Την εποχή που η Alfa Romeo, μετά την αποχώρηση απο την F1, έδωσε τη μέγιστη προσοχή της στα Πρωταθλήματα Τουρισμού τα εργοστάσια ακόμα ετοίμαζαν και πωλούσαν περιορισμένες σειρές απο homologation specials.
Το αυτοκίνητο της Alfa που θα αποκτούσε μια τέτοια έκδοση, αν και δεν ήταν απαραίτητη αφού ήδη υπήρχε η Q4, θα ήταν βεβαίως η 155. Το τετράγωνο μεσαίο sedan που ήρθε να αντικαταστήσει την αγαπημένη 75 δεν είχε τύχει της καλύτερης υποδοχής, μάλλον και λίγο άδικα, εξ’ αιτίας κυρίως της μετάδοσης της κίνησης εμπρός αλλά και γιατί στη πρώτη σειρά η Fiat έκανε αρκετές εκπτώσεις στο διάκοσμο και στη ποιότητα του εσωτερικού.
Οι αγωνιστικές εκδόσεις της Alfa 155 όμως έμελλαν να αλλάξουν, έστω και λίγο, τις εντυπώσεις με τις δεκάδες νίκες και πρωταθλήματα σε όλη την Ευρώπη.
Ανάλογα με τη περίσταση η Alfa Corse εξέλιξε τις προσθιοκίνητες και ατμοσφαιρικές δίλιτρες 155 Superturismo, και μετέπειτα την D2, που κατέκτησαν τα Πρωταθλήματα Ιταλίας, Γαλλίας, Ισπανίας και πάνω στις οποίες βασίστηκε η 155 BTCC που πήρε τον τίτλο στην Μ.Βρετανία.
Ακολούθησε η ατμοσφαιρική, τετρακίνητη 155 V6 Ti που αγωνίστηκε στο DTM και στο ITC απο το 1993 εως το 1996 και με την οποία έχουμε απασχοληθεί συχνά πυκνά.
Και τέλος την δίλιτρη υπερτροφοδοτούμενη και τετρακίνητη 155 GTA που διέλυσε τον ανταγωνισμό στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Τουρισμού.
Η τελευταία ήταν και αυτή που πιο εύκολα μπορούσε να γεννήσει ένα halo model της σειράς, αφού διέθετε δοκιμασμένα μηχανικά μέρη απο Integrale EVO, που ήδη είχαν βρει θέση στην 155 Q4, αλλά και ένα ξεχωριστό ‘πρησμένο’ αμάξωμα που έφερνε την απαραίτητη διαφοροποίηση απο την πολιτική έκδοση. Να τονίσουμε εδώ ότι εκείνη την εποχή η Alfa 155 παραγωγής ήταν ακόμα πρώτης σειράς με τα ‘στενά’ φτερά οπότε οι αλλαγές της GTA ήταν ακόμα πιο έντονες.
Σύμφωνα με τις επιταγές της Alfa Corse η 155 GTA Stradale θα απέδιδε περίπου 260-300 ίππους και θα είχε ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, συστατικά απαραίτητα για να εκθρονήσει την τετράπορτη BMW M3 E36 απο την κορυφή. Ετοιμάστηκε μονάχα ένα λειτουργικό πρωτότυπο, και αυτό για τυπικούς λόγους αφού όλοι ήξεραν πως η γραμμή παραγωγής στο Arese ήταν έτοιμη για να ξεφουρνήσει αυτή που θα ήταν η απόλυτη performance Alfa της δεκαετίας του ’90.
Τελικά, σε μια στενόμυαλη απόφαση του ΔΣ της Fiat τα ‘sport projects’ κόπηκαν μαχαίρι και η 155 GTA Stradale βρέθηκε σε μια αποθήκη, αλλά τουλάχιστον σώθηκε την ώρα που τα Bravo 20VT και Delta II Integrale πήγαν για σκραπ. Η Alfa Romeo 155 GTA Stradale έγινε έκτοτε το Άγιο Δισκοπότηρο των Alfisti και πολλοί ήταν εκείνοι που αμφισβήτησαν την ύπαρξη της μέχρι που πριν δύο χρόνια ο γνωστός Davide Cironi την παρουσίασε στον κόσμο, σκονισμένη και ταλαιπωρημένη.
Τελικά η 155 GTA Stradale με αριθμό σασί ZAR16700000005892 αναπαλαιώθηκε με μεγάλη προσοχή και θα έβγαινε προς πώληση απο την Bonhams στο περιθώριο της Έκθεσης Ιστορικών Αυτοκινήτων της Padova με εκτιμώμενη τιμή 220.000€.
Προτού όμως μάθουμε την έκβαση της δημοπρασίας, και ενώ στο ελληνικό Internet οι φωτεινοί παντογνώστες προδίκαζαν μια τιμή πώλησης της τάξης των 2-3 χιλιάδων ευρώ σε 48 άτοκες δόσεις, ένας ανώνυμος συλλέκτης Alfa Romeo έκανε στον ιδιοκτήτη μια προσφορά που δεν μπορούσε να αρνηθεί. Η περιβόητη 155 Stradale λοιπόν άλλαξε χέρια σε άγνωστη τιμή, αυτό που ξέρουμε πάντως είναι πως για να εγκρίνει η Bonhams την συναλλαγή και να αφαιρέσει το αυτοκίνητο απο τον κατάλογο των προς διάθεση οχημάτων αυτή υπερβαίνει την ανώτατη εκτίμηση + τις ρήτρες, άρα σίγουρα πάνω απο 250.000€ συνολικά.
Ο νέος ιδιοκτήτης θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του και μάλλον η 155 GTA Stradale αφού είδε για λίγο το φως του ηλίου θα επιστρέψει σε κάποιο garage, ίσως δίπλα απο κάποια παλαίμαχη αγωνιστική αδελφή της για να ακούει,με την πίκρα του ανεκλήρωτου ονείρου, ιστορίες άθλων στις πίστες της Ευρώπης.
Νίκος Κουμπής
'Άλλαξε χέρια εκτός δημοπρασίας η μοναδική 155 GTA Stradale' has no comments
Be the first to comment this post!