Ποιος είναι ο Jean-Philippe Imparato που καλείται να σώσει -ξανά- την Alfa?

Εάν υπάρχει κάτι που πλέον έχουμε σιχαθεί να διαβάζουμε είναι οι πομπώδεις δηλώσεις για τα μεγαλεπήβολα νέα πλάνα σωτηρίας της Alfa Romeo. Μία θα είναι premium, την άλλη θα βγάζει supercars, αργότερα θα φτιάχνει SUV, την άλλη μέρα θα τρέχει στην F1, την δευτέρα θέλει μεγάλα οικογενειακά, την τρίτη θέλει υπερόπλα. Θέλει…θέλει…θέλει.

Η πολύπαθη μάρκα από το Milano, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου πασχίζει να βρει το δρόμο της, κάνει όλο και διαφορετικές προσπάθειες για να κερδίσει ένα κομμάτι της αγοράς που θα της επιτρέψει να δικαιολογεί τα έξοδα της αλλά και την ίδια την ύπαρξη της. Πρώτα κατέβηκε σε πιο λαϊκές κατηγορίες (Alfa Sud), ύστερα εγκατέλειψε την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της χρησιμοποιώντας σχεδόν αυτούσια πλαίσια Fiat (Alfa 155), μετά άρχισε να διαφοροποιείται τεχνικά μεν, κρατώντας τη βάση από το Torino δε (Alfa 156), και τότε ήταν που έπιασε την καλή με εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις, αλλά αντί να επιμείνουν στο ίδιο μοτίβο είπαν να …γερμανοποιηθούν λίγο παραπάνω απ’ ότι έπρεπε και προέκυψαν οι frau 159/Brera, και επέστρεψαν στα συνηθισμένα χαμηλά νούμερα ταξινομήσεων.
Αργότερα αποφάσισαν να παρατήσουν εντελώς την κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών, η πλέον παραδοσιακή αγορά της Alfa, για άπειρο χρόνο μέχρι να βγάλουν την εξαιρετική Giulia 952, την φοβερή Stelvio και… να ξαναπέσουν για ύπνο για μια πενταετία.

Από την διοίκηση της Alfa πέρασαν αρκετοί “μεσσίες”, προ και ύστερα από την εξαγορά από την Fiat, αλλά τελικά, μόνο ο Marchionne, που έβαλε μπροστά το σχέδιο Giorgio και την συμμετοχή στην F1, φάνηκε να έχει πιάσει σωστά το νήμα από την αρχή. Όμως η μοίρα φρόντισε ώστε ο πουλοβεράκιας να μην προλάβει να τελειώσει αυτό που άρχισε, και δυστυχώς αυτοί που ακολούθησαν αποδείχθηκαν πολύ λίγοι για την φανέλα και δεν είχαν το απαραίτητο εκτόπισμα για να πιέσουν την, παραδοσιακά δύσκαμπτη, διοίκηση της Fiat για να συνεχιστεί το πλάνο του Sergio που προέβλεπε Alfetta, GTV, Brennero και νέο halo model 8C.
Τελικά υπό την πίεση του χρόνου, καθώς και εκείνη την είχαν παρατήσει στη τύχη της παρά την έτοιμη Alfieri, το project 8C μεταφέρθηκε σχεδόν αυτούσιο στην Maserati και έγινε MC20, και μάλλον το ίδιο θα γίνει με την GTV που θα γίνει το νέο προσιτό κουπέ σε στυλ Biturbo.
Τελευταίος Γενικός Διευθυντής της Alfa Romeo ήταν ο Tim Kuniskis, που ανάθεμα και αν έμαθε κανείς για ποιο λόγο πληρώνονταν αφού δεν έκανε απολύτως τίποτα για να βοηθήσει τη μάρκα.

Τελικά η ένωση της FCA με την PSA και η σοφή απόφαση του Elkann, γιατί μην ξεχνάμε ότι μετοχικά και οικονομικά το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας Stellantis εξακολουθεί να έχει η οικογένεια Agnelli μέσο της Exor και άλλων μετοχικών σχημάτων που συμμετέχουν στο ΔΣ, για παράδοση των ηνίων στον Πορτογάλο Carlos Tavares, που είναι αυτοκινητάκιας μέχρι τα μπούνια σε αντίθεση με τον ίδιο που είναι παιδί των Χρηματιστηρίων,  ίσως φέρει επιτέλους μια άσπρη μέρα για την Alfa, αλλά και μια ελπίδα σωτηρίας στην Lancia.

Carlos Tavares και John Elkann

Ο Tavares, που το πρώτο του αυτοκίνητο ήταν μια Sud Sprint 1.5 και στο γκαράζ του έχει του ένα μονοθέσιο F3 Reynard με κινητήρα Alfa Romeo για να παίζει σε trackdays, ξεκίνησε με το δεξί την επαφή του με το Ιταλικό τμήμα της Stellantis. Επισκέφθηκε τα Ιταλικά εργοστάσια όπου αφιέρωσε πολλές ώρες στο καθένα και συνομίλησε και με εκπροσώπους των εργαζομένων, καθησύχασε τα συνδικάτα ότι δεν προβλέπεται να κλείσει κάποια μονάδα παραγωγής, εκθείασε την ποιότητα των προϊόντων του Cassino όπου είδε την πρώτη Maserati Grecale, το μεσαίο SUV που βασίζεται στην Stelvio, και δήλωσε εντυπωσιασμένος, ενώ άφησε ελπίδες για την Lancia τοποθετώντας την στο premium portfolio του νέου Ομίλου.

Ο Tavares κάνει δηλώσεις στο Cassino

Η πιο σημαντική κίνηση που έκανε όμως, όσων αφορά την Alfa Romeo, ήταν η τοποθέτηση του Jean-Phlippe Imparato, του CEO που αναγέννησε την Peugeot τα τελευταία χρόνια, στη θέση του Διευθυντή της φίρμας με απόλυτες αρμοδιότητες και μεγάλη ελευθερία κινήσεων.

Ποιος είναι όμως ο Imparato και γιατί, ίσως, σώσει την Alfa Romeo? θα μπορούσε να το ρίξει κανείς στο συναισθηματικό και να τονίσει το ότι είναι Γάλλος μεν αλλά κοντινής Ιταλικής καταγωγής δε, ότι μιλάει άπταιστα Ιταλικά και ότι έχει ισχυρούς δεσμούς με την χώρα.
Θα μπορούσαμε απλώς να αναφέρουμε ότι ο ίδιος μεγάλωσε μέσα στις Alfa Romeo μιας και ο πατέρας του ήταν φανατικός Alfista και είχε μία Giulietta του ’62, που άλλαξε με μια Giulia όταν γεννήθηκε ο Jean-Philippe, για να ακολουθήσουν μια Alfetta και μια GTV6.

Ίδιο με το αυτοκίνητο του μπαμπά….

Αυτά όμως είναι μονάχα λεπτομέρειες που τον κάνουν πιο συμπαθή στα μάτια μας. Η ουσία είναι πως πρόκειται για έναν πολύ επιτυχημένο manager που έμαθε να είναι πιστός στην εταιρία του, εργάζεται επί 32 συναπτά έτη στην PSA, και σε κάθε πόστο που είχε στη καριέρα του απέδειξε στη πράξη πως καταφέρνει να ανταπεξέρχεται στις δυσκολίες και να ανεβάζει τον πήχη.

Είναι παιδί της Peugeot, καθώς εργάζεται στη Γαλλική φίρμα από τότε που πήρε το πτυχίο από την École de Management της Grenoble, πέρασε από όλα τα διοικητικά στάδια της PSA, ανάμεσα στα οποία και την Διεύθυνση της Citroën για την Ιταλική αγορά από το 2008 ως το 2010, και τελικά ανέλαβε CEO του Λιονταριού για να καταφέρει, με τις άψογες κινήσεις marketing αλλά και έξυπνες τοποθετήσεις προϊόντων, όχι μόνο να κατακτήσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς αλλά και να βελτιώσει κατά πολύ την εικόνα της φίρμας και την απήχηση της στον κόσμο.

Ο Jean-Philippe Imparato θαυμάζει την Giulia GTAm 105 στο Arese

Ο Imparato γνωρίζει πως για να πετύχει μία μάρκα με τις ιδιαιτερότητες Alfa Romeo πρέπει μεν να ευθυγραμμιστεί με τις απαιτήσεις της αγοράς, αλλά οφείλει συγχρόνως να παραμένει πιστή στις αρχές της.
Καλά τα SUV, γιατί αυτά κάνουν τα νούμερα αλλά από την γκάμα δεν μπορεί να λείπει μια berlina η ένα κουπέ. Αυτό το απέδειξε και στην Peugeot που, παρά τα 2008, 3008 και 5008 που είναι πλέον η ατμομηχανή της Γαλλικής μάρκας, δεν παρέλειψε να προσφέρει στην αγορά και μια αξιόλογη berlina και sw όπως είναι το πανέμορφο 508.
Ξέρει ότι αν προσπαθήσει να γίνει VW θα αποτύχει, ξέρει ότι δεν χρειάζεται να αντιγράψει την Audi η να κυνηγήσει την BMW. Ξέρει ότι η Alfa Romeo χρειάζεται μονάχα σταθερότητα και μοντέλα που θα φέρνουν χρήματα στο ταμείο, άρα -δυστυχώς για τους πουρίστες- και άλλα SUV. Επίσης ξέρει όμως, και το δήλωσε στην επίσκεψη του στο Μουσείο του Arese, ότι τα μοντέλα αυτά χρειάζονται την αύρα του πάθους που αποπνέει από μια Spider η μια Giulia Quadrifoglio και άρα ότι η φίρμα δεν πρέπει να παρεκκλίνει από αυτό που είναι γραφτό να προσφέρει.

Μαθαίνοντας περί αγωνιστικής ιστορίας στο Arese

Κάτι σαν την Porsche που πουλάει άπειρα Touareg και Q5 με άλλο καπάκι γιατί έχουν την αύρα της εμβληματικής 911 (ναι καλά, ok…), την ώρα που η ίδια η 911 μπορεί να υπάρχει ακριβώς γιατί τα “ξένα” ως το DNA  της SUV φέρνουν τα απαραίτητα χρήματα στο ταμείο για να εξασφαλιστεί η ίδια η ύπαρξη της φίρμας.

Όλα αυτά την ώρα που σέβεται την Ιταλική κληρονομιά του, άλλωστε όταν τέθηκε ερώτηση ως προς το αν οι Γάλλοι μπορούν να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες της Alfa Romeo, αλλά και της Lancia, ο ίδιος είπε ότι “…υπάρχουν περισσότεροι Ιταλοί στην PSA απ’ ότι στην ίδια την FCA…”

Άντε να τον δούμε και αυτόν…. αρκεί να μην φέρει το απαίσιο καντράν πάνω στο ταμπλό των Peugeot,

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


'Ποιος είναι ο Jean-Philippe Imparato που καλείται να σώσει -ξανά- την Alfa?' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved