Η πολυαναμενόμενη Alfa Romeo Junior αρχίζει και επισήμως την εμπορική της καριέρα, αρχής γενομένης από την εγχώρια αγορά της Ιταλίας και έρχεται να καλύψει το κενό που άφησε η Giulietta. Με ριζικές αλλαγές στην φιλοσοφία σχεδιασμού και, για πρώτη φορά, παραγωγή εκτός Ιταλίας η νέα Junior αποτελεί και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της φίρμας.
Το B-SUV της φίρμας, όπως σχεδόν κάθε νέο μοντέλο της από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, κατάφερε να κάνει ντόρο πρώτα με τις τεχνικές επιλογές της Stellantis και έπειτα με την όνομα του που άλλαξε τελευταία στιγμή από Milano σε Junior εξ αιτίας της απύθμενης βλακείας ενός στελέχους της ακροδεξιάς κυβέρνησης Meloni.
Η νέα entry level Alfa Romeo βασίζεται στην πλατφόρμα προέλευσης PSA ονόματι CMP και μοιράζεται τα δομικά στοιχεία του αυτοφερόμενου αμαξώματος με τα Peugeot 2008 II, Opel Mokka B, Citroen DS3 Crossback, Fiat 600, Jeep Avenger και Lancia Ypsilon III. Η διατήρηση όμως των στοιχείων αυτόν για λόγους έγκρισης τύπου και κόστους παραγωγής δεν εμπόδισε την ομάδα τεχνικών της Alfa Romeo να διαφοροποιήσουν την Junior από τα αδελφάκια της εκεί όπου μετράει, δηλαδή στο δρόμο.
Η Junior λοιπόν, με τα διαφορετικά ελατήρια/αμορτισέρ και αντιστρεπτικές, την διαφορετική ρύθμιση των ηλεκτρονικών και του ηλεκτρικού τιμονιού και το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης είναι σε σχέση με ένα 2008 τόσο Peugeot, όσο ήταν Fiat μια 147 σε σχέση με το Bravo. Επίσης ο κινητήρας 1.2 Turbo PureTech δεν είναι ο ίδιος που εξόπλιζε τα μοντέλα της Peugeot/Citroen της προ Stellantis εποχής αλλά μια ριζικά βελτιωμένη εκδοχή, που δεν έχει πλέον τον περιβόητο ιμάντα εμβαπτιζόμενο στο λάδι αλλά καδένα, και μερικές εκατοντάδες αλλαγές που σχεδιάστηκαν στην πρώην FPT, που τον καθιστούν ουσιαστικά διαφορετικό και η Junior είναι το πρώτο αυτοκίνητο του ομίλου στο οποίο τοποθετείται.
Η νέα μικρή Alfa Romeo προσφέρεται προς το παρόν σε δύο εκδόσεις: Η πρώτη είναι υβριδική 1.2 turbo με υποβοήθηση δύο μικρών ηλεκτροκινητήρων, όπου ό μικρότερος εκτελεί χρέη γεννήτριας και μίζας και ο μεγαλύτερος τοποθετείται μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων και προσθέτει στην απόδοση 28 ίππους και 55 Nm ροπής. Η έκδοση αυτή έχει την δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητες ως 30 χλμ/ώρα και μέχρι ένα χιλιόμετρο απόστασης. Η Alfa Romeo υποστηρίζει ότι η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μπορεί να καλύψει το 50% των αναγκών του αυτοκινήτου εντός πόλης και πως με ταχύτητες ως 150 χλμ/ώρα με χαμηλό φορτίο μπορεί να προσφέρει τέτοια υποβοήθηση που καθιστά το αυτοκίνητο σχεδόν αθόρυβο στο ταξίδι.
Επιδόσεις:
0-100 Χλμ/ώρα: 8.5 δλ
Τελική ταχύτητα: 206 χλμ/ώρα
Κατανάλωση: 5.5 λτ/100χλμ
Ρύποι: 117 γρ/χλμ CO2
Η δεύτερη εκδοχή είναι η αμιγώς ηλεκτρική και διαθέτει μπαταρία 54 KWh που υπόσχεται αυτονομία 408 χλμ, η 584 εντός πόλης, με τις μετρήσεις WLTP και ένα ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και 260 Nm ροπής και επαναφορτίζει σε συνεχές ρεύμα ως 100KW.
Επιδόσεις:
0-100 Χλμ/ώρα: 9.0 δλ
Τελική ταχύτητα: 150 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Και αφού κάναμε ένα ρεζουμέ της ιστορίας της ως τώρα, πάμε να δούμε πόσο κοστίζει στην Ιταλία όπου και άνοιξαν οι παραγγελίες εδώ και δύο μέρες:
Βασική έκδοση “Base”:
Προσφέρει Alfa Connect Services, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, Αυτόνομο Φρενάρισμα (AEB) με αναγνώριση πεζών, εμπρός υποβραχιόνιο με θήκη, όργανα με οθόνη TFT 10,25″, αυτόματο κλιματισμό, φώτα LED εμπρός και πίσω, ηχοσύστημα με 4 ηχεία, Intelligent Adaptive Cruise Control, Keyless Go, αισθητήρες βροχής, αισθητήρες παρακαρίσματος πίσω, infotainment με οθόνη 10,25″, δύο θύρες usb, Bluetooth και φωνητικές εντολές.
Για την ηλεκτρική διατίθεται φορτιστής 7KW.
Τιμή υβριδικής Junior: 29.900€
Τιμή ηλεκτρικής Junior: 39.500€ (προ επιδοτήσεων)
Έκδοση “Speciale”:
Διαθέτει ότι και η Base + την νέα μάσκα “progresso” με τον σκαλιστό θυρεό, σπορ λεπτομέρειες σε μαύρο χρώμα, ζάντες αλουμινίου 18″ “Petali” που θυμίζουν τα πέταλα του τετράφυλλου τριφυλλιού. Στο εσωτερικό έχει δερμάτινο τιμόνι, κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ, εσωτερικός φωτισμός ambient lighting, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 με πλοηγό και αναγνώριση πινακίδων, αυτόματο stop & go για μποτιλιάρισμα, κάμερα πίσω 180°, ηλεκτρικό πορτμπαγκάζ, και σύστημα Keyless με Proximty Acess.
Για την ηλεκτρική διατίθεται φορτιστής τριφασικός σε AC 11KW, καλώδιο τύπου 3 και Easy WallBox 2.3ΚW
Τιμή υβριδικής Junior: 31.500€
Τιμή ηλεκτρικής Junior: 41.500€ (προ επιδοτήσεων)
Χρώματα:
Το λευκό χρώμα Bianco προσφέρεται χωρίς χρέωση και έπειτα υπάρχουν το μαύρο Nero Tortona (600€), τα μεταλλικά Avorio Galleria, Blu Navigli και Grigio Arese (900€) και το Rosso Brera (1.200€), η μαύρη οροφή στοιχίζει επιπλέον 300€.
Διαθέσιμα Χρώματα:
Πακέτα εξοπλισμού:
Το πακέτο Sport Speciale περιλαμβάνει σπορ τιμόνι, καθίσματα Sabelt με επένδυση από δέρμα και βινύλιο με ηλεκτρικές ρυθμίσεις του οδηγού και τιμάται 2.500€.
Το πακέτο Techno Speciale προσθέτει φώτα LED Matrix, ασύρματη φόρτιση smartphone και tablet και περιμετρικούς αισθητήρες παρκαρίσματος στην τιμή των 1.500€.
Τέλος, η πανοραμική οροφή στοιχίζει επιπλέον 1.350€
'Alfa Romeo Junior – Τιμές και εκδόσεις στην Ιταλία' has no comments
Be the first to comment this post!