Τελικά θα υπάρξει νέο Punto?

Σε μερικούς μήνες, ίσως και πριν το τέλος του έτους, το αειθαλές Punto της Fiat θα σταματήσει να διατίθεται. Ήδη έχουν κοπεί επιλογές εξοπλισμού και κινητήρων και είναι γνωστό πως το εργοστάσιο του Melfi ετοιμάζεται για το Phase out του μοντέλου και ετοιμάζει μία τελική μεγάλη παρτίδα για να σταλεί στους αντιπροσώπους της Fiat για τελικές πωλήσεις χωρίς παραγγελία αλλά μόνο από διάθεση stock.

Το Fiat Punto ανέκαθεν ήταν το σημαντικότερο μοντέλο της γκάμας της Fiat και πολλές φορές, ίσως περισσότερες απ’ότι θα έπρεπε αν η διοίκηση ήταν πιο προσεκτική, κλήθηκε να σώσει την παρτίδα χάρις στις εξαιρετικές πωλήσεις του. Τώρα είναι η δύσκολη στιγμή που πρέπει η FCA να αποφασίσει αν θα επενδύσει ένα σεβαστό ποσό για τη δημιουργία μίας νέας γενιάς, που όμως θα μπει σε μια ιδιαίτερη μάχη με σκληρούς ανταγωνιστές που μάχονται με ανελέητα χτυπήματα προσφορών και εκπτώσεων που δεν αφήνουν σχεδόν κανένα κέρδος στον κατασκευαστή.

Οι κύριες εναλλακτικές για την FCA είναι ουσιαστικά τρεις, η κάθε μία από τις οποίες οδηγεί σε διαφορετικούς δρόμους και απαιτεί την κατάλληλη προσαρμογή:

Επιλογή Νο1
Εξελίσσεται μια ευρωπαϊκή έκδοση του Argo, με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες της νέας γενιάς Fire Fly απόδοσης 100 και 180 ίππων από 1.3 λίτρα καθώς και τις νεότερες εκδόσεις των diesel 1.3 και 1.6 λίτρων για να ανταγωνιστεί τα Renault Clio, Peugeot 208 και VW Polo που αλωνίζουν την Ευρωπαϊκή αγορά. Σε αυτή τη περίπτωση θα πρέπει να είναι αρκετά premium στη κατασκευή, για να μπορεί να σταθεί με τα πολύ υψηλά standards που έθεσαν οι τελευταίες γενιές των ανταγωνιστών, του και να αποβάλλει αρκετά την εικόνα value for money που το χαρακτήρισαν στην συνείδηση του αγοραστικού κοινού. Το νέο Punto θα μπορούσε να παράγεται στην Ιταλία, κάτι που θα ικανοποιούσε τα συνδικάτα, και γιατί θα χρειαζόταν να παίξει το χαρτί του ‘made in Italy’ για να δικαιολογήσει την τσιμπημένη τιμή του σε σχέση με τα απωανατολικά προϊόντα. Η μεγάλη δυσκολία έγκειται στο ότι η FCA θα πρέπει αναπροσαρμόσει προς τα επάνω το Tipo, που παίζει πολύ πετυχημένα το χαρτί της χαμηλής τιμής ενώ ακόμα και σε διαστάσεις κατατάσσεται κάτω από Golf, Astra και Megane και πολύ κοντά στα χαμηλότερης κατηγορίας αδελφάκια του. Ο κίνδυνος είναι ότι θα δημιουργηθεί ένα μοντέλο που θα κανιβαλίσει ένα πετυχημένο μέλος της γκάμας, και μάλιστα σε μια κατηγορία πολύ χαμηλής κερδοφορίας.

Render υποτιθέμενης 5θυρης έκδοσης του νέου Punto η Primo

Επιλογή Νο2
Πάλι στη βάση του Argo αφού δεν υπάρχει χρόνος, και λόγος, για εντελώς καινούργιο πλαίσιο αλλά με πιο περιορισμένη διαφοροποίηση από το Λατίνο εξάδελφο για περιορισμό του κόστους. Οι κινητήρες θα είναι πάλι οι Fire Fly αλλά, τουλάχιστον αρχικά, μονάχα στις πιο οικονομικές ατμοσφαιρικές εκδοχές του. Το νέο μοντέλο θα σήμαινε μια στροφή στην ιστορία του και φημολογείται ότι θα μπορούσε να ονομαστεί ‘Primo‘. Η επιλογή υλικών και διάκοσμου θα τοποθετούσε την νέα γενιά αυτοκινήτων κατηγορίας B της Fiat σε μια ακόμα πιο value for money υποκατηγορία, στα πρότυπα του Fiat Tipo και άρα θα απομακρυνόταν από τον ιστορικό ανταγωνισμό των Clio, Corsa και Polo για να τοποθετηθεί απέναντι σε πιο οικονομικές επιλογές. Ταμειακά αυτή η επιλογή ενδέχεται να είναι και η πιο σωστή αφού υψηλότερο κέρδος θα εξασφάλιζε και η παραγωγή του αυτοκινήτου στη Σερβία, εκεί όπου τώρα κατασκευάζεται το 500L, που δεν έπιασε στην αγορά όσο ήλπιζαν οι Ιταλοί.

Επιλογή Νο3
Το Punto μας αφήνει χρόνους και πάπαλα. Δεν αντικαθίσταται από κάποιο άμεσο συνεχιστή αλλά από μια 5θυρη εκδοχή του 500 που θα είναι ουσιαστικά μια πιο μικρή, χαμηλή και δικίνητη εκδοχή του άκρως επιτυχημένου 500x. Σε αυτή τη περίπτωση, και με χαμηλότερο στόχο πωλήσεων λόγο τσιμπημένης τιμής, το κέρδος ανά αυτοκίνητο είναι εξασφαλισμένο αφού το πείραμα του 500 κρίνεται ως άκρως επιτυχημένο, ενώ το πρεστίζ που έχει το ντιζαϊνάτο μικρό αυτοκίνητο, θα επιτρέπει τη διάθεση του αυτοκινήτου σε τιμή ελαφρώς υψηλότερη από του ανταγωνισμού. Μπορεί να διαθέσει και πλήρη γκάμα κινητήρων χωρίς να επηρεάσει το Tipo, μιας και στη συνείδηση του κόσμου η γκάμα του 500 τείνει να διαχωρίζεται νοητά από τις υπόλοιπες επιλογές και να κρίνεται ουσιαστικά σαν ξεχωριστό brand.

Έτσι θα μπορούσε να είναι το 5θυρο 500 η 600

Και το κερασάκι?
Υπάρχει λοιπόν και μια υπο-πλοκή στο όλο θέμα και έχει να κάνει με …τη Lancia. Σωστά! η FCA δεν έχει αποφασίσει να σκοτώσει την δημοφιλή, αλλά εμπορικά αποτυχημένα, μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων και αναγνωρίζει ότι τα τελευταία 30 χρόνια έχει ταυτίσει την εικόνα της και με το Y10 και στη συνέχει σκέτο Ypsilon, που ήταν πάντα μια πιο πολυτελής έκδοση μοντέλων της Fiat. Αν λοιπόν η FCA θέλει κάποια στιγμή να επαναφέρει τη Lancia και με ένα Ypsilon θα πρέπει να φροντίσει να αφήσει κάποιο χώρο στη γκάμα μοντέλων της. Οπότε θα πρέπει να κατευθυνθεί στην επιλογή 2 (περίπτωση ‘Primo’) η 3 (5θυρο 500 η ‘600′) ώστε να μην υπάρξει σύγκρουση. Αν πάλι αποφασιστεί η επιστροφή της Lancia μόνο με μοντέλα πολυτελείας και Halo models (μια νέα Thema, αποκλειστικά integrale, στη βάση της Alfa E-segment, μια ‘037’ με βάση την 4C η την Giulia Coupe’ και μια ‘Integrale’ αντι A45 και RS3 με βάση την Giulietta), τότε δεν τίθεται θέμα.
Το ίδιο συμβαίνει όμως και αν απλώς αφήσουν την Lancia στη λήθη του χρόνου, κάτι που απευχόμαστε όλοι.

Νίκος Κουμπής


Tagged: , , , ,


Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


'Τελικά θα υπάρξει νέο Punto?' 7 Σχόλια

  1. 21 Οκτωβρίου 2017 @ 13:17 giorgos alfa75 america

    Ειναι αποριας αξιον για πιο λογοσκεφτονται να καταργησουν ενα ιστορικο ανομα σαν το Punto…….Ειναι σαν να καταργει η VW το ονομα Polo…..Εννοειται οτι δεν πρεπει να κανουν τα καραγκιοζιλικια των Γερμανων που εμφανισιακα δεν ανανεωνονται καθολου,αλλα αλλο αυτο και αλλο η καταργηση ενος ονοματος που εχει προσφερει ……Ενας που θελει Tipo δεν θα κοιταξει το Polo ουτε και το αντιθετο….Ενα τετραθυρο 500 λογω τιμης παλι δεν θα χτυπουσε το Punto ωστε να ισχυριστει καποιος οτι θα υπαρξει κανιβαλισμος καθως θα ειναι πιο up market και θα μπορουσε το 500 σε τετραπορτο ως πιο μεγαλο και σε μεγεθος να παιξει μπαλα με το Audi A1…Σιγουρα χωρανε και τα δυο………

    Reply

  2. 22 Οκτωβρίου 2017 @ 07:37 dj_aris

    Ειλικρινά δεν καταλαβαινω τη λογικη του Sergio. Η Fiat αν μη τι αλλο έχτισε το όνομα της γυρω απο τα ευρύχωρα μικρά αυτοκινητα. Ειδικά τα τελευταια 30 χρονια, το Uno και Punto ηταν τεράστια επιτυχία. Και απο το 2018 ο μονος εκπρόσωπος του Grouppo στην κατηγορια Β θα ειναι …το Fiat 500L;

    Εν ολίγοις, στις δυο πιο επιτυχημένες κατηγορίες της Ευρωπης, B & C, στη μεν πρωτη δεν προσφέρει ουσιαστικά κανενα αυτοκινητο, ενω στη δευτερη εχει το πολυ δυνατο (αλλα budget) Tipo και μια Giulietta που εχει μεινει πισω και ειναι αβέβαιο αν θα αντικατασταθεί.

    Μηπως τελικα πρεπει οντως η FCA να πουληθεί για να δουμε άσπρη μερα; (Βλέπε JLR)

    Reply

    • 22 Οκτωβρίου 2017 @ 16:19 giorgos alfa75 america

      Κα την γνωμη σου η ασπρη μερα θα ειναι να δουμε μια Giulietta με κρεμασμενο το μοτερ μπροστα απ τον αξονα ,οπως τα Α3…… ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ πιο απ τα δυο θα παρει τον τιτλο του πιο υποστροφικου???

      Reply

      • 22 Οκτωβρίου 2017 @ 18:52 dj_aris

        Όπως σου έχω απαντήσει και σε άλλο site, βλέπεις το δέντρο και χάνεις το δάσος… αυτό που επισήμανα είναι ότι το Gruppo δεν έχει εκπρόσωπο στην κατηγορία Β, ενώ στη C, το premium μοντέλο είναι η Giulietta του 2010. Το αν θα αντικατασταθεί και το που θα έχει το μοτέρ είναι αναμφίβολα σημαντικό όταν θες να είσαι ανταγωνιστικός και να προσδιδεις συγκεκριμένο (σπορ) χαρακτήρα στο μοντέλο σου, αλλά όλα αυτά είναι υποθετικά αν δεν έχεις καν μοντέλο! Συνεπώς, ναι, θέλω να δω ΧΤΕΣ τον αντικαταστάτη της Giulietta, ένα νέο Punto και ιδανικά μια πιο σπορ παραλλαγή του (νέο Mito) η ακόμα και πιο πολυτελής (νέο Υ), ακόμα και αν αυτό σημαίνει παραχωρήσεις σε κάποιους τομείς. Καλύτερα να έχεις ένα ελαφρώς υποδεέστερο από το ιδανικό μοντέλο παρα να μην έχεις καθόλου!

        Reply

        • 23 Οκτωβρίου 2017 @ 21:56 giorgos alfa75 america

          Αν το δασος που λες οτι χανω, ειναι οτι θα πρεπει να υποστω ενα χειροτερο αυτοκινητο,μονο και μονο για να πω οτι εβγαλε η Alfa καινουργιο τοτε να μου λειπει….Αυτη δεν ηταν ποτέη φιλοσοφια της εταιρειας.Αλλωστε οταν λες καινουργιο ,τι ακριβως εννοεις?Μηπως μερικα γκατζετακια παραπανω?Εγω βλεπω οτι για παραδειγμα το Α3 πηγε 30 χρονια πισω με τον ημιακαμπτο, και ακομα και στις εκδοσεις των 150 ιππων που εχει πολλαπλους παραμενει υποδιαιστερο,καθως εξακολουθει να εχει κρεμασμενο το μοτερ μπροστα απ τον αξονα εχοντας τα γνωστα θεματα υποστροφης,εχει ενα τιμονι υποδιαιστερο σε πληροφοριση και αμεσοτητα σε σχεση με την Giulietta…..Και παρ οτι και γω θελω σαν τρελος καινουργια Giulietta στην πλατφορμα Giorgio που ειναι χτισμενη η Giulia,αυτο δεν με κανει να αποριπτω την τωρινη Giulietta που παραμενει ανωτερη απ το Α3……..για τους παραπανω λογους που σου εγραψα….
          Οσο για την Mito ,εχω γραψει και γω οτι δεν πρεπει να καταργηθει και σαφως εχω στηλητευσει την αργοπορια της Giulietta ,που μαλλον απ οτι φαινεται ,εχει προκυψει λογω της προτεραιοτητας που δινουν τελικα για να βγαλουν τα δυο επερχομενα SUV.

          Reply

          • 23 Οκτωβρίου 2017 @ 22:13 dj_aris

            ΕΣΥ μπορεί να θεωρείς τη Giulietta καλύτερη από το Α3. Σκέψου ΕΓΩ που την αγόρασα κιόλας! Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη, είτε σε στήσιμο είτε σε γκατζετς. Δεν έχει νόημα στο να διαφωνούμε σχετικά με το αν έχει μείνει πίσω εξελικτικά, αντικειμενικά αυτή είναι η αλήθεια!

            Και τέλος, το άρθρο είναι για το Punto! Η FCA λοιπόν δεν έχει πια Punto, δεν φαίνεται να σκοπεύει να βγάλει και προσωπικά πιστεύω ότι είναι τραγικό λάθος.

          • 23 Οκτωβρίου 2017 @ 22:18 giorgos alfa75 america

            Μα δεν εγραψα κατι διαφορετικο.
            Ειπα: ”Και παρ οτι και γω θελω σαν τρελος καινουργια Giulietta στην πλατφορμα Giorgio που ειναι χτισμενη η Giulia…..”
            Νομιζω ημουν σαφης ….οσο για το Punto τα εχω γραψει στο απο κατω μηνυμα μου πριν δυο μερες .Ουτε εκει νομιζω πως διαφωνουμε.
            Καληνυχτα και χαρηκα που ανταλαξαμε αποψεις. 😉


Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved | Hosting by ComboWeb