Έφαγε πόρτα η PSA από την FCA?

Τις τελευταίες μέρες ο ειδικός τύπος αναφέρεται εκτενώς στην πιθανότητα συγχώνευσης ανάμεσα στους Ομίλους FCA και PSA.

Η αλήθεια είναι ότι ο εκλειπών Sergio Marchionne ουδέποτε είχε κρύψει το γεγονός πως πίστευε ότι για να είναι βιώσιμη η ‘οικογενειακή επιχείρηση’ των Agnelli θα ήταν απαραίτητη η συνεργασία με κάποιο άλλο μεγάλο κατασκευαστή. Κατά καιρούς στον τύπο υπήρξαν αναφορές για επικείμενες εξαγορές από Κορεάτες, Κινέζους κλπ κλπ και με πρώτο και αγαπημένο σενάριο τον Όμιλο VAG, αλλά η πραγματικότητα είναι πως το πιθανότερο σενάριο ήταν αυτό της σύνδεσης της FCA με την GM, αν δεν κολλούσε στην αμετάκλητη θέση της Προέδρου του Αμερικανικού κολοσσού Maria Barra να μην ενδώσει στο φλερτ του Ιταλοκαναδού manager (για να παραχωρήσει τελικά την Opel στην PSA, μιας και το γερμανικό παρακλάδι ήταν ουσιαστικά μια μόνιμη πηγή χασούρας για τους Αμερικάνους).

Τελευταίο σενάριο στη μακρά λίστα των πιθανών και λιγότερο πιθανών συνεργασιών είναι αυτό που θέλει την PSA να έχει έρθει σε επαφή με τον John Elkann ώστε να συνδεθούν οι δύο όμιλοι σε ένα από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές οχημάτων στον Πλανήτη. Το οφέλη θα ήταν αμοιβαία, η FCA θα αποκτούσε πρόσβαση σε νέες μικρές και επιτυχημένες πλατφόρμες για αυτοκίνητα κατηγορίας B και C και η PSA θα λάμβανε ως αντάλλαγμα υψηλή τεχνολογία σε ανώτερες κατηγορίες (πάτωμα Giorgio, κινητήρες V6) αλλά και πρόσβαση στην Αμερικανική αγορά μέσω του δικτύου της Chrysler. Πιθανό? πολύ. Θετικό? μάλλον ναι και για τους δύο. Αλλά, γιατί πάντα υπάρχει ένα αλλά, σύμφωνα με έγκυρο δημοσίευμα της Wall Streel Journal η FCA μάλλον έριξε στην PSA μια ωραιότατη χυλόπιτα και αν δεν βελτιώσουν κατά πολύ οι Γάλλοι την προφορά τους δεν θα υπάρξει συνέχεια στις συζητήσεις.

Τα σημεία που έκαναν τον John Elkann να απορρίψει την υπάρχουσα προφορά είναι τα εξής:

1- Το αντάλλαγμα που προσφέρει η PSA στην Οικογένεια Agnelli είναι μετοχές του νέου Όμιλου και όχι ζεστό χρήμα, και αυτή τη στιγμή χρηματιστηριακά η Exor Holdings (η οικογενειακή επιχείρηση της οικογενείας και πραγματική ιδιοκτήτρια της FCA) βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση οπότε δεν έχει κανένα ενδιαφέρον να αλλάξει τη κατάσταση αυτή.

2- Η PSA είναι ακόμα ΠΟΛΥ εκτεθειμένη προς τις Τράπεζες και τις Αγορές από την πρόσφατη απορρόφηση της  υπερχρεωμένης Opel και η σύνδεση του χρέους του με την FCA θα φέρει τους Ιταλούς μερικά χρόνια πίσω, εκμηδενίζοντας τις αιματηρές προσπάθειες του Marchionne να φέρει τους δείκτες σε τέτοιο επίπεδο, να μην χρωστά δηλαδή η FCA σχεδόν τίποτα.

Βέβαια υπάρχει και ο Mike Manley που είπε ότι ‘…δεν είμαστε αρνητικοί σε μια joint venture η ακόμα και μια πιο βαθιά συνεργασία με κάποιο μεγάλο όμιλο, αρκεί αυτό να φέρει καλύτερα στοιχεία στην επιχείρηση μας και καλύτερα προϊόντα στους πελάτες μας…‘, για να μένει ανοιχτή η συζήτηση.

Μην ξεχνάτε ότι η PSA θέλει το 2026 να κάνει απόβαση στις ΗΠΑ και το δίκτυο της FCA τους έρχεται λουκούμι, και οι Ιταλοί το ξέρουν, αλλά και ότι οι δύο Όμιλοι έχουν άριστη συνεργασία στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων και δεν είναι ξένοι στις συνεργασίες μεταξύ τους, οπότε μην εκπλαγείτε αν οι Γάλλοι βελτιώσουν τη προσφορά τους για να πετύχουν το γάμο…

Νίκος Κουμπής 



Νίκος Κουμπής

Γεννήθηκα στην Ιταλία... τη μάνα μου την πήγαν στο μαιευτήριο με μια Alfasud, ο πατέρας μου οδηγούσε ένα 124 Sport και ένα 131 Mirafiori, ο αγαπημένος οικογενειακός φίλος είχε μια GTV6 και ένα Uno Turbo i.e. και έζησα το οικονομικό θαύμα της Ιταλίας με τις αμέτρητες 164, Thema και Croma να τρέχουν με 200+ στην Autostrada. Αν δεν γινόμουν αθεράπευτα ιταλόφιλος δεν ξέρω τι θα γινόμουν....


'Έφαγε πόρτα η PSA από την FCA?' has no comments

Be the first to comment this post!

Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.

© Copyright TheItalianJob.gr | All Rights Reserved