Tom Meade | an american’s dream… the italian job

O Thomas Meade ήταν ένα ιδιαίτερο κράμα ανθρώπου.

Γεννήθηκε στο Χόλιγουντ, μεγάλωσε στην Αυστραλία, περνώντας μέσω Χαβάης στην Καλιφόρνια όπου τελείωσε το σχολείο και μέσω πολεμικού ναυτικού εκπαιδεύτηκε στα …αεροπορικά ηλεκτρονικά !!!

Σε μία συνέντευξη του διηγείται πως η θέα μιας 500 TRC τον έβαλε σε … mode ταξειδιού!

O ιδιοκτήτης του ανέφερε οτι κάπου στην Ιταλία ένα γκαράζ ξεπουλούσε αγωνιστικά σε χαμηλές τιμές και αυτό ήταν αρκετό για να ξεκινήσει με ωτοστόπ και 50$ στην τσέπη.

Έφτασε στην Ν.Ορλεάνη , αναζητώντας μπάρκο για την Ανατολική όχθη του Ατλαντικού. Και έφτασε … στην Νορβηγία!

Και από εκεί στην Αγγλία . Και από εκεί στην Ισπανία . Με μοτοσυκλέτα !
και όταν τα λεφτά από το μπάρκο τελείωσαν , σαλπάρησε για Γένοβα.
Εκεί ο ξενοδόχος του χάρισε μια παρατημένη μηχανή και ο βενζινάς τον άφηνε να την μαστορεύει και τον μάθαινε και Ιταλικά.

Την έφτιαξε και έφυγε για Ρώμη, επόμενη στάση η … Cinecitta’ ώς κομπάρσος!
όταν η ταινία τελείωσε , τα λιγοστά χρήματα τον έφεραν στην Μοντενα.

Ο δρόμος τον έβγαλε χαράματα στην … Maserati.

Περιμενε να ανοίξουν και τότε συνάντησε τον Aurelio Bertocchi, γιο του αγωνιστικού διευθυντή Guerino Bertocchi, που φιλόξενα τον έκανε ένα tour ευελπιστώντας ότι είχε να κάνει με υποψήφιο αγοραστή .

Το μάτι του, όμως είχε πέσει σε ένα διαμελισμένο αγωνιστικό που έπιανε σκόνη [και χώρο] . Με πρόφαση την αγορά μιας 3500GT πίεσε και τελικά πήρε την αγωνιστική Maserati  έναντι 420$ !
Είχε σίγουρα Ιταλικά γονίδια ή , απλά, εγκλιματίστηκε πολύ γρήγορα?
Αργά το βράδυ ο amico Giorgio Neri φόρτωνε την Maserati 350S και κάμποσα σκόρπια ανταλλακτικά με προορισμό την Carrozzeria Neri co-owned με τον Luciano Bonacini **  όπου θα κοιμόνταν ΔΙΠΛΑ στο όνειρό του.

Η τύχη τον είχε κάνει στα 20κάτι του ευτυχή ιδιοκτήτη του σασί 3503 που φορώντας ένα 6c το 1957 είχε τρέξει στα 1.000Km του Μπουένος Αυρες , όταν γύρισε στην Ιταλία φόρεσε εναν V-12 3 ½  λίτρων και μέχρι το ’58 συμμετείχε στο Mille Miglia, στα  1000 km του Nürburgring, τα  500 Miglia της Monza.

Το ιταλοποιημένο πλήρως αμερικανάκι μας έπιασε μέχρι και δουλειά στην Maserati ώς πωλητής μεταχειρισμενων ανταλλακτικών με αντάλλαγμα τα δικά του!

Έτσι γνώρισε και τον Lloyd “Lucky” Casner*** έναν δαιμόνιο μεγαπωλητή αυτοκινήτων πίσω στο US που έτρεχε με μία Maserati T61 Birdcage και μια Corvette με εργοστασιακή υποστήριξη της [sner] ΜΟ[torsport] RA[cing] DI[vision]

Ο Casner ήταν ααάλλη μια ιστορική φυσιογνωμία , γεννημένος για να γίνει ταινία****

Πέρα από την λόξα του με την ομάδα [είχε «καταφέρει» να έχει οδηγούς τους Masten Gregory, Dan Gurney ΚΑΙ Stirling Moss], είχε παίξε στο σινεμά [πρωταγωνιστής όμως] στην ταινία του 1961 The Green Helmet, και ήταν [ή προσπαθούσε να πείσει ότι ήταν] διεθνής playboy [αν τον θυμάται η BB].

Είδε μια νίκη στο ‘ring του ’61 μαζί με τον Gregory, είχε ένα φρικτό ατύχημα στην Pescara απ’όπου γλύτωσε με εγκαύματα και τελικώς η τύχη του στέρεψε στο Le Mans όπου η Maserati 151/4 δεν έστριψε ποτέ , μένοντας από φρένα με 200+ χλμ.
Sτην δική μας #TIJstoria , όμως…

Οταν ο Bob Wallace τότε μηχανικός της CAMORADI διέλυσε μια Corvette ο Casner πούλησε το τροπέτο, την «προίκα» και το τρέιλερ στον … ανταλλακτικατζή του για κάπου $400.
Πολύ σύντομα το μοτέρ + την καρότσα της 350S θα μας έδιναν το 1ο αγωνιστικό-σε-δρόμου του Tom Meade !!!
Ενθουσιασμένοι με το πάθος του ήρωά μας όλοι τον βοηθούσαν. Μέχρι που γνώρισε και τον Medardo Fantuzzi που με τον αδελφό του Gino συνεργαζόντουσαν ως καροσσερίστες  με την Maserati τότε [και με την Ferrari αργότερα …] που θα βοηθούσε να ξαναστηθεί η 350S και θα του δίδασκε στην πράξη την τέχνη του με αντάλλαγμα … την μοτοσυκλέτα !!

Σιγά σιγά εξοικειώθηκε με την κατασκευή του manichino , ενός συρμάτινου χωροδικτυώματος που στην συνέχεια οι καροσσερίστες έστηναν πάνω στα σασί που τους διέθεταν οι κατασκευαστές και εκαναν τις δοκιμές τους.

ΑΝ και εφόσον τα σχέδιά τους περνούσαν από το χαρτί στην πράξη το manichino γινόταν κανονικό χωροδικτυωμα απο ChroMoly4130 την ώρα που το αλουμίνιο Τ60 ή 61 σφυρηλατιζονταν, ελασματοποιούνταν, ματσακονιαζονταν [και άλλες αρχαϊκές λέξεις] και έπαιρνε μορφή και αεροδυναμική … με το ματι !

Κάπου εκεί ολοκληρώθηκε η ανακατασκευή της Maserati του με την προσθήκη ενός … hardtop .

Του’ρθε μια μεγάλη ιδέα να το στείλει στα States για πούλημα αλλά στο test drive βγήκε beyond local repair οπότε no money!
Ξαναγύρισε στην 2η πατρίδα, ξαναγορασε μια 350S για … 80$, την έστησε ως έμπειρος πια και την πούλησε στην California.
Στο σημείο αυτό είναι που ουσιαστικά ξεκινά να βιοπορίζεται από αυτό που μέχρι τότε του λέρωνε τα χέρια και τον κρατούσε ξάγρυπνο ώστε να αγγίξει το όνειρό του.

Εντοπίζει πρώην αγωνιστικά που τότε στοιβιάζονταν στις πίσω αυλές , τα συμμαζεύει και τα στέλνει στις παρθένες ηνωμένες πολιτείες .

Τα πιο γνωστά σχέδια του ήταν πιο πολύ … φαναρτζοδουλειές, το retrοfit από GTO μουσουδες σε χτυπημένες Lusso.

Το Thomassima I ήταν το 1ο ολοκληρωμένο σχέδιο του Meade.

Ferrari 250 GT ήταν από κάτω, αλλά το μοναδικό εκείνο δείγμα δεν ηταν γραφτό να μείνει στην ιστορία για αυτοκινητιστικό λόγο.

Στην 1η του εμφάνιση στην Φλορεντία , ξεχείλησε ο Αρνος και κατέστρεψε ολοσχερώς το πρωτότυπο.

Η συνεργασία με τον Edwin K. Niles έφερνε χρήμα από τα states οπότε οι εγκαταστασεις – σχεδιαστήρια – καροσσερίες – σπίτι απέκτησαν χώρο για …περισσότερα ανταλλακτικά !
Όταν γνώρισε τον Harry Windsor από το Los Gatos της California [ποιό?] κάπου το 1966 ο Meade είχε ηδη στο ενεργητικό του καμιά 12αριά ανακατασκευές και ήταν έτοιμος για το επόμενο βήμα.
Ο Windsor του έδωσε λευκή κόλλα ζητώντας κάτι εντυπωσιακό σαν την Ferrari 330 P3.
Η ιδέα ήταν να δουλέψει πάνω στο χωροδικτύωμα μιας Cooper climax f1 του ’57 που κάποια τούμπα είχε φέρει στο γκαράζ του, να το μεγεθύνει ώστε να χωρά 2 επιβάτες και να κινείται από ένα v12 μοτέρ Ferrari 250 GT με απόδοση που πληροφορίες θέλουν από 240 έως 300 ίππους.
Για να δουλέψει παντρεύτηκε με ένα 4-τάχυτο ZF από κάποιο προσθιοκίνητο και ήταν η DeTomaso [που τότε κατασκεύαζε και κάποια σασί για λογαριασμό και με την άδεια της Cooper] για μέρη της ανάρτησης που περιελάμβαναν τριγωνικά σωληνωτά ψαλίδια και μέρη από μαγνησιο ενω δισκόφρενα και στους 4 τροχους με δαγκάνες της Girling σταματούσαν το ελαφρύ αυτοκίνητο .

Ομως ο Meade ήταν καροσσερίστας!

‘Εβαλε για παρμπριζ το πίσω τζάμι Alfa Romeo Sprint Special και η Corrozzeria Sports Cars του Piero Drogo έδωσε φόρμα στα σχέδιά του για το Thomassima II.
Ιδιαίτερα σημεία ο μακρύς και χαμηλός εμπρός πρόβολος εν αντιθεσει με τον σχεδόν ανύπαρκτο πίσω

Ο πελάτης την ήθελε ανοιχτή όποτε ο Meade σχεδίασε και πατεντάρισε τους μηχανισμούς ανοίγματος και αφαίρεσης πλαϊνων κ οροφής.

Τι θα ηταν η storia μας χωρίς απρόοπτα και παράδοξα?

Ταξείδεψε , λοιπον, το Thomassima II για την Καλιφόρνια μόνο που κάποιος της βούτηξε την κουκούλα! Σαν να μην εφτανε αυτό, ο έχω-λεφτά-αλλά-όχι-γούστο πελάτης έβαλε σηματάκια Ferrari!!!! και την βάφτισε 250/ Ρ4. έτσι!

Είχε, όμως, απ’ό,τι φάνηκε τα κατάλληλα connections και έτσι μόλις το ’68 εμφανίστηκε στην Pebble Βeach, απέσπασε διθυράμβους, φωτογραφήθηκε, κινηματογραφήθηκε, ο Meade ανακαλύφθηκε ως ο Αμερικανός σχεδιαστής [πατριωτάκι] της Ferrari και πήρε την αναγνώριση που του άξιζε για το πάθος και το σθένος του…

H φήμη του είχε μεγαλώσει αρκετά στους κύκλους των κατόχων ιταλικών εξωτικών καθώς είχε πρόσβαση και σε αυτοκίνητα προς πώληση αλλά και σε δυσεύρετα ανταλλακτικά ή περίπλοκες εργασίες αμαξοποιίας.

Η γνωριμία του με τον Baron deBloney αλλά και τον Caroll Shelby θα μπορούσε να αποτελεί μια ακόμη storia αλλά , δυστυχώς, το Thomissima III δεν έγινε ποτέ το anti-Cobra [που ήταν το Αnti-GT40, που ήταν το anti-250].
Eγινε, όμως, το αυτοκίνητο που κράτησε ο Meade μέχρι τέλους και τώρα εκτίθεται στο Museo Ferrari.

Το Thomassima II άλλαξε χέρια ανάμεσα με χρυσοθήρες και άσχετους από οδήγηση αμερικανούς με αποτέλεσμα να κακοποιηθεί και από αντίστοιχους μάστορες μεχρι που βρέθηκε κάποιος που σήκωσε το τηλέφωνο και ζήτησε την βοήθεια του Meade.

Ήταν ο Tim Taylor από την Red Car Restorations στο Rockwall Texas [διάσημο εκτροφείο Italian stallions, #not]

Ο Meade πέθανε το 2013 έχοντας επιστρέψει στην Αμέρικα όπου ανάμεσα σε σκόρπιες εμφανίσεις σε ταινίες , άφηνε φήμες να κυκλοφορούν οτι ανακατευόταν με project cars [το Thomissima IV ?] και διατηρούσε επαφές από την Italian job εποχή του…

Το Thomassima II βγήκε για πώληση στο … e-bay, δέχθηκε πολλή κριτική , κυρίως για αυτά που ΔΕΝ ήταν αλλά για κάποιους που μας αρέσει η αυτοκίνηση ώς ιδέα , ως όνειρα και όχι ως κουμπαράς, ο Meade είναι ένας πρώτα-αγωνιστής.

 

 

_________

Credits

*https://en.wikipedia.org/wiki/Guerino_Bertocchi

**https://it.wikipedia.org/wiki/Carrozzeria_Neri_%26_Bonacini

***https://en.wikipedia.org/wiki/Lloyd_Casner

****

https://www.roadandtrack.com/car-culture/a6441/ferrari-thomassima/
http://thomassima.com/



ιταλόφιλος αυτοκινητιστικά από σπόντα του πατρός. γαστρονομικώς από ... μακροχρόνια έρευνα και εμπειρία. από ιδέες και εξυπνάδες άλλο τίποτα ΑΛΛΑ γράφω "περίεργα" κ βαριέμαι να εξηγώ για 3η φορά . κάποια πράγματα μας αρέσουν απλά επειδή, και αυτό είναι αρκετό! #αυτοκινητάκια


'Tom Meade | an american’s dream… the italian job' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved | Hosting by ComboWeb