Η Alfa Romeo στις ΗΠΑ και ο ανταγωνισμός της

Αφου αναλύσαμε τη πορεία της Alfa Romeo στην Ευρώπη και τον κανιβαλισμό της Giulia απο τη Stelvio, ας δούμε λίγο τι γίνεται στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού όπου η φίρμα προσπαθεί να επανατοποθετηθεί ανάμεσα στους premium παίχτες της αγοράς.

Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε η FCA η Alfa Romeo πορεύεται με ένα εντυπωσιακό +328% και αυτό οφείλεται στην πολύ θετική υποδοχή της Stelvio απο το κοινό αλλά και απο το γεγονός πως η Giulia συνεχίζει το χτίσιμο και δεν δείνχει τα σημάδια κάμψης που έχει στην Ευρώπη.

Αναλυτικά:
Η Giulia πουλήθηκε τον Απρίλιο σε 1.123 αντίτυπα έναντι 634 πέρσι (+77%) ενώ η Stelvio παραδόθηκε σε 702 πελάτες, χωρίς όμως να μπορεί να συγκριθεί με περσινά δεδομένα καθώς είναι καινούργιο μοντέλο. Η 4C φαίνεται πως πλέον έφτασε στο σημείο όπου χρειάζεται αλλαγή η ανανέωση, αφού με 22 παραδόσεις, έναντι 43 τον ίδιο μήνα του 2017 καταγράφει πτώση -49%.
Για το πρώτο τετράμηνο του έτους η Giulia δείχνει ακόμα πιο δυνατή αφού με 4.208 παραδόσεις έναντι 1.599 ταξιδεύει με +163% ενώ η Stelvio δείχνει πως ακολουθεί κατά πόδας με 3.355 ταξινομήσεις, την ώρα που η 4C επιβεβαιώνει τη σταθερή πτώση της με 76 αυτοκίνητα έναντι 184 το 2017 και -59%.

Τι κάνουν όμως οι αντίπαλοι?
Το πρώτο τετράμηνο του χρόνου το Audi A4 (μετράνε και οι Avant και Allroad εκδόσεις) κατέγραψε 10.777 πωλήσεις και έχει ελαφρά κάμψη -4%, η BMW 3 Series (Sedan, Gran Turismo και Touring) έφτασε τα 17,000 αυτοκίνητα και η Mercedes C-Class (Sedan, Coupe’, Cabrio, SW) οδηγεί την κατηγορία με 18.000 ταξινομήσεις αλλά με μια εντυπωσιακή πτώση -35%.
Η Giulia φαίνεται πως απέχει πολύ ακόμα απο τον γερμανικό ανταγωνισμό, αλλά η αλήθεια είναι πως αν αφαιρέσει κανείς τις παραλλαγές αμαξωμάτων που δεν είναι ανταγωνιστικά με τη Berlina της Alfa Romeo, θα δει πως η πορεία της Ιταλίδας είναι αρκετά ενθαρρυντική. Υπολείπεται μεν αλλά είναι ήδη στα μισά του δρόμου, ενώ στα High Performance τα πάει ακόμα καλύτερα αφού οι Giulia Quadrifoglio είναι άμεσα ανταγωνιστικές με τις M3 και C63 Sedan.
Πάντως η αλήθεια είναι πως αρχικά η Giulia έχει βάλει στο μάτι άλλες premium μάρκες, που ναι μεν δεν έχουν το ίδιο κύρος με των big three απο τη Γερμανία, αλλά όπως και να έχει είναι καθιερωμένες εδώ και δεκαετίες στην τοπική αγορά και εκμεταλλεύονται ένα πλήρες δίκτυο διανομέων και συντηρητών αλλά και μια τεράστια αγορά off the grid συνεργείων και καταστημάτων ανταλλακτικών.
Έχει ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε τι κάνουν και τα άλλα premium sedans και εκεί φαίνεται πως τελικά η Giulia τα πάει πάρα πολύ καλά:
Το Infiniti Q50 βρήκε 13.000 νέους πελάτες (+4%), το Lexus IS 7.000 (-10%) και το Acura TLX 11.000 (-4%) και φαίνεται πως η Giulia, αφού καθάρισε με συνοπτικές διαδικασίες το Jaguar XE που σταμάτησε σε κάτι λιγότερο απο 2.000 αυτοκίνητα (-48%), έχει άμεσο στόχο το Volvo S60 που είναι πολύ κοντά με 4.520 αυτοκίνητα (-20%) ενώ έχει βάλει στο μάτι την Cadillac ATS που παρ’ότι ανέβηκε κατά 7% δεν απέχει πολύ απο την Ιουλία αφού ταξινομήθηκε σε 5.100 αντίτυπα.

H Stelvio απο την άλλη μόλις πριν λίγους μήνες απέκτησε πλήρη γκάμα, αφού η Quadrifoglio αναμένεται ναι είναι ιδαίτερα αγαπητή στις ΗΠΑ, και βρίσκεται σε φάση πλήρους ανάπτυξης οπότε τα νούμερα της ναι μεν απέχουν απο τον ανταγωνσιμό αλλά έχοντας ως δεδομένο πως σε λίγους μήνες θα ξεπεράσει κατά πολύ την Giulia η πραγματική δυναμική της θα φανεί μετά το καλοκαίρι.


Ξεκινώντας πάλι απο την Audi βλέπουμε πως το Q5 σημειώνει σημαντική αύξηση πωλήσεων +18% και φτάνει τα 19.000 αντίτυπα, η BMW X3 πέφτει κατά -14% και γράφει 14.000 πωλήσεις ενώ η X4 κινείται πολύ απογοητευτικά με μόλις 1.610 αυτοκίνητα. Η Mercedes GLC (μετράνε και οι GLC Coupe’) είναι η βασίλισσα της κατηγορίας με 22.000 ταξινομήσεις και εντυπωσιακή αύξηση +80%. Πάντως η Porsche Macan με 7.000 πωλήσεις (+1%) είναι στόχος της Stelvio όπως και η Jaguar F-Pace με 5.000 αυτοκίνητα (-24%) και το Range Rover Velar με 6.105.
Τα άλλα Premium SUV είναι το Volvo XC60 με 8.500 πωλήσεις (+47%), το Infiniti QX50 με 5.497, το Lexus NX με 19.000 (+14%) και το Acura RDX με 15.000 μονάδες.
Βλέπουμε λοιπόν πως η αληθινή μάχη θα δοθεί στα SUV’s που κατατρώνε συστηματικά τις berlineς, και γι’αυτό οι άνθρωποι της Alfa Romeo USA αναμένουν απο τη Stelvio μεγάλα νούμερα με πάνω απο 2-2,5 χιλιάδες ταξινομήσεις μηνιαίως μόλις εδραιωθεί σωστά στη δύσκολα αγορά της Αμερικής, που θα της επιτρέψουν να κάνει πέρα Jaguar και Volvo και να βάλει πλώρη για την Porsche.

Για περισσότερα νέα, ακολουθήστε το TheItalianJob.gr

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved