Η πορεία της πολυαγαπημένης μας Lancia είναι φθίνουσα εδώ και αρκετά χρόνια, μάλιστα από τότε που σταμάτησε η παραγωγής της εξαιρετικής μεν, αποτυχημένης εμπορικά δε, Lancia Delta III η ιστορική φίρμα, που έγινε γνωστή σε όλη την Υφήλιο για τις τεχνολογικές καινοτομίες της και την τεράστια αγωνιστική ιστορία, περιορίζεται στο να πουλάει μονάχα την Ypsilon και αποκλειστικά στην εγχώρια αγορά της Ιταλίας.
Όπως είναι φυσιολογικό η εξέλιξη αυτή έκανε τους φίλους της Lancia παγκοσμίως να ανησυχούν για το ενδεχόμενο να ακολουθήσει το δρόμο της Rover (που όμως δεν έλειψε σε κανέναν….) και της Saab προς τη λήθη. Το γεγονός όμως ότι η Yspilon, παρ’ότι πλέον σχετικά ξεπερασμένη από τον ανταγωνισμό και με περιορισμένη γκάμα κινητήρων, πουλάει στην Ιταλία πάνω από 40.000 αυτοκίνητα το χρόνο οδηγεί το ΔΣ της FCA να ξανασκεφτεί την πορεία που είχε χαράξει ο Sergio Marchionne και να κρατήσει εν ζωή τη Lancia.
Ο Mike Manley, που διαδέχτηκε τον Ιταλοκαναδό manager στην ηγεσία της FCA, σε αντίθεση με τον προκάτοχο του είναι ‘αυτοκινητάς’, σε όλο τον εργασιακό του βίο διετέλεσε στέλεχος σε αυτοκινητοβιομηχανίες και γνωρίζει καλά τον χώρο και από την πλευρά των μηχανικών και μπορεί να συμπληρώσει το τελευταίο κομμάτι του puzzle που χρειάζεται ο Όμιλος για να επανέλθει πλήρως. Αναγνωρίζει την εξαιρετική δουλειά του Marchionne σε χρηματοοικονομικό επίπεδο, που επέτρεψε στην FCA να μην χρεοκοπήσει και να προσθέσει την Chrysler/Jeep στο portfolio της, αλλά φαίνεται πως τώρα πλέον θα αρχίσουν να ασχολούνται περισσότερο με τα αυτοκίνητα και λιγότερο με τα μετοχικά σχήματα και τις τράπεζες.
Σε δηλώσεις που έκανε τελευταία αναφέρθηκε στην Lancia Ypsilon και είπε ότι η Διοίκηση ‘…δεν μπορεί να αγνοήσει τις σημαντικές πωλήσεις που πραγματοποιεί η μικρή Lancia…‘ και ότι με αυτό το δεδομένο ‘…δεν αποκλείεται η εξέλιξη ενός διάδοχου αυτοκινήτου που θα μπορεί να συνεχίσει την πορεία της…‘
Έχοντας αυτό κατά νου αλλά και βλέποντας την επιτυχία που είχαν οι πρόσφατες αναβιώσεις της Integrale και της Stratos αλλά και τις τιμές που πιάνουν στις δημοπρασίες οι 037 και S4 Stradale δεν αποκλείεται να χαραχτεί μια νέα πορεία για την Lancia με την Ypsilon να προσφέρει τα νούμερα και 1-2 ‘εδικά’ μοντέλα να συνεχίσουν να χτίζουν τον μύθο της εταιρείας που ίδρυσε ο Vincenzo Lancia.
Νίκος Κουμπής
'Η Lancia δεν θα κλείσει' has no comments
Be the first to comment this post!