Κάποιος ξέχασε μια Giulietta SZ στο υπόγειο….

Κατά καιρούς διαβάζουμε για απίστευτα barn finds και πάντα αναρωτιόμαστε ‘Μα καλά! Τι υπάρχει εκεί έξω?’ ε, προφανώς εκτός από την αλήθεια του Fox Mulder υπάρχουν και αρκετά εξωτικά και κλασικά αυτοκίνητα που για άγνωστες και ακατανόητες αιτίες έμειναν ξεχασμένα σε υπόγεια η αχυρώνες και αναμένουν να βρεθούν από τυχαίους επισκέπτες η από τους Indiana Jones της αυτοκίνησης, όπως ο ‘δικός μας’ Βασίλειος Παπαΐδης.

Το τελευταίο αυτοκίνητο που βρέθηκε είναι μια σπανιότατη Alfa Romeo Giulia Sport Zagato που έμεινε ξεχασμένη σε ένα υπόγειο για 35 χρόνια γιατί, άκουσον άκουσον, είχε χαλάσει το ασανσέρ! Ο ιδιοκτήτης της ήταν ένας μηχανικός στο Τορίνο που όταν αναχώρησε από τον μάταιο τούτο κόσμο δεν άφησε γραπτή διαθήκη και δεν είχε άμεσους κληρονόμους με αποτέλεσμα το Δημόσιο να γίνει ο νόμιμος κάτοχος της περιουσίας του.

Με μεγάλη έκπληξη των δικαστικών λειτουργών που ανέλαβαν την καταγραφή των αντικειμένων στο κτίριο του μηχανικού, βρέθηκε στο υπόγειο μια Giulietta SZ σε άριστη κατάσταση, παρά την πολύ σκόνη που την σκέπαζε και την πάτινα του χρόνου που τις έδινε μια θλιμμένη και νοσταλγική όψη.

Θυμίζουμε πως η Giulietta SZ παράχθηκε μεταξύ 1959 και 1961 από την Carrozzeria Zagato και βασιζόταν στα μηχανικά μέρη της Giulietta Sprint Veloce. Η γέννηση της SZ ήταν επεισοδιακή, καθώς η ιδέα για την δημιουργία της ανήκε στους gentlemen driver αδελφούς Dore και Carlo Leto di Priolo που όταν κατέστρεψαν την δική του Giulietta Sprint Veloce στην Mille Miglia του 1956 απευθύνθηκαν στον Elio Zagato για να τους κατασκευάσει ένα νέο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας σαν βάση τα απομεινάρια του δικού τους.

Ο Zagato σχεδίασε ένα νέο σωληνωτό πλαίσιο και το έντυσε με ένα αλουμινένιο αμάξωμα εξοικονομώντας 135 κιλά βάρους σε σχέση με το coupe’ του Bertone και εξασφαλίζοντας έτσι στο μικρό και ευέλικτο αυτοκίνητο ακόμα καλύτερες επιδόσεις.

Το αγωνιστικό ντεμπούτο του νέου αυτοκινήτου έγινε στην Monza του 1956 με την ονομασία ‘Giulietta Sprint Veloce Zagato‘ όπου και κέρδισε το Πανευρωπαϊκό Κύπελλο. Η Alfa Romeo, με αφορμή τη νίκη αυτή, παρήγγειλε από την Zagato μια περιορισμένη σειρά και το αυτοκίνητο παραγωγής εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι της Γενεύης του 1959 έχοντας ελάχιστες διαφορές σε σχέση με το αρχικό πρωτότυπο, όπως τα κανονικά χερούλια στις πόρτες, οι πιο στρογγυλεμένοι θόλοι στους εμπρός τροχούς και την απουσία καλυμμάτων στα εμπρός φανάρια.

Η Carrozzeria Zagato παρήγαγε συνολικά 210 αυτοκίνητα σε δύο εκδόσεις, η ‘coda tonda‘ με την στρογγυλεμένη ουρά, όπως αυτή που βρέθηκε στο υπόγειο, και η ‘coda tronca‘ με κοφτή ουρά για καλύτερη αεροδυναμική.

Ακόμα στο στρώσιμο είναι, σύμφωνα με το αυτοκόλλητο!

Η Giulietta της ιστορίας μας αφού πλύθηκε σχολαστικά και προετοιμάστηκε, χωρίς να γίνει κάποια αναπαλαίωση, πουλήθηκε σήμερα σε δημοπρασία στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 567.000€!

Νίκος Κουμπής

Πηγή: Alfa Romeo Giulia & 105-series facebook

 



Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


'Κάποιος ξέχασε μια Giulietta SZ στο υπόγειο….' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved | Hosting by ComboWeb