Ανατράπηκε στην Autostrada το ιστορικό τρακτέρ της Alfa Romeo

Η Alfa Romeo μπορεί να είναι γνωστή ως επί το πλείστον για τα σπορ αυτοκίνητα της και τις μπερλίνες με τη ζωηρή οδική συμπεριφορά αλλά απο το εργοστάσια της σε PortelloArese και Pomigliano d’Arco κατά καιρούς έχουν βγεί και κινητήρες αεροπλάνων και σκαφών, ηλεκτρικές συσκευές, τρόλεϋ (που κάποτε έκαναν διαδρομές και στην Αθήνα), λεωφορεία, φορτηγά αλλά και ένα μοντέλο τρακτέρ.

Μετά τη λήξη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου οι μεγαλύτερες βιομηχανίες της Ιταλίας, όπως η FIAT, η Breda και η OM έπρεπε να μετατρέψουν τις γραμμές παραγωγής πολεμικού υλικού για να καλύψουν τις αυξανόμενες ανάγκες του αναπτυσσόμενου Ιταλικού κράτους και στράφηκαν στην παραγωγή αγροτικών μηχανημάτων και τρακτέρ.

Την ευκαιρία δεν θέλησε να χάσει και ο δαιμόνιος Ναπολετάνος επιχειρηματίας Nicola Romeo, που πρόσφατα είχε εξαγοράσει την ALFA και έτσι αγόρασε τα σχέδια του Αμερικανικού τρακτέρ Titan της International Harvester και άρχισε να το παράγει απο το 1918 εως το 1921 στο εργοστάσιο του Portello με την εμπορική ονομασία ‘Romeo‘.

Το Romeo δεν γνώρισε και ιδιαίτερα μεγάλη επιτυχία και κατασκευάστηκαν μόλις 300 τεμάχια, και αυτό γιατί ήταν ήδη ξεπερασμένο καθώς βασιζόταν σε ένα μοντέλο που η μητρική εταιρεία είχε ήδη αποσύρει απο το 1914. Παρόλα’αυτά οι λιγοστοί κάτοχοι το εκτίμησαν για την τεράστια αξιοπιστία του και την ευκολία συντήρησης που είχε αφού ο κινητήρας ήταν ένα πολύ απλός δικύλινδρος με αντικρυστούς θαλάμους καύσης που έκαιγε κηροζίνη.

Σήμερα σώζεται ένα αντίτυπο που εκτείθεται στο Museo Storico της Alfa Romeo στο Arese αλλά παραλίγο να χαθεί και αυτό σε ένα ατύχημα στην Autostrada έξω απο το Milano. Ο μουσαμάς του φορτηγού που το μετέφερε, έπειτα απο εργασίες συντήρησης, πίσω στο Μουσείο μπλέχτηκε με το κιγκλίδωμα στα διόδια και η ρεμούλκα ταρακουνήθηκε δυνατά, με αποτέλεσμα το βαρύ αγροτικό μηχάνημα να σπάσει τους ιμάντες και να πέσει με το πλάι εκτός φορτηγού διαλύοντας το προστατευτικό διάζωμα με τους μασίφ μεταλλικούς τροχούς του.

Η κυκλοφορία απο τη συγκεκριμένη λωρίδα της Autostrada διακόπηκε για μερικές ώρες, μέχρι να αποκατασταθεί η ζημιά και το Romeo επίστρεψε στο εργαστήριο για να επισκευαστεί προτού εκτεθεί και πάλι σαν καινούργιο.

Νίκος Κουμπής



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved