To φετινό πρωτάθλημα Formula 1 έφτασε στο τέλος του αφήνοντας για άλλη μια φορά στους tifosi την πικρία μιας, ακόμη, χαμένης χρονιάς και την ελπίδα (είπαμε, αυτή πεθαίνει τελευταία…) ότι σε λίγους μήνες θα ξεκινήσει μια σεζόν όπου τα ασημένια βέλη της Mercedes δεν θα είναι πάλι άπιαστα.
Φέτος τίποτα δεν δούλεψε σωστά στην ομάδα και η γενική αίσθηση είναι ότι η συνολική απόδοσης της Κόκκινης Αρμάδας θα δικαιολογούσε και την μετονομασία της σε Κόκκινο Στόλο Αλιευτικών Σκαφών. Η προσθήκη του Leclerc ανακάτεψε τα νερά και έδωσε ελπίδες για το μέλλον αλλά ταυτόχρονα η, ευτυχώς μονάχα οδηγική, αλαζονεία του ‘πιτσιρίκου’ δημιούργησε σοβαρά προβλήματα διαχείρισης των πιλότων και δυσκόλεψε ακόμα περισσότερο τη ζωή του Sebastian Vettel.
O Γερμανός, σε μια χρονιά που μύρισε 2014, όταν ο Daniel Ricciardo άρτι αφιχθείς από την Toro Rosso κέρδισε τις εντυπώσεις στην Red Bull, βλέπει την καριέρα του να έχει πάρει την κάτω βόλτα υπερβολικά νωρίς.
Η υπομονή στην Ferrari τελειώνει όμως και φαίνεται πως η σχέση μεταξύ της ομάδος και του πολυπρωταθλητή δεν είναι η καλύτερη, βάζοντας τους Ιταλούς σε σκέψεις για το αν πρέπει να ανανεώσουν το συμβόλαιο με τον Seb, που λήγει το 2020.
Κάπου εκεί μπαίνει στο παιχνίδι ο Lewis Hamilton, ο άνθρωπος με τον οποίο έχει ταυτιστεί η Υβριδική εποχή της Formula 1, που εδώ και λίγο καιρό στάζει μέλι για την Scuderia και για την ιστορία της και του οποίου το συμβόλαιο με τη Mercedes λήγει επίσης το 2020.
Με βάση αυτά τα δύο στοιχεία ήδη υπήρχαν φήμες για την πρόληψη του Hamilton στο Maranello αλλά η Gazzetta dello Sport φρόντισε ώστε οι φήμες να φουντώσουν ακόμα περισσότερο όταν έγραψε πως ο Βρετανός πιλότος βρέθηκε ήδη δύο φορές στην έδρα της Ferrari και πως έχει συναντηθεί με τον John Elkann.
Στη συνέχεια ο Mattia Binotto, μετά τη λήξη του GP του Abu Dhabi, είπε πως χαίρεται ‘που είναι διαθέσιμος ο Hamilton στο τέλος του 2020‘, για να προσθέσει αργότερα πως είναι ‘πολύ νωρίς για να συζητάμε για την ενδεχόμενη άφιξη του Lewis‘ και πως ‘πρέπει να επικεντρωθούμε στο 2020‘.
Ο άμεσα ενδιαφερόμενος πάντως απάντησε πολύ διπλωματικά σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου και, αφού πήρε το χρόνο του πριν ανοίξει το στόμα του, απάντησε με τρόπο που θα ζήλευε και η Πυθία. Και ναι και όχι δηλαδή.
Θα δούμε λοιπόν τον Lewis στα κόκκινα η όχι? Παρ’ότι ο Toto Wolff δίνει 25% πιθανότητες στην Ferrari να αποκτήσει το πουλέν της Mercedes, η υποσημείωση του ότι ‘δεν θα σταθώ εμπόδιο στο επόμενο βήμα στη καριέρα του Hamilton‘ αφήνει να εννοηθεί πως η Γερμανική ομάδα δεν θα το παίξει και πολύ δύσκολη, άλλωστε στα καλύτερα χρόνια του Lewis είναι ντυμένος στα ασημί, και δεν θα έχουν αντίρρηση να τον αφήσουν να πάει να πάρει το εφάπαξ του στην Ιταλία.
Από εδώ και στο εξής αρχίζουν οι προσωπικές εκτιμήσεις:
Πρέπει να έρθει στη Ferrari?
Εγώ πιστεύω πως όχι η μάλλον, για να το θέσω καλύτερα, όχι πια. Η καλύτερη στιγμή θα ήταν πριν δύο χρόνια περίπου, αλλά τότε η προσπάθεια θα ήταν σχεδόν σίγουρα χαμένη από χέρι γιατί η σχέση Mercedes-Hamilton ήταν στα καλύτερα της, και η Ferrari δεν σηκώνει χυλόπιτες.
Τώρα πια ο Lewis δεν θα έρθει για να κάνει τη διαφορά, για να χτίσει αλλά απλώς για να έχει να λέει ότι πήρε και νίκες με την Scuderia. Ο Hamilton, σε αντίθεση με τον Senna και τον Schumacher, ουδέποτε εξέφρασε την επιθυμία να αγωνιστεί με τη Ferrari εκτός από πολύ πρόσφατα.
Εγώ προσωπικά δεν θέλω στην Scuderia έναν οδηγό στα τελευταία του, γιατί τα 36 πλέον είναι τα τελευταία ενός πιλότου F1, πόσο μάλλον όταν, λόγο συμβολαίου και μόνο, θα κινδυνέψει να καθυστερήσει τον Leclerc στη διεκδίκηση του Πρωταθλήματος.
Μην μπερδευόμαστε με την περίπτωση Kimi Raikkonen που οδήγησε μέχρι και εκείνη την ηλικία για την Ferrari, ο Φιλανδός έχει μόνο σεβασμό και αγάπη στο Maranello και εξακολουθεί να είναι ο τελευταίος Πρωταθλητής της ομάδας.
Είμαι δηλωμένος φαν του Leclerc αλλά θεωρώ πως ο Vettel αξίζει μια επιτυχημένη χρονιά, στη Ferrari πρέπει να σεβαστούν τους τίτλους του και τα σκ@τ@ που έχει φάει, και αν του χρόνου φτιαχτεί ένα καλό και γρήγορο μονοθέσιο αυτό θα είναι από το δικό του feedback και από την δική του συμβολή. Ο Leclerc ακόμα είναι πολύ μικρός για να σηκώσει την ομάδα, και ακόμα και αν βρεθεί στη θέση να διεκδικεί τίτλο θα τα καταφέρει μονάχα αν ο Vettel του σταθεί, και αν η Ferrari ανακοινώσει τον Hamilton τα πράγματα δεν θα είναι καλά, με αποτέλεσμα να χαθεί και το 2020.
Άποψη μου είναι πως η έλευση του Hamilton δεν θα προσφέρει τίποτα το φοβερό που θα δικαιολογήσει τα 50+ εκατομμύρια το χρόνο που θα ζητήσει. Η καλύτερη κίνηση που θα μπορούσε να κάνει η Ferrari θα ήταν να κρατήσει τον Vettel για άλλα δύο χρόνια, μέχρι να ψηθεί για τα καλά ο Leclerc και μετά να βάλει δίπλα του τον Sainz, να ‘κλέψει’ τον Norris η ακόμα καλύτερα, αν και εφόσον συνεχίσει να βελτιώνεται, να φέρει τον Antonio Giovinazzi να κάνει τον wingman του Charles βάζοντας τους Mick Schumacher και Antonio Fuoco στην Alfa Romeo για να ετοιμαστεί η συνέχεια.
Στην τελική αν πρέπει να φύγει ντε και καλά ο Vettel υπάρχει ο Ricciardo που θα ερχόταν και …τσάμπα στην Ferrari, και που στην Ιταλία τον αγαπούν ΟΛΟΙ.
Αν όμως το πάρει απόφαση η Ferrari, θα έρθει Ham?
Γνώμη μου είναι πως και ο Lewis Hamilton και η Ferrari ΗΔΗ ξέρουν αν θα είναι μαζί η όχι το 2021, και απλώς χρησιμοποιούν το όλο fuzz για δικούς τους σκοπούς από τώρα. Η Ferrari για να πιέσει τον Vettel για την επόμενη χρονιά και ο Hamilton για να ‘στρώσει’ το έδαφος πριν ταξιδέψει στο Maranello για τις υπογραφές.
Δεν υπάρχει περίπτωση να δεχτεί ο Elkann απάντηση του στυλ ‘θα το σκεφτώ‘, το ‘ναι η όχι‘ έχει ήδη ειπωθεί και κατά πάσα πιθανότητα ήδη απαντηθεί, εμείς απλώς αναμένουμε.
Εσείς τι νομίζετε?
Νίκος Κουμπής
'Ο Hamilton στη Ferrari, υποθετικά σενάρια η πραγματικότητα?' has no comments
Be the first to comment this post!