To 2018 η νέα Alfa Romeo ‘Alfetta’?

Πριν λίγο καιρό στελέχη της Alfa Romeo είχαν δηλώσει πως πρέπει να αναμένουμε ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο μέχρι να συμπληρωθεί μια γκάμα ανταγωνιστική σε κάθε κατηγορία.

Το 2016 ήταν η Giulia, φέτος η Stelvio και για την επόμενη χρονιά μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε την ναυαρχίδα της φίρμας, φυσική διάδοχο των 164 και 166, την οποία θα ακολουθήσει και το αντίστοιχο Crossover που θα βάλει στο στόχαστρο την BMW X5 και την Porsche Cayenne.

Πρόθεση της FCA είναι να χτιστεί ένα διεθνές προφίλ για την Alfa Romeo που θα την θέσει απ’ευθείας αντίπαλο των BMW, Audi και μερικώς της Porsche ώστε να αφήσει χώρο στην Maserati για να αποτελέσει την επιλογή πολυτελείας στα δυναμικά και exclusive μοντέλα ανώτερων κατηγοριών.

Για να γίνει αυτό χρειάζονται μοντέλα με προστιθέμενη αξία που προσδίδουν το απαραίτητο κύρος σε μια μάρκα, όπως η μεσαία anti-3 series Giulia και η μεσαία-μεγάλη μπερλίνα anti-5 series ‘Alfetta‘ που θα ακολουθήσει, για να εδραιωθεί η Alfa Romeo στην παραδοσιακή πελατεία που αναζητά την ‘λιμουζίνα’, κυρίως στις τεράστιες αγορές των ΗΠΑ και Κίνα. Τα αντίστοιχα SUV‘s θα υπάρχουν για να πραγματοποιήσουν τον απαραίτητο όγκο πωλήσεων.

Για να πετύχει τον στόχο της η νέα ‘Alfetta‘ (ΑΝ θα είναι αυτό το όνομα της) θα ακολουθήσει το παράδειγμα του leader της κατηγορίας, δηλαδή την BMW σειρά 5, άρα θα πρέπει να αναμένουμε ένα μεγάλο αυτοκίνητο με μήκος περίπου 5 μέτρων και πλάτους σχεδόν 2 και με γκάμα κινητήρων που θα επεκτείνεται και πέρα από αυτούς που διαθέτει η Giulia. Στη βάση θα υπάρχουν οι 2.0 tb και 2.2 td ενώ θα πρέπει να θεωρείται σχεδόν σίγουρη η διάθεση της και με τον νέο 2.0 biturbo 350 ίππων που αναμένεται αργότερα φέτος, και μια έκδοση με τον V6 Turbodiesel 3.0 της VM Motori που εφοδιάζει τις Maserati.

Όσων αφορά τον V6 2.9 και την έκδοση Quadrifoglio υπάρχουν δύο εκδοχές: η πρώτη είναι να διατηρηθεί ο κινητήρας της Giulia, αλλά με μεγαλύτερη ιπποδύναμη, για την Alfetta Quadrifoglio. Η δεύτερη, και πιο ενδιαφέρουσα, είναι να διατεθεί ο γνωστός biturbo V6 σε μια de-tuned εκδοχή περίπου 450 ίππων για να τεθεί αντίπαλος της Μ550 XDrive και στην κορυφαία έκδοση του να …αποκτήσει εκ νέου τους δύο κυλίνδρους που άφησε όταν έφυγε από το Maranello και να υπάρχει ένας V8 biturbo. Αυτή την φορά η συγγένεια με τον κινητήρα F154 των Ferrari California T και 488 GTB θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη, ώστε με απόδοση περίπου 600+ ίππων να μπορεί να είναι σοβαρός αντίπαλος των BMW M5 και Audi RS6.

Προσωπικά, και αν ήμουν στην θέση της Διοίκησης της FCA, θα επέλεγα την δεύτερη λύση καθώς η Alfa Romeo οφείλει να χτυπήσει στα ίσια και σε όλα τα μέτωπα τους αντιπάλους της και να  υπενθυμίσει στον κόσμο πως εκτός από V6 διαθέτει την απαραίτητη εμπειρία και σε V8 κινητήρες, έστω με την βοήθεια της Ferrari. Ο V6 έχει αποδεδειγμένα τεράστια περιθώρια απόδοσης, κυκλοφορεί μάλιστα μουλάρι Giulia Q4 με περίπου 750 ίππους ως test car, αλλά ο όπως και να έχει ένας V8 διαθέτει προστιθέμενο κύρος. Όσων αφορά για το αν μια Alfetta Quadrifoglio θα κανιβάλιζε τις πωλήσεις της Maserati Quattroporte η απάντηση είναι σαφής: όχι. Οι πελάτες της Maserati προέρχονται κυρίως από την Mercedes, την Lexus η από μη-Μ μεγάλα μοντέλα της BMW και αναζητούν επιδόσεις σε συνδυασμό με την διακριτική πολυτέλεια, όπως πχ σε μια Porsche Panamera. Άλλωστε ούτε η Giulia φαίνεται να έχει κόψει την φόρα της Ghibli καθώς απευθύνονται σε εντελώς διαφορετικό κοινό.

Μία ενδεχόμενη Alfetta Quadrifoglio V8 των 600+ ίππων θα ήταν σαφέστατα πιο σπορ και θορυβώδης από μια Maserati Quattroporte, και θα πλησίαζε ακόμα περισσότερο τον όρο ‘τετράθυρη Ferrari‘, τιμώντας έτσι ακόμα και την ιστορία της φίρμας, αφού είναι γνωστό πως το εργοστάσιο ονείρων από το Maranello ξεκίνησε την ζωή του ως το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo.

Όλα αυτά βέβαια παραμένουν εικασίες βασισμένες σε δημοσιεύματα και διαρροές… Αν το πλάνο ισχύσει κανονικά, και φαίνεται πως για πρώτη φορά στην ιστορία της FCA τα πλάνα δεν είναι απλώς ασκήσεις επί χάρτου, τα πρώτα μουλάρια θα κάνουν την εμφάνιση τους μετά το καλοκαίρι.

Νίκος Κουμπής

ΥΓ η φωτογραφία αποτελεί ένα render με βάση την Giulia και δεν έχει καμία σχέση με την πρόταση των σχεδιαστών της Alfa Romeo για την νέα ναυαρχίδα της φίρμας.

 



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved