Το internet έχει βουίξει εδώ και κάποιο καιρό, και η είδηση αναπαράχθηκε απο όλα τα μέσα, ηλεκτρονικά και μη, του ειδικού τύπου αλλά εμείς, εσκεμμένα, αποφασίσαμε να μην πούμε τίποτα γιατί φιλόδοξα Projects έχουν ακυρωθεί υπερβολικά πολλές φορές και, η αλήθεια είναι, πως άθελα μας γινόμαστε ‘παραμυθάδες’.
Σκοπός μας δεν είναι να μεταφέρουμε πρώτοι την είδηση, δεν γίνεται άλλωστε καθώς δεν έχουμε τα ίδια μέσα με τους επαγγελματίες του χώρου, αλλά να την μεταφέρουμε όσο το δυνατόν πιο σωστά και μέσα απο το πρίσμα του ιταλόφιλου βενζινοαίματου.
Ο λόγος λοιπόν για την επερχόμενη Alfa Romeo Giulia GTA που ήταν προγραμματισμένο να παρουσιαστεί στο Σαλόνι της Γενεύης στις 3/3/2020. Το Σαλόνι ακυρώθηκε λόγο κωρονοϊού, σε συνέχεια της παγκόσμιας υστερίας, και έτσι η Alfa Romeo θα προχωρήσει στη παρουσίαση με διαφορετικό τρόπο.
Η ιστορία της Giulia GTA δεν είναι καινούργια και έρχεται ήδη απο τους πρώτους μήνες μετά την παρουσίαση της Quadrifoglio, το 2015. Τότε ο Fabio Francia, όταν κατέρριψε (βασικά συνέτριψε) το ρεκόρ της BMW M4 στο Nurburgring είχε δηλώσει πως το ίδιο αυτοκίνητο είχε ακόμα μερικά δλ να λιμάρει και πρότεινε στους μηχανικούς μια ακόμα πιο άγρια ρύθμιση για να ορίσουν ένα benchmark που θα έκανε πολύ καιρό να καταρριφθεί.
Οι δοκιμές άρχισαν με ένα πρωτότυπο που ήταν εμφανισιακά παρόμοιο με την ‘κανονική’ Quadrifoglio, εκτός από μια μεγαλύτερη πίσω αεροτομή και ένα πιο έντονο splitter εμπρός. Οι σημαντικές διαφορές είχαν γίνει κάτω από το καπό όπου ο V6 Biturbo, με άλλη χαρτογράφηση και ίσως διαφορετικά Turbo, απέδιδε πάνω απο 550 ίππους ενώ και η ανάρτηση είχε διαφορετική ρύθμιση.
Όπως όμως πολύ συχνά συμβαίνει με την Alfa Romeo, το project δεν προχώρησε και μας έμεινε η απορία για το τι θα έκανε η Giulia GTA, μαζί με το τι θα έκανε εκείνη η Quadrifoglio Q4 που δοκιμάστηκε αλλά ποτέ δεν είδαμε…
Τα χρόνια πέρασαν, και λίγο πριν ο Marchionne αφήσει τον μάταιο τούτο κόσμο, και την δουλειά στη μέση, ανακοινώθηκε η εξέλιξη μιας GTV (εύκολη δουλειά, το σασί και τα μοτέρ είναι έτοιμα) αλλά και μιας νέας 8C που θα είχε τον V6 (…ακυρώνοντας το όνομα της) της Giulia, με νέες κεφαλές Twin Spark, τοποθετημένο στο κέντρο και με τη βοήθεια ηλεκτροκινητήρα θα ξεπερνούσε τους 700 ίππους για να γίνει το Halo Car της φίρμας για την επόμενη δεκαετία.
Τελικά, για άλλη μια φορά, η Alfa Romeo θυσιάστηκε, η GTV πήγε στον κάδο και το project 8C απλώς άλλαξε brand και θα παρουσιαστεί σε λίγο καιρό με τα σήματα της Maserati. Οι τεχνικοί της Alfa Romeo όμως φαίνεται πως ζήτησαν, και πήραν, το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν τον κινητήρα που οι ίδιοι εξέλιξαν και να τον βάλουν κάτω απο το καπό της Giulia GTA που είχαν έτοιμη στο γκαράζ.
Η διοίκηση έδωσε το OK και έτσι η GTA ξύπνησε πάλι. το έργο ήταν εύκολο γιατί δεν μετέφεραν τον ηλεκτροκινητήρα οπότε δεν χρειάστηκε να περιμένουν την ανανεωμένη εκδοχή του ‘Giorgio‘ που κάνει χώρο για υβριδικό σύστημα, όμως η μεγαλύτερη απόδοση (μιλάμε για 620 ίππους περίπου) άνοιξε την όρεξη για ακόμα πιο άγριο set up που χρειάζεται φαρδύτερα μετατρόχια, άρα και πιο επιθετικό και ελαφρύτερο κατά 100 κιλά αμάξωμα.
Αυτό που όμως δεν περιμέναμε είναι ότι η FCA μάλλον ενέκρινε και την εκδοχή GTAm που θα είναι εντελώς track oriented, κάτι σαν την Porsche GT3 RS για να συνεννοηθούμε, που θα έχει φτερά με πριτσίνια, η μάλλον έτσι άφησε να εννοηθεί η Alfa Romeo με το Teaser της, και ακόμα χαμηλότερο βάρος, δεν θα έχει πίσω καθίσματα και θα εφοδιάζεται με εργοστασιακό μισό roll cage.
Το τέρας έρχεται!
Νίκος Κουμπής
'Μαζί με την GTA θα έρθει και η GTAm?' has no comments
Be the first to comment this post!