Τι σημειώσαμε από τα Ελεύθερα Δοκιμαστικά και τις Κατατακτήριες εν όψει του 5ου αγώνα της χρονιάς, στο Miami.
…Free Practice1
Με γύρους που απαρτίζονταν από ταχύτερα sectors στα τελευταία λεπτά του #FP1 ο Γιώργης (ο Russell) και ο SirLewis βρέθηκαν στο 1-2 στο #MiamiGP (από 19ος κ 18ος που ήταν μέχρι εκείνη την στιγμή) με τις Mercedes.
3ος ο LEC 0,1″ εμπρός από minMax με 5ο τον SAI που χάλασε την τελευταία του προσπάθεια με τα (κρύα) μαλακά ελαστικά “χάνοντας ” την 1.
Ο Alo τραβάει και τον STR και οι 2 Aston ακολούθησαν την Alpine του Gasly που ήταν 6ος, 1″ μακριά από την κορυφή.
Όπως έχουμε ξαναδεί , μετά από καλή εμφάνιση του Perez χρεώνεται το κόστος δοκιμής οπότε ολοκλήρωσε 11ος.
Για καινούρια και αδούλευτη άσφαλτο μάλλον λίγα είδαμε με εξαίρεση το “έβγα” του Hulk στην Κ3 που διέκοψε και το session, την ώρα που ήταν ψηλά στην προσωρινή κατάταξη, αρκετά για να κρατήσει την 9η θέση στην λήξη του session.
Για τον λόγο αυτό και οι γύροι που έκαναν οι οδηγοί με τη σκληρή γόμα ήταν ελάχιστοι.
από αλλαγές :
Κολώνα τιμονιού στον RUS , αλλαγές στο πάτωμα των Ferrari, Alfa Romeo , Haas , εξαγωγές αέρα στα side pods των ΑΜ και τους … καθρέφτες της Alpha Tauri.
Έλεγχος έγινε στο κιβώτιο του LEC για φθορές αλλά παρόλα αυτά στο τέλος ζήτησε να ξαναεξεταστεί γιατί είχε αργές αλλαγές. [edit:κάτι που έγινε και, εν τέλει, αλλάχθηκε το κιβώτιο]
…
Free Practice2
Το #FP2 σαν-να-ηταν-μια-απο-τα-ίδια.
Οι Red Bull ανέβηκαν στο 1-4 παρόλο που o VER έκανε παράπονα εξ αρχής για την θέση οδήγησης και το Hans ενώ ο PER μάλλον δεν βρήκε ακόμη τον ιδανικό γύρο του.
???? Ο χρόνος του Max σε αυτές τις συνθήκες είναι ήδη 0,9″ ταχύτερος από την περσινή pole του LEC.
Οι Merc που εμφάνισαν porpoising (?) έδειξαν να επηρεάζονται περισσότερο από την κατάσταση της ασφάλτου και έτσι ο HAM βρέθηκε 7oς και ο RUS ολοκλήρωσε 14ος.
Στην Ferrari
Αθόρυβα ο SAI “έκανε τη δουλειά ” δοκίμασε γόμες και φορτίο και έφερε την Ferrari του 2η ενώ ο LEC διέκοψε και το session ???? καθώς βγήκε στην 7 υπερστρέφοντας στο περιθώριο της πίστας και έπεσε στα μαλακά κάνοντας ζημιά στην εμπρός αεροτομή. Παρόλα αυτά έμεινε στην P.3.
Charles Leclerc ???? Turn 8 barriers #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/Wp0luW0Q2K
— Formula 1 (@F1) May 5, 2023
Οι υπόλοιποι
5ος – 6ος οι ALO με την Aston Martin και NOR με την McLaren που με τα μαλακά βρήκαν τον ρυθμό τους στην άσφαλτο που απασχολεί όλες τις ομάδες.
Η 2η Aston, του STR βρέθηκε 8η και στην 9η η Alpine του OCO και στην 10η η Williams του ALB (που ήταν ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον Sargent που βρέθηκε τελευταίος)
H Alfa Romeo δεν δείχνει κάτι ιδιαίτερο κινούμενη στη μέση της 2ης δεκάδας, εδώ ανάμεσα στις Haas χωρίς ρίσκο σαν αυτά που έφεραν τις εξόδους στους HUL και MAG.
A big spin for K-Mag, and a lucky escape ????#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/Vxc7MtUFaj
— Formula 1 (@F1) May 5, 2023
Η άλλη Alpha , η Tauri , δεν δείχνει ικανή για κάτι καλύτερο εντός πίστας αλλά λανσάρει νέα κολεξιόν ρούχων στους χώρους του Σταδίου.
*ακολουθώντας το link προς την ομάδα μας στο facebook και το #tijF1news θα βρείτε την πλέον άμεση ενημέρωση που εντοπίζουμε…
…όπως τις αλλαγές στα μηχανικά μέρη των μονοθεσίων μέχρι τώρα ή/και τον απολογισμό της Pirelli από τα 2 σκέλη των Free Practice.
Free Practice3
Με μόνο αξιοσημείωτο την αλλαγή της πρόσφυσης της ασφάλτου όσο περνούσε η ώρα υπήρξαν κάποιοι που έδιναν συνέχεια αναφορά στους μηχανικούς ή θέαμα με τις υποστροφές και τις υπερστροφές τους.
Υπήρξαν και κάποιοι που -απλά-κατεβάζοντας συνεχώς το γυρολόγιό τους έκαναν fastest και στα 3 sectors, χωρίς να απειληθoυν από κάποιον άλλο σε όλη τη διαδικασία. Α ναι, ο Max Verstappen ήταν αυτός.
Το μήνυμα το πήρε και ο PER που έμεινε 0,5″ πίσω του και 3ος αφού στο 2-4 ήταν οι Ferrari, και ενώ καλοί χρόνοι σημειώθηκαν από τις Alpine, είδαμε τον ΒΟΤ στην 10αδα όπως και τον Hulk (με “παλιό ” σασί ) ενώ στα χαμηλά παιδεύτηκαν Mercedes και Aston Martin επιχειρώντας να βρουν ρυθμό με φορτίο.
*Τι πειράματα να κάνουν άραγε στην Merc (πάλι) με τις κολώνες του τιμονιού ??
**Ο Max είναι , ήδη, στο 3ο κιβώτιο για φέτος και η σεζόν είναι ακόμη στην αρχή της …
UPDATE
Τι έγινε στο
qualification
Q1
Μέσα με 1″ βρέθηκαν και οι 15 που πέρασαν στο Q2 με τους περισσότερους να σημειώνουν τον καλύτερό τους χρόνο στα τελευταία 2′ προσπαθώντας να βρουν την θέση τους σε “άδεια” πίστα. Μέχρι το 2λεπτο ακόμη και οι Merc ήταν στις επικίνδυνες θέσεις.
Σταθερά στην πρώτη 10άδα είδαμε ΚΑΙ τις 2 Haas ΚΑΙ τις 2 Alpine, αθόρυβα τον ΒΟΤ να γράφει 2ψήφιους γύρους και να έρχεται 7ος με 0,5″ από τον VER.
Η “στιγμή” του σκέλους ήταν 9′ πριν το τέλος όταν ο HAM παραλίγο νa περάσει μέσα από την HAAS του MAG στα φρένα για την 17 όντας στην ζώνη αποκλεισμού οπότε ξαναμπήκε στα pits για έλεγχο της εμπρός αεροτομής
ενώ ο ZHO παραλίγο να δει τα sidepods της sf-23 του LEC από πολύ πολύ κοντά σε μία παρόμοια φάση.
Τελικά αυτοί που αποκλείστηκαν ήταν οι Norris, Tsunoda, Stroll, Piastri και Sargeant, και αν για την Alpha Tauri ήταν λίγο-πολύ αναμενόμενο η θέση της μίας Aston Martin και των δύο McLaren τονίζει τις μικρές λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά.
Q2
Από το άνοιγμα του session ο VER έθεσε τον πήχη στο 1:27.110 και το κράτησε μέχρι που “έσπασε” το 1:27 ο LEC με 1:26.964 στην τελευταία του προσπάθεια μόνο και μόνο για να χάσει ξανά την 1η θέση από τον Max.
Ο ALO 3ος μπήκε σφήνα στις Ferrari και o BOT διατήρησε την 7η πίσω από PER και OCO.
Η εσωτερική μάχη στην Haas βρήκε τον MAG 9o και τον HUL 12ο να μένει εκτός.
Οι Merc πάλι έμειναν στα pits και εκτός 10άδας μέχρι 2′ πριν το τέλος και ενώ ο RUS πέρασε οριακά 10ος ο HAM δεν ζέστανε τα λάστιχα, δεν βρήκε άδειο τον δρόμο και έμεινε εκτός Q3 13ος.
Μαζί του αποκλείστηκαν και οι Albon, Zhou και De Vries.
Q3
Γεμάτος αυτοπεποίθηση ο Max μπήκε πρώτος να γράψει χρόνο αλλά εγκατέλειψε την προσπάθεια αφού δεν βρήκε τα πατήματα όπως και ο LEC ο οποίος πολύ απαιτητικά πάλευε με την υποστροφή (ειδικά στην 17).
Οι teammates τους πιο μετρημένοι βρέθηκαν στην 1η και 3η θέση μέχρι το 3λεπτο με τον ‘Nando 2ο και τον k-MAG 4ο !
Με 1μισο λεπτό να απομένει ο Lec απογείωσε την sf-23 στο όριο της πρόσφυσης στις 5-6-7 και χορευτικά κατέληξε στα … φελιζολ με άδικο εκνευρισμό ο οποίος έφερε κίτρινη και τελικά κόκκινη σημαία.
H κατάταξη “κλείδωσε” ως είχε εκείνη την στιγμή και τιμώρησε, ενδεχομένως, όσους περίμεναν την προσπάθεια της “τελευταίας στιγμής”, τακτική – ρώσικη ρουλέτα και (για εμάς) πολλές φορές ακατανόητη.
O καλύτερος χρόνος του 2ημέρου είναι του Max από το Q2 και είναι 2″ κάτω από το 1:28.796 της pole position του LEC από το 2022!
Με την καινούρια άσφαλτο.
Και τις αλλαγές στο aero.
Η εκκίνηση του αγώνα αύριο βρίσκει ένα όμορφα ανακατεμένο grid με 6 ομάδες στις 3 πρώτες σειρές με Perez και Alonso μπροστά , Sainz και Magnussen στην 2η σειρά, Leclerc 7o με τον Verstappen ακριβώς πίσω του 9ο δίπλα στον Valtteri Bottas.
και αν κρατούσαμε μία εικόνα θα ήταν το χαμόγελο του Fernando Alonso και η απάντηση “Perfect” στην ερώτηση ” Πως?”
Bienvenido a Miami ????#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/gZCGZr8C90
— Formula 1 (@F1) May 6, 2023
** και οι 3 μιλάνε Ισπανικά ! Vamos!
The three amigos , και άλλα λογοπαίγνια
ΚΓ
'F1 | MiamiGP | preRACE [Free Practice και Quali report]' has no comments
Be the first to comment this post!