομάδα σας η ζητάτε ενίσχυση?
Ναι, αλλά στην F1 δεν είσαι ποτέ ικανοποιημένος. Πάντα υπάρχει η θέληση για νέες προσθήκες.

Γιατί οι ίδιοι άνθρωποι που σχεδίασαν αυτό και το προηγούμενο μονοθέσιο θα μπορούσαν να σχεδιάσουν ένα που θα διεκδικεί νίκες στο μέλλον?
Γιατί αυτοί είναι που τα τελευταία πέντε χρόνια πλησίασαν περισσότερο την Mercedes, φτάνοντας να διεκδικούν τον τίτλο.

Πολλή κριτική. Τι σας ενοχλεί περισσότερο?
Οι επιφάνεια κάποιον συζητήσεων. Αντιθέτως η εποικοδομητική κριτική είναι καλοδεχούμενη.

Το 2021 θα είναι πιο κοντά στο 2020 η στο 2018, όταν παλεύατε μέχρι τέλους για τον τίτλο?
Το επόμενο μονοθέσιο θα είναι αναγκαστικά μια εξέλιξη του φετινού, λόγω του μπλοκ των κανονισμών. Αλλά υπάρχουν κάποιες ευκαιρίες: ο κινητήρας θα είναι ολοκαίνουργιος, τον δοκιμάζουμε στον πάγκο εδώ και μήνες, τον υπολογίζουμε. Αυτές τις μέρες επίσης συζητιέται στο Παγκόσμιο Συμβούλιο ένα σημαντικό ψήφισμα για μια σημαντική αεροδυναμική αλλαγή, με αλλαγές κυρίως στο πίσω μέρος. Είναι μια ευκαιρία προς εκμετάλλευση.

Αισθάνεστε η αισθανθήκατε σε κίνδυνο?
Ειλικρινά ποτέ, γιατί έχω την στήριξη της διοίκησης. Όμως έβαλα ο ίδιος τον εαυτό μου σε αμφισβήτηση, συλλογίστηκα για το αν είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος για Team Principal.

Και σε τι συμπέρασμα φτάσατε?
Θα μπορούσα να τα είχα καταφέρει καλύτερα σε κάποιους τομείς. Η αναδιοργάνωση του τεχνικού τμήματος έπρεπε να είχε γίνει νωρίτερα. Αλλά πιστεύω ότι τα 25 χρόνια εμπειρίας μου και η βαθιά γνώση της εταιρίας μου επιτρέπουν να είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος για τη θέση.

Πολλοί λένε: “ο Binotto είναι μόνος, η διοίκηση είναι απομακρυσμένη”
Είναι απο τα πλέον λανθασμένα πράγματα που ακούω. Δεν είμαι μόνος, σας διαβεβαιώνω. Με τον Louis Camilleri μιλάμε πολλές φορές την ημέρα και με τον John Elkann έχουμε τακτική επικοινωνία. Δέχομαι τις συμβουλές τους, σίγουρα το μοντέλο διοίκησης τους είναι διαφορετικό απ’ότι είχαμε συνηθίσει, αλλά δεν είμαι μόνος. Καθόλου.

Και τις σας είπε ο John Elkann μετά το Βελγικό GP?
Ήθελε να κατανοήσει γιατί πήγαμε τόσο άσχημα. Ρώτησε αν βελτιωνόμαστε η αν η κατάσταση χειροτερεύει, ζήτησε να αναλύσουμε τα δεδομένα και να πως μπορεί να βοηθήσει.

Γεννηθήκατε σαν τεχνικός, αλλά η μοναδική νίκη είναι στη πολιτική. Μήπως οι διαπραγματεύσεις για την Συμφωνία Ομόνοιας σας απέσπασαν την προσοχή από την διοίκηση της ομάδας?
Σαν Team Principal ο πρώτος ρόλος δεν είναι τεχνικός. Δουλέψαμε στην ανανέωση του Charles, στην πρόσληψη του Sainz και σε άλλα μέτωπα. Ίσως με το να είμαι λιγότερο τεχνικός δεν μας βοήθησε στις τεχνικές οδηγίες αλλά μην ξεχνάτε ότι έγινα Team Principal χωρίς προειδοποίηση πριν ενάμιση χρόνο. Χρειάζεται χρόνος, δίνεται σε όλους τους νικητήριους κύκλους. Αν σκεφτώ την Ferrari του 1995 και εκείνη του 2000, είχαν αλλάξει πολλά πράγματα. Αυτή δεν θα είναι η τελευταία αναδιοργάνωση.

Είναι ένα επάγγελμα που μαθαίνεται αυτό του Team Principal?
Ναι, όπως όλα τα επαγγέλματα. Και είναι το πιο ωραίο κίνητρο

Γιατί ο Toto Wolff τα έχει τόσο μαζί σας και αναφέρατε σε εσάς τόσο συχνά?
Πρώτα απ’όλα γιατί έχουμε διαφορετικό τρόπο διοίκησης, εγώ δεν μιλάω ποτέ για τους άλλους. Και έπειτα γιατί η Ferrari είναι η Ferrari, όλοι θέλουν να πουν τη γνώμη τους. Και για εκείνον αντιπροσωπεύει κάτι ξεχωριστό. Και τέλος γιατί εγώ είμαι ένας από τους λίγους που δεν του λένε πάντα “ναι”.

Ο Leclerc είναι δυνατός και φιλόδοξος. Φοβάστε ότι μπορεί να φύγει αν απουσιάζει ένα νικητήριο μονοθέσιο?
Μεγάλωσε μαζί μας. Γνωρίζει τις αξίες της ομάδας και είναι πολύ δεμένος με αυτήν. Είναι μέρος μιας ξεχωριστής οικογένειας και το γνωρίζει. Αυτή η χρονιά είναι σημαντική και ελπίζω κάποτε να μπορεί να πει “εκείνες οι δυσκολίες μου ήταν χρήσιμες”. Συχνά του μιλάω για τον Schumacher, ήρθε το 1996 και νίκησε το 2000, ο Charles θα μπορούσε να το επαναλάβει.

Vettel. Στη θέση του δεν θα καθόσασταν σπίτι εν αναμονή νέας ομάδας?
Μα όχι, αυτή είναι η ζωή του. Χαίρεται να αγωνίζεται. Και όχι μόνο: σε αυτή τη φάση αποδεικνύει πόσο καλός άνθρωπος είναι: η ομάδα αυτά τα χρόνια του έδωσε πολλά και αισθάνεται ότι πρέπει να ανταποδώσει. Η θέληση του να συμβάλλει στην βελτίωση της ομάδας είναι πολύ ισχυρή.

Θα επαναλαμβάνατε την απόφαση σας να διακόψετε τη συνεργασία σας τόσο νωρίς?
Ναι, είμαι πεπεισμένος. Δεν ήταν καν τόσο νωρίς, ήταν τον Απρίλιο. Τον αγαπάμε και θέλαμε να έχει τον χρόνο και την δυνατότητα να αναδιοργανωθεί. Ξανακοιτάζοντας τα γεγονότα δεν βρήκα έναν Sebastian αποθαρρυμένο.

Ο Hamilton ένα βήμα πριν τα ρεκόρ του Schumacher. Είναι κάτι που σας ενοχλεί η αξίζει χειροκρότημα?
Αξίζει το χειροκρότημα σίγουρα, είναι ένα εξαιρετικό ταλέντο. Αλλά προφανώς είμαι συναισθηματικά δεμένος με εκείνα τα ρεκόρ.

Ο Robert Shwartzman είναι πρωτοπόρος στην F2 στο ντεμπούτο του. Έρχεται από την Ακαδημία Ferrari, είναι ο νέος Leclerc?
Είχε μια εξαιρετική αρχή, δεν έκανε μόνο poles και νίκες. Η συνέχεια είναι σημαντική για να κατανοήσουμε κάποια πράγματα.

Και ο Mick Schumacher τι πήρε από τον μπαμπά του και τι όχι?
Την θέληση, τη δέσμευση, την περιέργεια και την συνέπεια. Αλλά ο πατέρας του παραμένει ένας από τους καλύτερους όλων των εποχών.

Υπόθεση Racing Point: μείνατε η μοναδική ομάδα που κάνει ένσταση, που θέλετε να καταλήξετε?
Ζητούμε εξηγήσεις και διαφάνεια από την FIA. Αν τις λάβουμε θα μπορούσαμε και να αποσύρουμε την ένσταση.

Στο μεταξύ εκείνοι τρέχουν…
Είναι σημαντικότερο να προφυλάξουμε το 2021 παρά τη φετινή σεζόν, έτσι όπως πάνε τα πράγματα. Η ένσταση έχει αυτό το πνεύμα

Στην νέα δομή ο Rory Byrne θα έχει αυξημένες αρμοδιότητες, είναι πλέον 76 ετών και απέχει από την F1 κάποια χρόνια. Γιατί θα έπρεπε να δώσει τις σωστές συμβουλές?
Δεν απομακρύνθηκε ποτέ, πάντα μας βοήθησε με πάθος και τεκμηρίωση. Το 2022 ξεκινάμε από λευκό χαρτί και χρειαζόμαστε ανθρώπους με εμπειρία.

Ποιο είναι το σημαντικότερο πράγμα που σας μετέφερε ο Marchionne?
Ναι παίρνεις ρίσκα και να προκαλείς το αδύνατο.

Η πιο ωραία ανάμνηση στην καριέρα σας στη Ferrari?
Η νίκη του Charles στη Monza

Το μεγαλύτερο λάθος σας σαν Team Principal?
Ο σχεδιασμός του φετινού μονοθεσίου

Και πως μπορούμε να γεμίσουμε το μισοάδειο ποτήρι της φετινής Ferrari?
Είμαστε μέρος μια ξεχωριστής ιστορίας. Το Cavallino θα υπάρχει πάντα για να αγωνίζεται στην κορυφή. Είμαστε η ομάδα που επενδύει περισσότερο για την ανάκαμψη.

Μετάφραση: Νίκος Κουμπής

Αυθεντική έκδοση στην Corriere della Sera

 

 



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


'Mattia Binotto: Δεν είμαι μόνος, έχω την υποστήριξη της ηγεσίας και εμπιστεύομαι τους ανθρώπους μου' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved