Όταν αναφερόμαστε στην πλούσια αγωνιστική ιστορία της Alfa Romeo εμείς οι νεότεροι πολλές φορές δίνουμε ιδιαίτερο βάρος στην εποποιία του DTM με την 155 V6Ti που προετοίμασε η Alfa Corse του Giorgio Pianta, ίσως η τελευταία ενσάρκωση της μυθικής Autodelta του Carlo Chiti.
Συχνά αναφερόμαστε στον τίτλο του Larini το 1993, όταν τα έβαλε με τις Ηνωμένες Δυνάμεις των Mercedes, επισήμων και ‘ιδιωτικών’, και βγήκε νικητής κάνοντας ρεκόρ νικών. Για τους πιο παλιούς μάλιστα η απόλυτη ευχαρίστιση ήταν η διπλή νίκη του Nicola στο Nurburgring εκείνης της χρονιάς, όταν και έσβησε κάθε ελπίδα διάκρισης των ασημένιων βελών στον τελευταίο αγώνα του θεσμού στην ‘Πράσινη Κόλαση’, θυμίζοντας στους fans του Biscione την μεγαλειώδη νίκη του Tazio Nuvolari του 1935 στην ίδια πίστα.
Αυτό που όμως διαφεύγει απο τους περισσότερους είναι πως η Alfa Romeo την επόμενη χρονιά θα είχε κάνει κατά πάσα πιθανότητα το double δια χειρός Alessandro Nannini αν η Mercedes δεν έπαιζε το πλέον χυδαίο χαρτί της για να στερήσει απο την Ιταλική ομάδα τον τίτλο.
Ας πάρουμε τα πράγματα απο την αρχή όμως.
Μετά την απόλυτη επικράτηση της Alfa Romeo 155 V6 Ti ήδη απο το ντεμπούτο της στο DTM η Mercedes, αφού για να μετριάσει τις εντυπώσεις άφησε να εννοηθεί στα media πως η 190 Evo Class 1 ήταν ένα ‘παλιό’ αυτοκίνητο (κάτι που ασφαλώς και ΔΕΝ ισχύει καθώς η 190 του 1993 μοιραζόταν με εκείνη του 1992 μόνο τις πόρτες και την οροφή…) και γι’αυτό ηττήθηκε απο την Alfa Corse, παρουσίασε την νέα Mercedes C Class AMG Class 1.
Το νέο ‘ασημένιο βέλος’ των γερμανών, που ήδη ετοίμαζαν επάνοδο ακόμα και στην Formula 1 για να αποτινάξουν το συντηρητικό προφίλ τους, είχε όλα τα εχέγγυα για να εκθρωνίσει την 155 V6 Ti απο την κορυφή αλλά για να το ‘σιγουρέψουν’ οι ιθύνοντες της Mercedes το πήγαν λίγο παρακάτω με τεχνικές λύσεις που παρ’ότι ξεπερνούσαν τα όρια των κανονσιμών πάντα έβγαιναν νόμιμα έπειτα απο έλεγχο, σε βαθμό που απο ένα σημείο και πέρα η Alfa Romeo να σταματήσει πλέον να κάνει ενστάσεις…
Κλασικό παράδειγμα ήταν το κινούμενο έρμα, που τοποθετούταν πάνω σε ράγες και ανάλογα με την επιτάχυνση η την επιβράδυνση μπορούσε να αλλάζει θέση για να βελτιώνει την κατανομή, κάτι που οι αρxές του DTM ποτέ δεν εξακρίβωσαν γιατί έλεγχαν το αμάξι …εν στάσει.
Επίσης η Mercedes φρόντησε να ‘πλυμμηρίσει’ το grid με ιδιωτικές συμμετοχές που μπορούσαν να προμηθευτούν σασί και κινητήρες σε τιμές Lidl, σε αντίθεση με τα ακριβά τιμολόγια απο το Milano και μάλιστα και με γενναία πίστωση, δημιουργώντας έτσι ένα στρατό απο ‘βοηθούς’ που είχαν σκοπό να κάνουν τη ζωή κόλαση στους πιλότους της Alfa Romeo Squadra Corse.
Με αυτά και με αυτά η χρονιά του 1994 ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική και έτσι ο Alessandro Nannini και ο Klaus Ludwig ισοβαθμούσαν στη κορυφή της κατάταξης όταν έφτασαν στο τελευταίο αγώνα της σεζόν στο Alemannenring στο Singen.
Στον πρώτο αγώνα κέρισε ο Nicola Larini μπροστά απο τον Stefano Modena την ώρα που οι Nannini και Ludwig εγκατέλειψαν, όμως φάνηκε σε όλους πως στην κοντή πίστα των μόλις 2.8 χιλιομέτρων, οι Alfa Romeo είναι απλά άπιαστες.
Στον δεύτερο αγώνα οι 155 ήταν κυριολεκτικά σε άλλο πλανήτη και ο Alessandro Nannini βρισκόταν σε αυτό που στο χωριό μου λένε ‘in the zone’. Με σερί ταχύτερων γύρων και απίστευτων προσπεράσεων η 155 του μικρόσωμου Ιταλού, που ξεκίνησε απο την τελευταία θέση, πετούσε προς μια σίγουρη νίκη και την κατάκτηση του τίτλου, αφού ήταν μπροστά απο τον Ludwig κατά 1 ολόκληρο γύρο, μάλιστα καμία Mercedes δεν ήταν στον ίδιο γύρο με τις Alfa…
Tότε όμως ήταν που η Mercedes έδωσε το πιο χυδαίο team order σε μεγάλη διοργάνωση, μέχρι την εμετική έξοδο του Piquet Jr. στην F1 πολλά χρόνια αργότερα.
Ο Roland Asch, που ήταν ντουμπλαρισμένος, έλαβε την εντολή να σταματήσει τον Alessandro Nannini ώστε να επωφεληθεί ο Klaus Ludwig και να κατακτήσει τον τίτλο, και έτσι έγινε.
5 γύρους πριν το τέλος του αγώνα, στην πιο αργή στροφή της πίστας, ο Asch ‘έσπρωξε’ την Alfa Romeo του Nannini τόσο όσο χρειάστηκε για να τον αναγκάσει σε τετακέ και να χάσει πολλές θέσεις, και με αυτές τον τίτλο. Το σημείο ήταν το χειρότερο δυνατόν για τον πιλότο της Alfa Romeo που έπρεπε αναγκαστικά να περιμένει να περάσουν όλα τα υπόλοια αυτοκίνητα πριν κάνει αναστροφή και να ξαναμπεί στον αγώνα.
Ο Nannini μάλιστα έβγαλε τις ζώνες του και βγήκε φωνάζοντας απο το αυτοκίνητο για να πιαστεί στα χέρια με τον Asch, που είχε κάνει το ίδιο πράγμα και στο πρώτο αγώνα, αλλά εν τέλει αποφάσισε να πάρει άλλη εκδίκηση, πιο ιταλική.
Ίσιωσε το αυτοκίνητο και έφυγε σπινάροντας προς τα Pits της Alfa Corse όπου και απαίτησε αλλαγή ελαστικών, οι μηχανικοί έπραξαν με απορία και η 155 ξεχύθηκε στην πίστα.
Τρέχοντας σαν μανιασμένος ταύρος ο Nannini έδινε την εντύπωση του ανθρώπου που παλεύει για το ακατόρθωτο, να φτάσει πάλι στη κορυφή δηλαδή, αλλά ο στόχος του ήταν άλλος. Για εκείνους τους λίγους γύρους τα μάτια του Alessandro Nannini έψαχναν μονάχα ένα πράγμα, τη μαύρη σιλουέτα της C Class του Asch και όταν ο Ιταλός την εντόπισε η μοίρα του οδηγού της Mercedes είχε ήδη σφραγιστεί.
Ο Nannini τον σημάδεψε και τον εμβόλησε αφρενάριστος βγάζοντας τους δύο εκτός αγώνα και την 155 να επιστρέφει φλεγόμενη στα pits. Εκεί, μόλις σταμάτησε πρόχειρα το αυτοκίνητο ο Nannini βγήκε νευριασμένος και κατευθύνηκε στο Motor Home για να ξεθυμάνει, είναι σίγουρο πως αν απο την AMG Mercedes πήγαιναν για εξηγήσεις η όλη υπόθεση θα αποκτούσε ακόμα χειρότερη τροπή.
Στο τέλος του αγώνα οι αγωνοδίκες θέλησαν να τιμωρήσουν τον Nannini για αντιαθλητική συμπεριφορά και μάλιστα απειλήθηκε με αποκλεισμό απο την διοργάνωση της επόμενης χρονιάς, αυτό όμως δεν έγινε αφού και η Mercedes είχε, πολύ, λερωμένη τη φωλιά της.
Στο τέλος της ημέρας ο Nannini έχασε τον τίτλο αλλά πήρε την εκδίκηση του, δείχνοντας πως μπορεί να είναι ‘το καλό παιδί που ανέκαμψε απο φρικτό ατύχημα με ελικόπτερο‘ αλλά κάτω απο το χαμόγελο κρύβεται ένας σκληρός τύπος του στυλ ‘you toucha my car, I smasha yo’ face‘.
Για την ιστορία ο Roland Asch ανταμείφθηκε απο την ομάδα με την προαγωγή του σε πρώτο πιλότο και την κατάκτηση πολλών νικών στο DTM….
Δείτε το βίντεο μιας αντρικής υπόθεσης εκδίκησης, the Alfa way.
'DTM 1994: Όταν ο Alessandro τα πήρε στη κράνα!' has no comments
Be the first to comment this post!