Υπάρχει ένας αγώνας στο καλεντάρι της F1 που, τουλάχιστον για τους Ιταλούς πιλότους και για την Ferrari ισοδυναμεί με ένα Πρωτάθλημα.
Είναι ένας αγώνας όπου οι θεατές έρχονται για να πανηγυρίσουν ποδοσφαιρικά, δίνουν παλμό, κλαίνε από χαρά στις νίκες και με λυγμούς στις ήττες. Κάνουν χειρονομίες στους οδηγούς, επευφημούν θαρραλέες κινήσεις και γιουχάρουν αντιπάλους. Μεθάνε από συναισθήματα και μεταφέρουν όλη τη φόρτιση στους οδηγούς. Οι εξέδρες πάλλονται και η πίστα πλημμυρίζει από κόσμο με το που πέφτει η καρό σημαία.
Είναι το μέρος όπου όποιος φέρει στη πρώτη θέση το ντόπιο άτι γίνεται αθάνατος, και αν η νίκη έρθει έπειτα από μάχες η με αγωνιώδη τρόπο γίνεται ένας άθλος, ένας μύθος που θα περάσει στις επόμενες γενιές μέσω των διηγήσεων των θεατών.
Είναι ο αγώνας όπου ο νικητής, αν οδηγεί Ferrari η άλλο ιταλικό αυτοκίνητο, γίνεται αθάνατος.
Είναι ο ναός της ταχύτητας. Είναι η Monza!
Φέτος το Ιταλικό GP ήρθε ακριβώς μια εβδομάδα μετά τον αγώνα του Spa, μόλις 7 μέρες μετά την πρώτη νίκη του Charles Leclerc στην Formula 1. Στο Βέλγιο όμως ο πιτσιρίκος της Ferrari δεν μπόρεσε να γιορτάσει τη νίκη του γιατί η τραγωδία, ο θάνατος, ήρθε πάλι να του χτυπήσει τη πόρτα. Αυτή τη φορά ο Μαύρος Θεριστής πήρε τον παιδικό του φίλο Anthoine Hubert που σκοτώθηκε σε ένα φρικιαστικό ατύχημα στον αγώνα της F2.
Πριν μια εβδομάδα ο Leclerc έχυσε ένα δάκρυ, τόσο επέτρεψε στον εαυτό του, πήρε δύναμη και έκανε ότι και όταν έχασε τον θείο του Jules Bianchi αλλά και όταν έχασε τον πατέρα του: πάτησε γκάζι. Και κέρδισε.
Έπνιξε την χαρά του και αφιέρωσε τη νίκη στον φίλο του και συσσώρευσε και άλλη ενέργεια, και άλλη δύναμη, επιπλέον κίνητρο.
Προχθές έφτασε στη Monza για δεύτερη φορά στην καριέρα του στο Τσίρκο, πέρσι ήταν με Alfa Romeo, φέτος με Ferrari.
Και τις δύο φορές με Ιταλικό άτι, και τις δύο φορές με Tifosi να τραγουδούν το όνομα του, φέτος όμως ήρθε με φόρα, ήθελε τη νίκη για τον εαυτό του.
Ήθελε να ουρλιάξει από χαρά, να γιορτάσει χωρίς αφιερώσεις. Δεν θα τον σταματούσε κανείς και τελικά κανείς δεν τον σταμάτησε.
Δοκιμές:
Ο Charles Leclerc κυριάρχησε σε όλες τις διαδικασίες του Ιταλικού GP, ελεύθερα και χρονομετρημένα δοκιμαστικά και τελικά σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Από καιρό είχε καταλάβει ότι η θέση του Vettel είναι ευάλωτη, και ενώ στην αρχή της σεζόν κατάπιε τις δύσκολες εντολές της ομάδας για να στηρίξει τον Γερμανό, τώρα πλέον έχει καταστήσει σαφές ότι αυτός είναι το πρώτο βιολί της ομάδας και αυτός είναι που θα ξαναφέρει τις επιτυχίες.
Έτσι, με θράσος, παράκουσε τις οδηγίες της Scuderia να μπει μπροστά από τον Sebastian για να του κόβει αέρα και έφυγε μόνος του για να γράψει τον ταχύτερο χρόνο. Μονάχα στο τελευταίο λεπτό του Q3, όταν πλέον ήταν πού αργά εξ’αιτίας των ηλίθιων παιχνιδιών τακτικής των Renault και Racing Point, πήρε θέση μπροστά από τον Vettel για να του δώσει την ευκαιρία να κάνει και αυτός ένα γύρο με slip streaming, αλλά τελικά ο χρόνος τελείωσε πριν πάρουν σημαία.
Η αλήθεια πάντως είναι πως ο Γερμανός στη μία προσπάθεια που έκανε με slip streaming νωρίτερα ήταν ο ταχύτερος όλων, αλλά διακόπηκε από κόκκινη σημαία και δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει τον γύρο. Σίγουρα είχε το δυναμικό για Pole Position, αλλά τελικά ο Charles δεν του άφησε περιθώρια και κατέκτησε την πρωτιά με τις δύο Mercedes ακριβώς πίσω του και τον Seb να ακολουθεί.
Πολύ καλή επίδοση έκαναν και οι δύο πιλότοι της Alfa Romeo, με τον Kimi Raikkonen να προκρίνεται μέχρι το Q3 και τον Antonio Giovinazzi να αποκλείεται στο τέλος του Q2, για μόλις 0,002δλ, σε ένα γύρο όπου συνάντησε και ένα εμπόδιο. Τελικά ο κόπος του Φιλανδού πήγε χαμένος, όταν από δικό του λάθος βγήκε εκτός πίστας και κατέστρεψε το πίσω μέρος της C38, του με αποτέλεσμα να είναι απαραίτητη η αντικατάσταση κινητήρα και κιβωτίου και να τιμωρηθεί με εκκίνηση από τα pits.
Οι άλλοι ‘Ιταλοί’ ακολούθησαν με την Haas-Ferrari του Kevin Magnussen στην 12η θέση, την Toro Rosso του Daniil Kvyat στην 13η και τους Team mates τους πάλι σε σχηματισμό, αλλά ανάποδα, στην 15η (Pierre Gasly, Toro Rosso-Honda) και 16η (Romain Grosjean, Haas-Ferrari)
Αγώνας:
Πριν την εκκίνηση του Ιταλικού GP στην Ferrari αγωνιούσαν, καθώς υπήρχε ο κίνδυνος ο Hamilton να πάρει την γραμμή του Leclerc, να εκμεταλλευτεί το κενό αέρος που θα δημιουργούσε η SF90 και να επιτεθεί στη πρώτη στροφή, ενώ άγνωστη μεταβλητή θα ήταν η συμπεριφορά του πιεσμένου Sebastian Vettel που πέρσι έκανε στην Ιταλία άλλο ένα, από τα πολλά, λάθη του.
Τελικά όλα κύλισαν ομαλά και ο Charles δεν απειλήθηκε ποτέ ενώ από τη πρώτη θέση άρχισε να γράφει συνεχείς ταχύτερους γύρους, χωρίς ωστόσο να μπορεί να απομακρυνθεί από τον Lewis Hamilton πάνω απο 1.5-2δλ.
Πιο πίσω ο Antonio Giovinazzi διαχειρίστηκε άριστα το πρώτο κομμάτι του αγώνα και κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του εντός δεκάδας, αλλά τα κακά μαντάτα για την Alfa Romeo ήρθαν όταν οι αγωνοδίκες κάλεσαν τον Kimi Raikkonen για ποινή stop and go επειδή εκκίνησε με λανθασμένα ελαστικά, με αποτέλεσμα ο αγώνας του Φιλανδού να καταστραφεί εντελώς.
Ο Sebastian Vettel έχασε μια θέση από τον Niko Hulkenberg λίγες στροφές μετά την εκκίνηση αλλά στο δεύτερο γύρο πήρε πειστικά τη θέση του και έδειχνε πως θα έκανε έναν αγώνα επίθεσης, μόνο που πάλι έπεσε θύμα του εκνευρισμού του και της αφόρητης πίεσης που νιώθει. Πρώτα έχασε το πίσω μέρος της Ferrari του και έκανε τετ-α-κε και έπειτα, χωρίς ομολογουμένως να έχει καθαρό οπτικό πεδίο, μπήκε στην πίστα με βιαστικά θέτοντας σε κίνδυνο τον Lance Stroll που ερχόταν με την Racing Point και με τον οποίο συγκρούστηκε και ανάγκασε να βγει εκτός πίστας.
Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Καναδός παραλίγο να τρακάρει με τον Pierre Gasly της Toro Rosso όταν και ο ίδιος επέστρεψε στη πίστα άτσαλα.
Η Ferrari έμεινε να παλεύει με ένα μόνο μονοθέσιο, και όλο το βάρος έπεσε στον Leclerc που έπρεπε να εκτελέσει με μαεστρία τις εντολές του pit wall. Η Mercedes έκανε πάλι τη συνηθισμένη της μπλόφα για να παρασύρει τους Ιταλούς σε λανθασμένη στρατηγική αλλά αυτή τη φορά οι κόκκινοι δεν τσίμπησαν και έκαναν ότι έπρεπε να κάνουν. O Leclerc μπήκε για αλλαγή ελαστικών ένα γύρο μετά τον Hamilton, τοποθέτησε τα σκληρά και έβαλε πλώρη για την καρό σημαία.
Στους τελευταίους 20 γύρους ο Hamilton άρχισε να πιέζει ασφυκτικά τον Leclerc, αλλά η Ferrari ήταν τόσο ταχύτερη στην ευθεία που ακόμα και με τη χρήση DRS ο Βρετανός δεν μπορούσε να αποπειραθεί να περάσει. Η μάχη ήταν έντονη και στην La Roggia τα δύο μονοθέσια βρέθηκαν δίπλα δίπλα, αλλά ο οδηγός της Ferrari δεν μάσησε, κράτησε τη θέση του και ανάγκασε τον πολυπρωταθλητή να πατήσει χώμα και ναι κάνει πίσω για λίγο.
Πάνω στη πίεση ο Leclerc δεν απέφυγε το λάθος όταν έχασε τα φρένα στο πρώτο σικέιν, είχε όμως τη ψυχραιμία να περάσει πάνω από τα εμπόδια του βοηθητικού δρόμου και τελικά να μη χάσει τη θέση του (και να μην τιμωρηθεί γιατί εκείνη την ώρα ο Hamilton δεν ήταν έτσι και αλλιώς σε θέση να περάσει), κάτι που δεν έκανε ο οδηγός της Mercedes όταν λίγους γύρους αργότερα έκανε το ίδιο λάθος αλλά συνέχισε ευθεία, στο δρομάκι χάνοντας πολύτιμο χρόνο ανάμεσα στα εμπόδια και ευρισκόμενος τελικά στη 3η θέση.
Την σκυτάλη από τον Hamilton πήρε ο Bottas που πλησίασε απειλητικά τον Leclerc και, έχοντας πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες από τον Team mate του εξ’αιτίας των πιο φρέσκων ελαστικών του, φάνηκε πως ίσως όντως θα μπορούσε να επαναλάβει το περσινό σενάριο, τότε που ο Hamilton έκλεψε την νίκη απο τον ταχύτατο Raikkonen χάρη στα καλύτερα ελαστικά του.
Αλλά ο Bottas δεν είναι ούτε Hamilton και ούτε Leclerc και με ένα λάθος στα φρένα έχασε επαφή και τις όποιες ελπίδες του.
Τελικό αποτέλεσμα: Charles Leclerc πρώτος και οι δύο Mercedes με Valtteri Bottas και Lewis Hamilton στη 2η και 3η θέση.
Και οι άλλοι Ιταλοί?
Ο Antonio Giovinazzi της Alfa Romeo Racing βαθμολογήθηκε για δεύτερη φορά μετά την Αυστρία, και έγινε ο πρώτος Ιταλός που βαθμολογείται στη Monza από το 2006, αφού τερμάτισε στην 9η θέση.
Πιο πίσω ο Pierre Gasly με την Toro Rosso τερμάτισε στην 11η θέση ενώ ο Team mate του Dannil Kvyat εγκατέλειψε. ο Sebastian Vettel τερμάτισε ένα GP που θέλει να ξεχάσει γρήγορα στην 13η θέση, ο Kimi Raikkonen σε παρόμοια συναισθηματική κατάσταση με τον πρώην team mate του στην 15η και πίσω ακριβώς ο Romain Grosjean έφερε την Haas στη 16η θέση μετά από ένα εντυπωσιακό χάσιμο που τον έριξε πίσω στη κατάταξη.
Επόμενος σταθμός η Σιγκαπούρη όπου η Ferrari θα φέρει ένα νέο πακέτο βελτιώσεων για την SF90.
Νίκος Κουμπής
'Monza GP: Grande Charles!' has no comments
Be the first to comment this post!