Η λέξη καινοτομία με το πνεύμα της επιδίωξης τεχνολογικής αριστείας ήταν κάτι που διέκρινε πάντα την φίρμα από το Arese. Με την ανακοίνωση μελλοντικών εκδόσεων των Giullia και Stelvio αλλά και του νέου μεγάλου SUV της φίρμας που έρχεται, με υβριδικά συστήματα τεχνολογίας, ας θυμηθούμε την πρώτη προσπάθεια της Alfa Romeo με την τεχνολογία αυτή όπου ξεκίνησε 10 χρόνια πριν παρουσιαστούν τα Τoyota Prius και Honda Insight.
Το 1986 μετά από πολλά σκαμπανεβάσματα στην ιστορία της περνά από την κρατική IRL στα χέρια της Fiat.
Στο Μιλάνο εργάζονται πάνω στο πρώτο αυτοκίνητο της φίρμας υπό την στέγη της Fiat, την μπροσθιοκίνητη 164, με τις ανάγκες μιας ”οικονομικής” ως προς την χρήση έκδοσης οι μηχανικοί της Alfa επικεντρώνονται στην ανάπτυξη ενός εναλλακτικού συστήματος από το να χρησιμοποιηθεί ένας κινητήρας Diesel όπου δεν άρμοζε στο σπορ χαρακτήρα της μάρκας και το ένδοξο αγωνιστικό της πνεύμα.
Έτσι θα δοκιμάσουν την πρόκληση της υβριδικής τεχνολογίας, ως πειραματικό μοντέλο θα επιλέξουν την σπιρτόζικη 33 και στην συγκεκριμένη περίπτωση το αμάξωμα της Sport Wagon για ένα project αυτοκινήτου πόλης μεσαίου μεγέθους με καλούς χώρους και με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Κάποιοι λέγανε ότι η επιλογή της Sport Wagon δεν ήταν τυχαία, διότι αν το εγχείρημα πετύχει θα δημιουργήσουν ένα ολόκληρο στόλο από Taxi για να εξυπηρετήσει τις Ιταλικές πόλεις για αρχή.
Κάτω από το καπό βρισκόταν ο γνωστός 1,5 κυβικών εκατοστών Boxer με τους 95 ίππους με το σύστημα CEM, την ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα που προέβλεπε να λειτουργεί ακόμα και ως δικύλινδρη για οικονομία καυσίμου όπου είχε παρουσιαστεί στην Alfetta το 1983, οποίος συνδιαζόταν με έναν τριφασικό ηλεκτροκινητήρα 16 ίππων και 6,1 kgm ροπής τον οποίο προμήθευε η Ιταλική εταιρία ηλεκτροκινητήρων Αnsaldo με έδρα την Γένοβα.
Ο ηλεκτροκινητήρας ήταν συνδεμένος με το κιβώτιο ταχυτήτων μέσο ενός οδοντωτού ιμάντα δίνοντας την δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κινείται με τον ηλεκτροκινητήρα όπως γνωρίζουμε στις μέρες μας, με αυτονομία 5km και ταχύτητα μέχρι 60km/h μια εντυπωσιακή επίδοση για το 1988 με μόλις πρόσθετο βάρος 150kg, 110kg από τις μπαταρίες , 20kg από τον ηλεκτροκινητήρα και 10kg για τα ηλεκτρονικά ισχύος ήταν μια ρεαλιστική ιδέα.
Παρήχθησαν τρία πρωτότυπα αλλά η ιδέα του υβριδικού αυτοκινήτου από την Alfa Romeo έμεινε ένα όνειρο μισό.
.
Πηγή: Quattroruote
Απόδοση: Γιώργος Φωτεινός
'Alfa Romeo 33 Ibrida. Η πρώτη υβριδική Alfa Romeo!' has 1 comment
1 Απριλίου 2018 @ 20:42 giorgos alfa75 america
Καλα που υπαρχετε και εσεις γιατι κατι τετοιες ειδησεις δεν θα τις μαθαιναμε ποτέ απο τους ψευτοαντικειμενικους του ειδικου τυπου.